POLL:deel I: onze dierbare set ** of te wel ** waar we het allemaal voor doen..

Gestart door bonbon, februari 08, 2010, 22:56:39

Vorige topic - Volgende topic

hoeveel uren per week LUISTEREN  we nu daadwerkelijk naar onze set ( dus niet als achtergrond  muziek of  tijdens het tv of film kijken  maar echt ervoor gaan zitten!!).

minder dan 2 uur
2-5 uur
5-10 uur
10-15 uur
15-20 uur
meer dan 20 uur

Marvin

ahh, alleen stereo....
echte mannen hebben minimaal 5.1, maar goed.....  clown1 :-D

zo'n 4 uur in de week wordt toch minimaal aan het muziek luisteren besteed, muziek in de vorm van 2 speakers.  :wink:

mars

oi,

Ik luister standaard 2 cd's voor het slapen gaan , alleen ben ik de laatste tijd ook vaak bij m'n vriendin in waddinxveen en zij heeft geen set. ( maar daar wordt aangewerkt, ze vind lekker muziek  luisteren toch ook wel heel erg leuk pompom) duhus mars mag binnenkort een mooi audiofiel setje gaan samen stellen voor z'n meissie :wink:.
Ik zou me krom lachen als ik voor het budget wat we aan die set te besteden hebben , tegen een paar superkoopjes aan zouden lopen.
Zoals een classe cap-151 met sonus faber speakers voor 1600 of 1700 euro.

Maar enfin over mijn luistergedrag ,......zo'n twee uur per dag dus.  Dan zal ik 2 dagen niet mee rekenen , blijven er toch nog zo'n 10 luister uuren over.\
En euhhhh als ik een paar weken achter elkaar werk ligt het ook weer anders natuurlijk , want dan kan ik weinig luisteren
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

TurboMarco

Ik zit iedere dag naar muziek te luisteren,voor mij maakt het niet uit of ik dan naar de radio of cd/dvd en via pc ,en ook in de auto luister,alles bij elkaar zo'n 6uur per dag dus.
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Panasonic DP-UB9004 , Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

LG77C4

Pjotr27

Pooh , iedere avond wel een uurtje of 1.5, 2 zondags meestal de hele dag, kom wel boven de 20 uur.... :?

HiFi gek

Ik luister denk ik rond de 10 uur per week gemiddeld .

Heb ik wat om uit te testen dan luister ik heel veel meer , dan luister ik bijvoorbeeld op doordeweekse dagen van 19:00 tot 23:00 uur , en dat dan iedere dag .
En in het weekend dan de hele zaterdag en zondag .

Als ik gewoon normaal luister is het gemiddeld 1 cd of sacd per avond , of een groot aantal cd's waar ik alleen het beste nummer van beluisterd .

Luisteren doe ik enkel met de gordijnen gesloten en de salontafel verwijderd uit de luister driehoek , dus met geoptimaliseerde akoestiek .
Dus ook overdags gaan de gordijnen dicht wanneer ik luister .

Op het Marantforum ben ik dagelijks te vinden , op doordeweekse werkdagen altijd tussen 17:00 en 17:50 uur , in de avond vrijwel nooit doordeweeks .
In het weekend varieerend tot een uur of 3 per dag .

Groeten  EDWIN  B