Waarom heb je een subwoofer nodig

Gestart door TurboMarco, september 25, 2025, 10:01:28

Vorige topic - Volgende topic

RHK en 4 gasten bekijken dit topic.

Jokke

Volgens diezelfde wetenschap zitten alle electronische apparaten vol goud(plating).
Contact weerstand is toch wel een dingetje in de branche.
B&W 803S, B&W DB2D, Marantz model 30, Marantz SACD 30n, Dual 618Q, Ortofon 2M Blue, Synology DS213+
Focal Clear, AKG 702, FiiO K17, Denon HEOS Link HS2, Tidal
Jamo Concert 11, Denon PMA-2000R
LG 83 C54 4K OLED evo, Panasonic DP-UB820, Netflix

Mcorp

Citaat van: Jokke op Gisteren om 18:43:45Volgens diezelfde wetenschap zitten alle electronische apparaten vol goud(plating).

omdat industrie dat vergt chips moeten nou eenmaal langer mee gaan dan die kabels van jou, de hoofd reden is dat het goed bestand is tegen corrosie en voor al hoge temperaturen. Overigens zijn koper en zilver betere geleiders.
Laten we maar zeggen dat goedkoop duurkoop is..........tenzij het goed klinkt.

Proud owner of Chinees stuff............and love it.

TurboMarco

Wat een onzin verkondig jij zeg  :-o

Citaat van: Jokke op Gisteren om 18:43:45Volgens diezelfde wetenschap zitten alle electronische apparaten vol goud(plating).

Wat een onzin verkondig jij zeg  :-o
HT: Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Panasonic DP-UB9004 , Speakerland Vector 0, Def Tech CS9040, SM55, D7, Behringer A800, REL T9X, BK XXLS400 , Sumiko S9

LG77C4

Stereo: Cambridge audio 340A se, Def Tech D9, Onkyo BD SP809

dmeerpa

Het lijkt erop dat RUconnect gewoon Chinees spul is...

Omdat ik de track en trace code kreeg weet ik ook vanweer het spul verzonden wordt, bl Changlweg 8-10, 1437 EM Rozenburg Nederland.

Dat adres is gekoppeld aan YunExpress Supply Chain Solution B.V, een bedrijf met slechtte reviews die gebruikt wordt door dropshippers om hun pakketjes vaak vanuit China naar Rozenburg te sturen, om vervolgens door DHL, Post NL, etc in Nederland te laten bezorgen. Oorzaak omdat ze heel vaak gebruikt worden door dropshippers die snel rijk willen worden met goedkoop Chinees spul en als het op support aankomt niet thuisgeven, of je het spul zelf naar China laten terugsturen.
(voor de duidelijkheid de site van Ruconnect geeft wel gewoon een terugstuur adres in NL op).

Na wat zoek werk merk je dat het merk Emotiva dezelfde kabels bezit alleen met hun naam dan op de connector maar die hetzelfde principe hanteert als Ruconnect een fabrikant die rechtstreeks aan de gebruiker levert.

Ik wil hiermee totaal niet beweren dat de kables van Ruconnect slecht zijn.
Mocht het slecht zijn dan zouden de Nederlandse forums er wel vol van staan. Maar het toont misschien ook wel het snakeoil verhaal aan. Waar mensen de kabel ophemelen en zels vergelijken met héél dure kabels. De vraag is of velen nog zo zouden spreken van een audiophile kabel als ze weten waar deze kabels vandaan komen, want velen gaan ervan uit dat de kabels gewoon in Nederland worden gemaakt.

Al geef ik eerlijk toe dat als ik dit eerder had geweten, ik waarschijnlijk had gekozen voor 2 SVS Soundpath kabels die gewoon in de VS worden gemaakt en die 4 € goedkoper uitkwam maar door de verzending uit Frankrijk uiteindelijk amper 9€ duurder was, of de InAkustik Premium die in Duitsland worden gemaakt enkel en alleen al voor mijn gemoedsrust en misschien omdat ik onbewust toch geloof in verschillen in kabels voor analoog signaal...
Marantz C40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
Ugoos AM6B, QNAP TS-877
83" LG G4 OLED 4K
Zone 1 : 7.2.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+, PC-2000 Pro
Zone 2 : HEOS AMP HS2, Boston Acoustic A25

SB_Marantz

Silver plated/ gold plated........allemaal nonsense.
Tevens is het geen oxydatie maar oxidatie.

Natuurlijk is er een verschil in de kwaliteit van de pluggen en de mantel maar daar houdt het ook mee op.
Krab die gold of silver er maar een een beetje af en je ziet?
NIKKEL wat een prima geleider is..

Leads van componenten zijn van?
De banen in een circuit zijn van?
En dan hebben we nog de tin zelf.

:gaap:
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Jokke

Ik ben van 1967.  Tot 1996 was "oxydatie" de juiste schrijfwijze, lees ik nu. I'm very very sorry dat dit me ontgaan was.

De extra plating over nikkel draait dus allemaal rond preventie tegen oxidatie.
Ook goud (op nikkel) op koper trouwens bij PCB's waar betrouwbare contacten benodigd zijn.
B&W 803S, B&W DB2D, Marantz model 30, Marantz SACD 30n, Dual 618Q, Ortofon 2M Blue, Synology DS213+

SB_Marantz

Goud op koperbanen in een dergelijk apparaat? Geen idee waar je het over hebt.

