Roon

Gestart door ArjenAH, december 07, 2025, 12:47:27

Vorige topic - Volgende topic

Voorn en 1 gast bekijken dit topic.

ArjenAH

Roon een goed product!
Heeft iemand anders al Roon?
Stereo: Arcam AVA35, B&W 702 S3 ,Pro-Ject X1 B, CD5, Sub SVS SB-1000 pro, Nucleus One.

HT: Arcam AVA35, LG 65" G5 OLED, DP-UB9000, B&W 702 S3, B&W 606 S3, B&W HTM6 S3,, Sub SVS SB-1000 pro.

Radio/Muziek: Wharfedale Diamond 12.1, Powernode (N331).

JohnWx

Vind het een boel geld voor een mini pc
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                            Cambridge Audio Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FXAudio Oehlbach Dali ARGON

ArjenAH

Citaat van: JohnWx op december 07, 2025, 13:24:50Vind het een boel geld voor een mini pc
Citaat van: JohnWx op december 07, 2025, 13:24:50Vind het een boel geld voor een mini pc
Zover ik weet, installer je Roon gewoon op je PC of Mac en de abonnement kosten zijn 14 euro per maand...
Stereo: Arcam AVA35, B&W 702 S3 ,Pro-Ject X1 B, CD5, Sub SVS SB-1000 pro, Nucleus One.

HT: Arcam AVA35, LG 65" G5 OLED, DP-UB9000, B&W 702 S3, B&W 606 S3, B&W HTM6 S3,, Sub SVS SB-1000 pro.

Radio/Muziek: Wharfedale Diamond 12.1, Powernode (N331).

ArjenAH

Stereo: Arcam AVA35, B&W 702 S3 ,Pro-Ject X1 B, CD5, Sub SVS SB-1000 pro, Nucleus One.

HT: Arcam AVA35, LG 65" G5 OLED, DP-UB9000, B&W 702 S3, B&W 606 S3, B&W HTM6 S3,, Sub SVS SB-1000 pro.

Radio/Muziek: Wharfedale Diamond 12.1, Powernode (N331).

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                            Cambridge Audio Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FXAudio Oehlbach Dali ARGON

ArjenAH

Citaat van: JohnWx op december 08, 2025, 14:37:02Ja maar ze hebben ook ultieme high end turbo streamers dat je die niet hebt


https://store.roonlabs.com/products/nucleus-titan/

https://www.tomshardware.com/desktops/mini-pcs/dollar3699-audiophile-media-server-is-powered-by-a-standard-nuc-with-by-a-mystery-cpu-you-still-have-to-buy-your-own-storage-too

Ja dat klopt, maar is helemaal niet nodig om Roon te draaien.
Zelf heb ik een oude Nucleus, heb ik al jaren, maar is niet noodzakelijk om Roon te gebruiken.
Stereo: Arcam AVA35, B&W 702 S3 ,Pro-Ject X1 B, CD5, Sub SVS SB-1000 pro, Nucleus One.

HT: Arcam AVA35, LG 65" G5 OLED, DP-UB9000, B&W 702 S3, B&W 606 S3, B&W HTM6 S3,, Sub SVS SB-1000 pro.

Radio/Muziek: Wharfedale Diamond 12.1, Powernode (N331).

Jokke

Ik heb Roon geprobeerd met de Roon server op mijn recente en krachtige i7 windows PC.
Ik hoopte op perfecte stabiliteit van streaming, maar helaas ik had teveel issues.
Daarom heb ik het proef abonement niet verdergezet.

Als ik zoveel betaal, moet het ook perfect werken en dat was bij mij niet het geval.
B&W 803S, B&W DB2D, Marantz model 30, Marantz SACD30n, Dual 618Q
Focal Clear, AKG 702, FiiO K17, Denon HEOS Link HS2, Denon DCD-1015, Tidal, Roon
Jamo Concert11, Denon PMA-2000R
LG 83C5, Panasonic DP-UB820EFK, Netflix
Wireworld, Audioquest, Inakustik, ISY

ArjenAH

Citaat van: Jokke op december 08, 2025, 15:59:19Ik heb Roon geprobeerd met de Roon server op mijn recente en krachtige i7 windows PC.
Ik hoopte op perfecte stabiliteit van streaming, maar helaas ik had teveel issues.
Daarom heb ik het proef abonement niet verdergezet.

Als ik zoveel betaal, moet het ook perfect werken en dat was bij mij niet het geval.
Wat jammer dat het niet naar je zin werkte. Was het ook niet mogelijk door het veranderen van instellingen het naar je zin te krijgen?
Jammer dat het niet naar je zin werkt.
Stereo: Arcam AVA35, B&W 702 S3 ,Pro-Ject X1 B, CD5, Sub SVS SB-1000 pro, Nucleus One.

