Vandaag samen met m'n vriendin naar de AV-NU beurs geweest. We zijn begonnen op de begane grond en werden bij STS vriendelijk ontvangen door Frits. Samen met m'n vriendin geluisterd naar de 13de editie van de High-End Audiophile Test Demo SACD en de CD van Lils Mackintosh. Bij Frits weggegaan met vier CD's (vanavond aan het beluisteren). Frits bedankt voor de gastvrije ontvangst.
Vervolgens door naar de 7de verdieping en daar de lezing over het opstellen van luidsprekers gevolgd door Hans Beekhuizen. Was een leuke lezeing met op het eind nog een paar ferme katten richting zogenaamde aukoestisch experts en klankschaaltjes
. Echt iemand die met beide benen op de grond staat en die het occulte zo veel mogelijk uit het audio/video gebeuren probeert te houden
. Conclusie is dat er aan de opstelling bij mij thuis (bijna) niets mankeerd, mogelijk iets indraaien voor een nog beter resultaat.
Vervolgens bij de verschillende zalen langs om te kijken en te luisteren. Mijn vriendin vond de luidsprekers van Dynaudio in het wit erg mooi om te zien (zeer belangrijk de zogenaamde WAF) en te horen. Ze is nu eenmaal het geluid van Dynaudio gewond, zitten ook in mijn Xanadu's, vandaar
Na bij Elac/Denon nog naar een opstelling te hebben geluisterd was haar conclusie dat ze nog niet echt iets beters had gehoord dan thuis, heerlijk zo'n pluim
.
De opzet in Veldhoven vond ik zelf beter, alles gelijk vloers. Wel vond ik het net zo gezellig. jammer dat een aantal exposanten die normaal wel aanwezig waren nu in het Carlton hotel zaten.
Volgende keer ga ik er zeker weer heen, blijft een leuk jaarlijks uitje.