En nikkel gaat echt niet snel oxideren.
Dit wordt al sinds jaar en dag gebruikt. De in en outputs busjes en wat ik reeds benoemd heb.
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Jokke

Citaat van: SB_Marantz op Vandaag om 12:47:35Goud op koperbanen in een dergelijk apparaat? Geen idee waar je het over hebt.
Wordt veelvuldig toegepast.  Heb zelf +30 jaar ervaring in professionele electronica branche, en spreek dus van ondervinding.  Waar betrouwbare contacten nodig zijn, wordt goudplating op koperbanen gebruikt.

SB_Marantz

Wanneer je wat beweert ben dan ook volledig en dus duidelijk.
Er wordt van de hak op de tak gesprongen merk ik wel..

Ik heb het dus over de TRACE van punt A naar B...jij over contacten.
En waar denk je waar een through hole eiland op een pcb er uit ziet??

De beschermende laag op de pcb traces noemen ze conformal coating en de meest bekende noemen ze epoxy wat Marantz in de ''gouden lol '' jaren toegepast heeft.
Andere merken ook uiteraard wat later door het veel goedkopere pertinax vervangen werd. 

Meer dan dit valt er niet te vertellen so i rest my case. 
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Jokke

Citaat van: SB_Marantz op Vandaag om 13:26:50Wanneer je wat beweert ben dan ook volledig en dus duidelijk.
Er wordt van de hak op de tak gesprongen merk ik wel..

Goud zou een toplaag kunnen zijn maar daar gaan we weer.......NIKKEL moet als een soort van barriere fungeren in deze vorm van legering en fungeert ook niet als geleider en daar komt nog bij dat Goud een slechtere geleider is in absolute zin.

Ik heb het dus over de TRACE van punt A naar B...jij over contacten.
En waar denk je waar een through hole eiland op een pcb er uit ziet??

De beschermende laag op de pcb traces noemen ze conformal coating en de meest bekende noemen ze epoxy wat Marantz in de ''gouden lol '' jaren toegepast heeft.
Andere merken ook uiteraard wat later door het veel goedkopere pertinax vervangen werd. 

Meer dan dit valt er niet te vertellen so i rest my case. 
Het blijft een toplaagje tegen corrosie en betere soldeerbaarheid.  Ik dacht dat ik duidelijk was.
Natuurlijk alleen op pads en contacten, niet op de traces.

SB_Marantz

Nu ben je duidelijk maar wat te denken van de tin zelf wat ik reeds aanhaalde?
We hebben al een aantal jaren met loodvrije tin te maken wat complete bagger is.
Het zou nu wat beter geworden zijn maar wat ik voorheen gezien heb is te triest voor woorden.

Speaker terminals om maar wat te noemen die na enkele weken/maanden al los staan en dus voor uitval en of brom zorgen.

Tevens is alles veel en veel kleiner geworden en het merendeel SMD .
En dus de facto veel minder tin wat de betrouwbaarheid van de hechting/contact onbetrouwbaar maakt.

Zelfs als je al die loodvrije tin compleet afzuigt en er loodhoudende op wil zetten is het al een pita en mengen gaat niet.

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Jokke

Citaat van: SB_Marantz op Vandaag om 13:47:12Nu ben je duidelijk maar wat te denken van de tin zelf wat ik reeds aanhaalde?
We hebben al een aantal jaren met loodvrije tin te maken wat complete bagger is.
Het zou nu wat beter geworden zijn maar wat ik voorheen gezien heb is te triest voor woorden.

Speaker terminals om maar wat te noemen die na enkele weken/maanden al los staan en dus voor uitval en of brom zorgen.

Tevens is alles veel en veel kleiner geworden en het merendeel SMD .
En dus de facto veel minder tin wat de betrouwbaarheid van de hechting/contact onbetrouwbaar maakt.

Zelfs als je al die loodvrije tin compleet afzuigt en er loodhoudende op wil zetten is het al een pita en mengen gaat niet.

Je hebt daar een punt.  In de vliegtuig-industrie en de ruimtevaart gebruikt men daarom nog steeds loodhoudend soldeersel.

SB_Marantz

Dat wist ik niet maar het zegt per direct genoeg!!!

En mede om die reden vind ik consumenten elektronica al jaren ahum best wel troep.
Toen ik nog in de kinderschoenen stond zei mijn oud leraar al dat na pak hem beet 1977 de boel al bergafwaarts ging.
Je zag het ook aan de bouwkwaliteit.
Spaghettiwinkels aan bedrading/wirewraps/ pcb kwaliteit etc.

Het is simpelweg niet gemaakt om lang mee te gaan.
En dus een wegwerp maatschappij.
Ja meneer koopt u maar een nieuwe......

Ow het is of was eigenlijk een topic of je een subwoofer nodig hebt.
Afijn....case closed denk ik.
Maakt een ieder voor zichzelf uit.

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Jokke

Ik heb 15 jaar in de semi-consumenten markt gewerkt, en 15 jaar in de vliegtuig-industrie/ruimtevaart.
De kwaliteitseisen zijn dag en nacht verschil.  Dus ga gerust op reis per vliegtuig.  :-D

Voor de geïnteresseerden : de kwaliteitseisen zijn gedeeltelijk beschreven in de standaarden IPC-A-600 en IPC-A-610.