Revisie Marantz 170DC

Gestart door thanatos, april 11, 2013, 19:37:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HAL9000

Citaat van: SB_Marantz op april 12, 2013, 15:18:02

Knappe vent als jij al die bewegende sinusjes kunt beoordelen op afwijkingen!
Snap je uberhaupt wat je hier beweerd?

Ja tuut: als er afwijking te zien zijn zoals die op mijn scope lag niet aan mijn Weller of Fluke's maar aan de versterker die aan het oscilleren was. :gaap:

jazeker,  elke  afwijking  is makkelijk te  zien.  Vooral van amplitude, en daar  leg ik de  nadruk op.
Tuurlijk als een sinus  niet perfect is, is  de  toon vervormt.  Echter dat kan ik ook horen als ik er een koptelefoon op aansluit!  :angel: Daar heb ik geen scope voor nodig. 

Wat heb je  aangesloten op je  scope  hier?  een sansui  clown1
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

SB_Marantz

#31
Citaat van: thanatos op april 12, 2013, 15:13:02
Met een reactieve weerstand bedoel ik een luidspreker. Een dummy load zoals jij die gebruikt is een vaste weerstand die niet even paar ms dipt naar de 2 ohm oid dergelijks geks. Wat een versterker natuurlijk wel voor zijn kiezen krijgt.

Weet niet naar wie dit gericht is maar als je er een reactive load , een speaker aanhangt dus komt er nog meer bij kijken.

negative feedbackloop, local of global, zobel netwerk, boucherot en nog meer van dat.
Duo beta van Luxman is ook nog een leuke en wordt zo goed als altijd niet begrepen hoe dat nu werkt! 

Heb je een speaker wel eens kaarsrecht (gemeten uiteraard) zien weergeven?
Speakers recht laten weergeven is trouwens geen gehoor, zie de gevoeligheid van de menselijk gehoorcurve..........

Bovendien worden de eigenschappen van de speaker al de das omgedaan door de akoestiek en de opname.

Daarna komt de kwestie smaak om de hoek kijken en daar valt niet over te twisten.
Wel te soebatten bij de weg! heheheh   :schater: :-D





Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SB_Marantz

Citaat van: HAL9000 op april 12, 2013, 15:23:34


Wat heb je  aangesloten op je  scope  hier?  een sansui  clown1


Yep een BA KNAL F-1  :schater:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

thanatos

Citaat van: SB_Marantz op april 12, 2013, 15:24:16
Weet niet naar wie dit gericht is maar als je er een reactive load , een speaker aanhangt dus komt er nog meer bij kijken.

negative feedbackloop, local of global, zobel netwerk, boucherot en nog meer van dat.
Duo beta van Luxman is ook nog een leuke en wordt zo goed als altijd niet begrepen hoe dat nu werkt! 

Heb je een speaker wel een kaarsrecht (gemeten uiteraard) zien weergeven.

Dacht het niet en ook al zou een dergelijke speaker daartoe in staat zijn wordt dit direct door de opname en akoestiek de das om gedaan.

No go dus.  byebye

Het ging over jou opmerking over je dummy load. van toepassing op wat HAL aanhaalde. Jullie zijn alweer bij het hoofdstuk oscilleren  :-D :mrgreen:

Mijn hersenspinsel. Stel je dummy load = 8 ohm. Wat gebeurd bij 4 ohm ? zou je niet dan pas bemerken dat je voedingselco's adem te kort komen ? Dat is de te kort koming die ik voor ogen had. Verder heb je uiteraard gelijk over de feedback en andere verschijnselen die je krijg bij een reactieve weerstand.


SB_Marantz

#34
Ow zeg dat dan gelijk..... :schater:

4 Ohm reactief is peanuts voor een versterker.

Begin eens met 2 of nog lager.

Dan wordt je power supply extra belast/ aangesproken maar je moet het als geheel zien en niet alleen de V/elco'tjes wat m.i. veel gebazel is.
Daarom zie je ook zoveel gefrot in versterkers waar de capaciteit in verdubbeld is.
Totale waanzin.
Gezien het feit dat je trafo + gelijkrichter daarop niet berekend is.




De ontwerper heeft dat echt wel goed berekend.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

thanatos


SB_Marantz

Collectie: een goede ontwerper....... :evil:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM