De set van Kajuni

Gestart door Kajuni, maart 26, 2010, 18:12:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JeroenGRT

Mooie set, ziet er strak uit zo! Ik zou ook even een db meter proberen te bemachtigen, dit scheelt enorm. Wellicht dat je center kanaal te zacht staat. Overigens is het wel vaak zo dat het center kanaal altijd wat zachter lijkt te staan van de rest...explosies klinken nu eenmaal harder dan dialogen :-D . Dat is nu ook het mooiste bij het kijken van films, de schrikeffecten  :wink:


Kajuni

update

Hallo forumleden.

Ik ben inmiddels verhuisd maar heb wel dezelfde set en audiomeubel gebruikt. De laatste post van mij is van twee jaar geleden. Waar blijft de tijd. Ondertussen wel veel gelezen hier..

Zoals je hieronder kunt zien heb ik 1 van de ikea stukken moeten verzagen om het passend te krijgen bij de muur. Buiten het zicht heb ik iets meer weggehaald zodat ik alle kabels erachter weg kon werken. Twee keer speakerkabel, subwoofer kabel en analoge kabel van de platenspeler.



Ik heb in die twee jaar wel wat dingen erbij gekocht. Als eerste heb ik een Sonos zp90 op mijn receiver aangesloten. Op mijn slaapkamer pronkt een play5, die toen ik hem kocht nog anders heette. Ik moet zeggen dat dit systeem van Sonos erg gebruiksvriendelijk is als je het menu eenmaal eigen bent.

Na een tijdje ben ik op zoek gegaan naar een vervanger van de AcRyan. Dit product blijkt achteraf een echte miskoop geweest te zijn. Ik was naar een voor mij nieuwe winkel geweest. Daar stonden meerdere van deze producten die je kon bekijken terwijl ze aangesloten waren. Uiteindelijk is het een Dune Smart D1 geworden. Dit apparaat is echt een verademing vergeleken met AcRyan. Speelt bijna alle formaten die je kunt downloaden en is qua geluid( oa DTS HD) erg fijn om te gebruiken bij het afspelen van films.

In deze winkel stonden ook b&w Speakers en een Sonos systeem. Nu had ik thuis met de zp90 niet het gevoel dat het geluid optimaal was met mijn sr. Daarom gevraagd of ik een dac mocht proberen. En wel de Musical Fidelity v-dac mk2. Deze heb ik eerst in de winkel vergeleken met een Sonos zonder dac en een sonos met dac die tegelijk waren aangesloten zodat ik makkelijk kon switchen. Ik wist echter niet welke van de twee nu aangesloten was met dac. Na een uur luisteren vond ik toch grote verschillen en gelukkig bleek degene met het mooie geluid de dac te bevatten. Minder mooi voor mijn 'wallet'. Ik had wel afgesproken om hem thuis eerst in te spelen en dan te beslissen of ik hem mocht houden. Goede service.

Beetje overbelicht..




Toen heb ik rond kerst 2011 een Rega platenspeler aangeschaft. Mijn pa heeft een immense collectie die stof staat te vergaren. Dus ik denk; daar ga ik gebruik van maken. Gewoon een instapspeler gekocht met een phono voorversterker ook van het merk Rega. Aangezien er geen phono in op de Sr zit.

Draait met plezier



Toen afgelopen zomer bij een uitverkoop geweest en daar een mooie REL T1 aangeschaft.
Ik moet zeggen dat ik eigenlijk nooit bas tekort kwam met de b&w's maar daar moet ik van terugkomen nadat ik deze Sub heb geïntegreerd in het systeem. Wat een geluid komt er los bij vooral de actie films natuurlijk haha. Heel andere beleving. Heeft wel een tijd geduurd voordat ie goed ingesteld was. Beetje aanmodderen met de crossover enzo.. maarja zoals met zoveel dingen is eens de eerste keer.

Sub achter de bank



Groeten Kees
Sr7002/Dv7001    Bowers & Wilkins 683/Htm61.  REL T1 Sub        Rega Rp1             Sonos Connect/play 5              Dune Smart D1                    Synology 209+

pameijer

Welkom terug! Mooie set heb je daar, goed verhaal erbij, chapeau!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

retriever

Knappe set !  Ik heb dezelfde luidsprekers, momenteel stuur ik ze aan met een NAD C 375 BEE.  Heb ze ook al aangestuurd met m'n pm7004, dit gaat eveneens prima. 
versterker pm7004 / pm15S2, cd onkyo c-7070,  speakers B&W 683, Boston Acoustics A26, monitor audio BX2, phono Reloop RP 6000 MK 6 B, sub B&W 610 XP.