Ik luister of kijk nu naar (oud en vertrouwd onderwerp) Part 2

Gestart door WimPeu, april 30, 2010, 18:32:31

Vorige topic - Volgende topic

Mexicaanse Hond

Citaat van: Cornelis1921 op mei 08, 2011, 07:57:14
:-( Sponsoring door het ('vuige')bedrijfsleven is helaas zeer binnenkort harder nodig dan ooit, met dank aan een regering waar "...rechts Nederland zijn vingers bij aflikt." en een premier van 'alle' Nederlanders.
Maakt het veel uit of een symfonieorkest direct wordt gefinancierd door bedrijven of indirect door belastinggeld van die bedrijven?
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Cornelis1921

:yes: Jawel, direct of in-direct een vinger in de, kwestbare, pap. Zie het angel-saksische model. Orkesten zijn een groot deel van hun tijd kwijt aan verwerven, behouden en daarbij behorende  'pleasen' van (potentiële) geldschieters, meestal bedrijven en ('rijke') particulieren.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Mexicaanse Hond

So what? Eh...nou en?
De mooiste muziek is gemaakt in opdracht van vorsten, kerk, bedrijven en wat heb je nog meer aan machtige instituties.
Er zijn genoeg bedrijven die zonder dat ze een vinger in de artistieke pap willen hebben de cultuur steunen.
En waarom zouden grote organisaties als orkesten niet tijd en energie in fondsenwerving kunnen stoppen? Daar lijkt me niets mis mee.

Cornelis1921

violent1 And now for something completely 'different': Dreamtheater: A Change Of Seasons (met mooie gitaarsolo-lick in het titel-nummer). Genieten ge-BLAZEN!!!
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Mexicaanse Hond

Moet tot mijn schande bekennen dat ik Dream Theater nog moet ontdekken. Was in de tijd dat die opkwamen met heel andere muziek bezig. Wel een keer wat van gedownload, maar niet aan toegekomen om echt goed te beluisteren.

Cornelis1921

:yes: Stimmt, alleen het bedrijfsleven is nog gevoeliger voor 'stemmingswisselingen' dan de overheid. Al begint onze overheid al aardig het bedrijfsleven naar de kroon te steken. Idd, gelukkig zijn integere, betrokken en naar behoud van continuÏteit strevende particuliere partijen, zoals idd bedrijfssponsoren, stichtingen en paticuliere weldoeners.

Cornelis1921

:-( Heb niet veel van Dreamtheater (om de 'welbekende' reden), maar genoeg om je een, goede, indruk te geven. Drie albums uit z,g. 'commerciëlere' midden-periode. Lekkere muziek met een 'bite'.

Cornelis1921

:no: Anymore... Schade, immer schade! Had bijna alles... Edoch, door een twist of fate, Dreamtheater-collection almost completely to the sharks!!! Doch gelukkig zijn er nog veel titels te koop.

Mexicaanse Hond

Geeft niet. Usenet is mijn vriend.  :-)

Ik luister nu naar Ragtime van Scott Joplin gespeeld door de meester zelf. Opgenomen in 1899 op pianorollen.

Cornelis1921

stupid Harry, als men Usenet download moet men niet tegelijkertijd uploaden zoals gebruikelijk is bij de peer-to-peers. Of is Usenet een oneway dataserver?

Mexicaanse Hond

Citaat van: Cornelis1921 op mei 08, 2011, 09:05:36
stupid Harry, als men Usenet download moet men niet tegelijkertijd uploaden zoals gebruikelijk is bij de peer-to-peers. Of is Usenet een oneway dataserver?
Niet zulke moeilijke vragen stellen, Cor. Ik betaal maandelijks wat en dan kan ik er razendsnel 35 Gigabyte per maand afhalen.

Cornelis1921

Dat zal wel meer zijn dan wat Spotify biedt. Betalen wel, hebben c.q. houden niet. Goed om het aanbod exploreren, ok. Maar er zit op Spotify een behoorlijke data-limiet: de 35gieg van Usenet is behoorlijk, zeker gecomprimeerd. Heb de kennis o.a. ook van een huisvriend, die leest al die tijdchriften. Download geen content, wel software.

Mexicaanse Hond

De griebels lopen weer over mijn grabbels, brrrr. Peer-to-peer, content, software (vooruit die moet kunnen)
Waarom al die Engelse termen?  :-P :wink:

Cornelis1921

:schater: Pfff...staat interessant. 'k Tel normaliter niet zo mee, weet je. Vandaar die façade van moeilijke en dure woorden. Nee, zonder gekheid Harry, het sluipt er vanzelf in. De VPRO-gids is ook de gids van moeilijke-woordenland en komt veel bij NRC-lezers over huis. Dat is toch jouw lijfblad? Las in het verleden een regionaal dagblad, ook goed, iets goedkoper en eenvoudiger taalgebruik en dito woordkeuze. Als ik wat meer te besteden had, zou het ook een, voormalig, PCM-krant worden. Misschien wordt het ooit nog eens  de NRCnext, ook redelijk betaalbaar en hoge journalistieke kwaliteit van het gebodene.

Mexicaanse Hond

Het ligt niet aan jou, Cor. Het is mijn hang-up:-D