HT: Arcam AVA35, LG 65" G5 OLED, DP-UB9000, B&W 702 S3, B&W 606 S3, B&W HTM6 S3,, Sub SVS SB-1000 pro.

Radio/Muziek: Wharfedale Diamond 12.1, Powernode (N331).

Jokke

Op het Roon forum werd me verteld dat ik alles moest connecteren via een wired netwerk, wat ik niet kan en wens, want te omslachtig.
B&W 803S, B&W DB2D, Marantz model 30, Marantz SACD30n, Dual 618Q
Focal Clear, AKG 702, FiiO K17, Denon HEOS Link HS2, Denon DCD-1015, Tidal, Roon
Jamo Concert11, Denon PMA-2000R
LG 83C5, Panasonic DP-UB820EFK, Netflix
Wireworld, Audioquest, Inakustik, ISY

ArjenAH

Citaat van: Jokke op december 08, 2025, 17:12:35Op het Roon forum werd me verteld dat ik alles moest connecteren via een wired netwerk, wat ik niet kan en wens, want te omslachtig.
Je kan dit oplossen doormiddel van wifi versterker(s) Dit kan echt goed werken, en vaak niet duur.
Stereo: Arcam AVA35, B&W 702 S3 ,Pro-Ject X1 B, CD5, Sub SVS SB-1000 pro, Nucleus One.

HT: Arcam AVA35, LG 65" G5 OLED, DP-UB9000, B&W 702 S3, B&W 606 S3, B&W HTM6 S3,, Sub SVS SB-1000 pro.

Radio/Muziek: Wharfedale Diamond 12.1, Powernode (N331).

Jokke

Mijn wifi is uitstekend.  Ik heb 2 zeer goede repeaters om de dekking overal optimaal te hebben.
Dus dat is niet het probleem.  Roon werkt gewoon niet goed via wifi, en dat is hun probleem, niet het mijne.
B&W 803S, B&W DB2D, Marantz model 30, Marantz SACD30n, Dual 618Q
Focal Clear, AKG 702, FiiO K17, Denon HEOS Link HS2, Denon DCD-1015, Tidal, Roon
Jamo Concert11, Denon PMA-2000R
LG 83C5, Panasonic DP-UB820EFK, Netflix
Wireworld, Audioquest, Inakustik, ISY

JohnWx

Citaat van: Jokke op december 08, 2025, 18:00:44Mijn wifi is uitstekend.  Ik heb 2 zeer goede repeaters om de dekking overal optimaal te hebben.
Dus dat is niet het probleem.  Roon werkt gewoon niet goed via wifi, en dat is hun probleem, niet het mijne.

Net niet helemaal af product, laat dan wifi weg en met een paar mooie woorden LAN is zo audiofiel beter :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                            Cambridge Audio Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FXAudio Oehlbach Dali ARGON

Slashhead

Ik gebruik al 2 jaar Roon, en ben zeer tevreden over. Ik gebruik het in zones (zone 1, 2x JBL authentics, zone 2, miniDSP studio, waar mijn stereo set aan hangt)
De Roon server draai ik op mijn QNAP NAS, dit was wel even een dingetje maar het draait in een docker container en is zeer stabiel en snel. Er zijn goede online hulppagina's die je hier doorheen helpen. Ik gebruik de NAS omdat ik aan het wachten was op de Nucleus One, maar dat duurde me te lang twee jaar geleden. Dus ben toen maar het NAS avontuur ingegaan.

Jokke

#13
Even een update :

Ondertussen is mijn internetverbinding volledig nagekeken door de internet provider Telenet.  Resultaat was een nieuwe snellere modem en een nieuwe signaal versterker.  De repeaters zijn gebleven, want niks mis mee.  Daarop had ik opnieuw een proefabonnement van 11 weken bij Roon.  Na één maand testen, was ik nu toch zo tevreden over Roon dat ik ondertussen een lifetime abonnement heb genomen.

De Roon server draait op een krachtige i7 Windows 11 PC.
B&W 803S, B&W DB2D, Marantz model 30, Marantz SACD30n, Dual 618Q
Focal Clear, AKG 702, FiiO K17, Denon HEOS Link HS2, Denon DCD-1015, Tidal, Roon
Jamo Concert11, Denon PMA-2000R
LG 83C5, Panasonic DP-UB820EFK, Netflix
Wireworld, Audioquest, Inakustik, ISY