Set van Rogier-H

Gestart door Rogier-H, juli 26, 2026, 10:14:45

Vorige topic - Volgende topic

Rogier-H

Met een nieuwe stereo meubel heb ik vrijwel de surround luidsprekers op de zelfde hoogte gebracht.
Alleen nog de andere kant, heb ik al een oplossing voor bedacht.
Marantz Cinema 30

Dolby Admos 5.2.4

Muziek 2.2

RHK

Citaat van: . op juli 26, 2026, 10:14:45Met een nieuwe stereo meubel heb ik vrijwel de surround luidsprekers op de zelfde hoogte gebracht.
Alleen nog de andere kant, heb ik al een oplossing voor bedacht.

Goed bezig!
Marantz AV7706* Rotel RB-1582MK2* Rotel RMB-1575* B&W 702S3* Klipsch RP-504C* RelT9x sub* Hepta Bariton sub*Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*Panasonic DMP-UB900* RU Connected*
5.2.2

Rogier-H

Oplossing voor het hoogte verschil van mijn front Dolby Atmos luidsprekers heb ik (vanmiddag) opgelost hello
Met behulp van een tweede sub, deze plaats ik op mijn bestaande sub zodat de Dolby Atmos luidsprekers op gelijke hoogte komen te staan.
Marantz Cinema 30

Dolby Admos 5.2.4

Muziek 2.2

dmeerpa

Citaat van: Rogier-H op juli 30, 2026, 06:02:41Oplossing voor het hoogte verschil van mijn front Dolby Atmos luidsprekers heb ik (vanmiddag) opgelost hello
Met behulp van een tweede sub, deze plaats ik op mijn bestaande sub zodat de Dolby Atmos luidsprekers op gelijke hoogte komen te staan.
Het zijn soms maar kleine aanpassingen, maar die wel een enorme impact kunnen hebben op de geluidservaring.
Je zal zoals ik eerder al zei alles wel opnieuw moeten inmeten want er zal nu volumeverschil en ook timing verschil onstaan  en vermoedelijk zijn ook reflecties anders.

Sommigen gaan zeggen geniet je ook nog wel van muziek, maar voor mij is dat af-, of fijnstellen ook een hobby en het resultaat is dat je nadien dubbel en dik geniet van de muziek of film ;)
Marantz C40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
Ugoos AM6B, QNAP TS-877
83" LG G4 OLED 4K
Zone 1 : 7.2.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+, PC-2000 Pro
Zone 2 : HEOS AMP HS2, Boston Acoustic A25

Rogier-H

Mijn nieuwe opstelling, nu alles op gelijke hoogte  :-)
Marantz Cinema 30

Dolby Admos 5.2.4

Muziek 2.2

RHK

Citaat van: Rogier-H op juli 30, 2026, 18:52:37Mijn nieuwe opstelling, nu alles op gelijke hoogte  :-)

Vervelend om te zeggen. Maar je Atmos speakers moeten echt wel hoger staan dan je fronts.
Marantz AV7706* Rotel RB-1582MK2* Rotel RMB-1575* B&W 702S3* Klipsch RP-504C* RelT9x sub* Hepta Bariton sub*Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*Panasonic DMP-UB900* RU Connected*
5.2.2

Rogier-H

Citaat van: RHK op juli 30, 2026, 23:48:37Vervelend om te zeggen. Maar je Atmos speakers moeten echt wel hoger staan dan je fronts.
Heb ik ook het liefst maar wat moeilijker te realiseren. links de front staat wat naar voren, wat al beter is. De rechter front ga ik wat naar voren brengen, zodat de Dolby Atmos speaker wat ruimer komt te staan.
Marantz Cinema 30

Dolby Admos 5.2.4

Muziek 2.2