Nieuwe versterker klasse A

Gestart door Slashhead, januari 27, 2013, 14:19:49

Vorige topic - Volgende topic

WilliamB

Klopt dat wel John ?

In de jaren 90 voorspelde ze dit ook van de draaitafel "na het jaar 2000 worden deze niet meer geproduceerd" Dit schreef toen een hifi blad ( weet niet meer welke )
Ik denk zelf dat deze wel zal blijven, maar wel beperkt.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Slashhead

Ik denk wel dat de draaitafel en LP als massa product dood is. Er is nog een niche market en daar valt meestal veel geld uit te halen omdat er maar beperkte aanbieders zijn.

Vroeg of laat gaat de CD er ook aan. Probleem is alleen dat de labels voor het meer en deel vast blijven houden aan de oude business modellen. (model sinds de introductie van de LP in 1950....)
trend 2000 - 2010

Naar mijn mening is er nog geen goed alternatief bedacht waar iedereen happy mee is en men is ook niet tevreden met het huidige. Dus sterft het langzaam uit en worden marges steeds geringer totdat men er geen brood meer in ziet en dan ontstaat de niche market met een paar aanbieders die nog geld verdienen...

Zelf had ik stille hoop op een nieuw fysiek opslag medium (fantaseert over de holo disk  :-P waar ook graphics bij zitten zoals de film paycheck als zijnde de cover...  :-D ) die geen draaiende onderdelen nodig heeft. Daarnaast moet het zo zijn dat de aanschaf van dit medium er toe leidt dat je altijd offline toegang hebt tot je eigendom, daarnaast dat er een service aan gekoppeld is die ervoor zorgt dat jouw content altijd tot je beschikking is (zonder deze fysiek bij je te hebben) en derhalve te gebruiken wanneer en waar je dat ook maar wenst. (Ja, ja dat is even shocking voor de huidige uitgevers.. deze consumenten vrijheid) Zonder gedwongen/veroordeeld te worden tot I-tunes of wat dan ook. Uni-platform.

WilliamB

Duidelijk verhaal Slashhead.

We wachten gewoon af. :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5

JohnWx

Citaat van: wbrands op februari 12, 2013, 13:18:41
Klopt dat wel John ?

In de jaren 90 voorspelde ze dit ook van de draaitafel "na het jaar 2000 worden deze niet meer geproduceerd" Dit schreef toen een hifi blad ( weet niet meer welke )
Ik denk zelf dat deze wel zal blijven, maar wel beperkt.

Ja het is echt dalende zie GFK cijfers.

Vroeger kocht de slager op de hoek ook ze plaat en cd maar vandaag de dag koopt die ze niet meer maar download hij ze of ze schoonzoon brand wel effe een dvdtje vol

Net zoals SACD heel beperkt tot dat de stekker eruit gaat als er meer uit gaat dan in
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

WilliamB

Vraag en aanbod verhaal.
Klopt natuurlijk wel al je ziet hoeveel cd winkels er over de kop zijn gegaan. nopompom

JohnWx

Citaat van: Slashhead op februari 12, 2013, 16:10:58

Zelf had ik stille hoop op een nieuw fysiek opslag medium (fantaseert over de holo disk  :-P waar ook graphics bij zitten zoals de film paycheck als zijnde de cover...  :-D ) die geen draaiende onderdelen nodig heeft.

Ja dat zou gaaf zijn

Lees net een stukje uit september 2002 dat China zelf ook een nieuwe standaard heeft/had AVD

En Taiwan had de EVD

bron:Hifi news 2002/9

http://nl.wikipedia.org/wiki/Enhanced_Versatile_Disc

http://www.google.com/patents/US7616866
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Slashhead

Ik denk dat illegaal kopiëren/downloaden het probleem niet is, het is slechts een gevolg van hopeloos falen. Het daadwerkelijke probleem is dat het product dat aangeboden wordt (al tien jaar lang) niet meer voldoet aan de veranderde consumenten behoefte. Je krijgt dan een soort van evolutie waarin "de natuur" zijn eigen weg vindt.

In plaats van innoveren om in de veranderende consumenten behoefte te voorzien zoekt men zijn heil in het frustreren van zijn veranderde behoefte. (Copyrights, stichting Brein, DRM, etc..)  Maar dat komt dus omdat zij nu als aangever fungeren van het alternatieve circuit dat is ontstaan.

Als iets makkelijk of snel gaat dan moet je ervoor zorgen dat iets nog gemakkelijker of sneller wordt zodat men het nog meer waardeert.  Dit was onder anderen het succes van de CD t.o.v. de LP. Nu heeft men te dealen met een opkomende generatie die helemaal geen CD speler meer heeft... aan wie wil je uiteindelijk de CD's verkopen....

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

Citaat van: John Wx op februari 12, 2013, 12:40:31
de ontwikkeling van de Cd is duidelijk die is dalende

ben geen slaaf van artiestendom ?
Sorry John, voor mijn bouteness, maar ik bedoel dat ik geen idolen heb, en zeker geen idolen waar ik fortuinen wil neerleggen om die te horen, noch op drager noch in de concertzaal. Dat wil niet zeggen dat ik anderen, die dat wel doen, niet begrijp. Ieder zijn ding zoals ik het mijne! Groetjes, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Citaat van: Cornelis1921 op februari 14, 2013, 03:50:22
Sorry John, voor mijn bouteness, maar ik bedoel dat ik geen idolen heb, en zeker geen idolen waar ik fortuinen wil neerleggen om die te horen, noch op drager noch in de concertzaal. Dat wil niet zeggen dat ik anderen, die dat wel doen, niet begrijp. Ieder zijn ding zoals ik het mijne! Groetjes, Cor.

Nou Cor jij hebt wel heel veel idolen dan  :-D :wink:

Cornelis1921

Slashhead

Nu weer een paar weken verder. Het valt me op dat ik op veel hogere volumes draai als met de pm8200. Op de e.o.a. manier heb ik telkens de onweerstaanbare neiging om de volume knop nog maar weer een sweeper te geven... Die A220 heeft zoveel power voor mijn 90dB speakers dat die geen enkele krimp geeft.
En terwijl ik dit type geef ik'm weer een zwaai  HB