Ik denk wel dat de draaitafel en LP als massa product dood is. Er is nog een niche market en daar valt meestal veel geld uit te halen omdat er maar beperkte aanbieders zijn.
Vroeg of laat gaat de CD er ook aan. Probleem is alleen dat de labels voor het meer en deel vast blijven houden aan de oude business modellen. (model sinds de introductie van de LP in 1950....)
trend 2000 - 2010Naar mijn mening is er nog geen goed alternatief bedacht waar iedereen happy mee is en men is ook niet tevreden met het huidige. Dus sterft het langzaam uit en worden marges steeds geringer totdat men er geen brood meer in ziet en dan ontstaat de niche market met een paar aanbieders die nog geld verdienen...
Zelf had ik stille hoop op een nieuw fysiek opslag medium (fantaseert over de holo disk
waar ook graphics bij zitten zoals de film
paycheck als zijnde de cover...
) die geen draaiende onderdelen nodig heeft. Daarnaast moet het zo zijn dat de aanschaf van dit medium er toe leidt dat je altijd offline toegang hebt tot je eigendom, daarnaast dat er een service aan gekoppeld is die ervoor zorgt dat jouw content altijd tot je beschikking is (zonder deze fysiek bij je te hebben) en derhalve te gebruiken wanneer en waar je dat ook maar wenst. (Ja, ja dat is even shocking voor de huidige uitgevers.. deze consumenten vrijheid) Zonder gedwongen/veroordeeld te worden tot I-tunes of wat dan ook. Uni-platform.