Citaat van: ArjenAH op februari 18, 2026, 13:56:08Nu mijn huidige instelling op mijn LG: gepersonaliseerd (levendig), AI op AI Pro.
Het is nog even uit proberen, maar eerste indruk is goed.
Ik gebruik voor alles FilmMaker, kleuren zijn dan zoals de maker het bedoeld heeft, en de kleuren zijn dan ook goed gekalibreerd.
Voor SDR kan je ook Expert (Dark Space) mode gebruiken met de Color Temp Setting Warm 40, wat ook vrij accuraat moeten zijn.
Dat is net zoals bij geluid vooral smaak, de kleuren zijn dan minder levendig, alhoewel, zet een 4K DolbyVision demo op met levendige kleuren, dan spatten de kleuren ook van het scherm, maar dat is dan net omdat de maker het zo bedoeld heeft.
AI gebruik ik niet. Zeker niet als je bron al 4k is zoals een BluRay of spelconsole, waarom zou je via AI het originele beeld willen aanpassen.
Voor kabel TV die vermoedelijk zelfs maar 1080i is (is hier in België toch zo bij Telenet) moet het beeld opgeschaald worden naar 4k resolutie en daar kan AI meer dan waarschijnlijk wel dat ietsje extra brengen.
Enkel passeert hier alles via de receiver, en betekend dit dus dat ik maar 1 ingang gebruik op de TV, en gezien ik een 4K beeld niet wil aanpassen, heb ik ze dus voor alles uit staan.