Mijn set heeft op zich laten wachten maar ben inmiddels vijf jaar de blije gebruiker van de onderstaande set.
Het begon allemaal met vrij standaard setjes, componenten, tweedehands spullen, geleende onderdelen, stereo, meer kanaals, analoog, digitaal, totdat ik het tijd vond worden om een compleet nieuwe set aan te schaffen en in de loop van de tijd is mijn voorliefde gevormd en wist ik waar het om moest gaan voor mij. Zijnde, Stereo.
Dat hield in, op pad. Luisteren, proberen, genieten en kritiek geven. Dan wel op uiterlijk, de volgende keer op 'klankkleur' of verbijsterd zitten luisteren naar het mooie geluid. Ondanks dat ik mijzelf een plafond had opgegeven voor het budget heb ik ook apparatuur zitten luisteren waarvan één component of speaker al het budget zou overschrijden om er zeker van te zijn dat ik niets zou missen. Kort samengevat, om mijn keuzes goed te kunnen praten dus.
Vele merken, modellen, combinaties en discussies zijn de revu gepasseerd om uiteindelijk uit te komen op een combi van Marantz en Dali die voor mij het mooiste geluid produceerde. Goed hoog, voldoende laag. Neutraal zonder ergens voor mijn gevoel op in te moeten leveren. En naar mijn idee nog een mooi uiterlijk ook. Dit alles heeft ongeveer een jaar geduurd alvorens de zoektocht en aanschaf afgerond was.
De set van mijn smaak bestaat uit:
Marantz PM7001KI
Marantz SA7001KI
Marantz ST7001
Pro-Ject Debut III Esprit
Dali IKON 6
Bijkomend zijn nog de AV onderdelen Philips 32PFL7423D/12, Philips DVDR3577H/31 en nog een Logitech Bluetooth adapter. Dit alles wordt bestuurd met een Philips STR9320/10.
Zoals gezegd ben ik hier zeer tevreden over en hebben jullie al wat voorbij zien komen over mijn ST7001 op het forum. Want sinds hier in Nederland alle zenders over zijn op DAB+ heeft de ST7001 zijn toegevoegde waarde een beetje verloren.