Soms zijn bepaalde bevindingen zo verschrikkelijk confronterend dat men daar met een grote boog omheen wilt lopen .
Alle versterkers klinken anders als de uitgangsniveaus verschillen ,dat is een feit en gaat ook op voor exact dezelfde versterkers waarvan de volume verschilt .
CD spelers en alle andere bronnen idem dito .
Ik heb vorig jaar ook laten blijken dat er een A-B-X test zou plaatst vinden ,ik heb van het Marantz forum alleen Rene gezien .
Ik hoorde voor die tijd (en nu nog steeds) allerlei verschillen ,maar ondanks dat ik heel hard mijn best deed tijdens het vergelijk tussen 4 totaal verschillende versterkers hoorde ik geen enkel verschil ,ik besef nu ook waarom ik die verschillen hoor.
Thuis ben ik ook al meerdere malen plat gegaan met het vergelijken van tot wel 4 verschillende cd spelers ,dit uiteraard toen ik niet wist welke cd speler stond te draaien ,ik liet het wissen natuurlijk aan iemand anders over .
Dit werkt zeer confronterend en heb mede daarom de duurste componenten van de hand gedaan ,toen kon je er nog een leuke prijs voor krijgen .....maar nu anno 2013
Echt ik kon laatst nog voor heel weinig een CD11 en/of een CD16 krijgen ,but no thanks !