Ik sluit zeker niet uit dat er iets aan het verouderen is, maar wel raar dat als ik de Sony aan de luidsprekers hang er geen spoortje ruis of brom is. (hoofdtelefoon ook niet)
En als ik ipv een eindversterker mijn hoofdtelefoonversterker (en niets anders) aan de pre out hang, komt er ook geen ruis of brom door, zelfs niet als ik de gain van de hoofdtelefoonversterker op "high" zet, en het volume ervan helemaal open draai.
Ik heb net nog even de Marantz PM17 MKII als eindversterker aan de sony gehangen , en dan is de ruis en brom er ook, maar wel een stuk zachter. Het is onafhankelijk van de stand van de volumeknop, in beide kanalen precies hetzelfde geluid, een combinatie van een wat hogere brom en ruis, zoals je hoort wanneer je een versterker helemaal open draait zonder signaal.
Misschien verkeer ik de ontkennede fase, maar ik hoop dat het gewoon te maken heeft met een mismatch, of gewoon een slecht geimplementeerde pre-out. (Ik heb ooit een splinternieuwe Sony TA-F777es gehad n die had ook een ruisende pre out).
Ben ook gewoon blut nu, dus ik zal een paar maanden moeten wachten met de Sony laten nakijken, denk dat ik hem dan ook maar gewoon laat reviseren.