Op zich heb ik ook nog nooit problemen gehad.
Coolblue ken ik natuurlijk maar voor mijn audio/video nog niet gebruikt (ok voor mijn Denon Home 150 wel) en daar is altijd alles al geweest volgens afsrpaak, zelfs op vlak van garantie. Ooit een 2de hands Samsung Professionele monitor gekocht die nog onder garantie was van een dokter. Toen daar na 3 jaar en vlek op kwam, heeft Coolblue mij het volledige initiele aankoopprijs teruggeven als was ik niet de initiele koper, heb ik goed aan verdiend al had ik uiteidenlijk wel liever een vervanging gezien, de Benq sw320c en sw321c die ik nadien had/heb ben ik nooit zo tevreden over geweest (voor fotografie).
Mijn spullen komen van Audio/Video de Smet (super deals op TV),
futureland.fr, Doublepoint, Smits Arnhem,
ugoos.store, A Tube High Fidelity B.V. de rest is 2de hands.
Van Smits Arnhem kan ik het hen niet zo kwalijk nemen, als er in Europa geen stock is, zal geen enkele van de reeds hier aangehaalde winkels die kunnen leveren als ze die niet zelf op stock hebben.
Waar bepaalde winkels zich misschien wel schuldig aanmaken is verkeerde stock info op hun site. Mensen (zeker ik) willen eens ze gekozen heb het gisteren in plaats van morgen. Dus kies je voor de winkel die iets duurder is maar voorraad heeft ipv wat minder uit te geven en te moeten wachten. Echter nadien blijkt de stock status op de site toch niet juist te zijn door ongekende redenen, en mag je ook wachten.
Smits zegt dat niet, al vind ik de tekst wel misleidend "Snelle bezorging Binnen 1 – 3 werkdagen geleverd", uiteindelijk willen ze zeggen zodra zij het in huis hebben, wat uiteindelijk de levertijden zijn van DPD...
En Doublepoint doet hetzelfde "Snelle bezorging Binnen 1 – 3 werkdagen geleverd". Maar ga je naar hun FAQ dan lees je
Hoe snel kan ik mijn bestelling verwachten?Is een product op voorraad en plaats je je order op een werkdag, dan verzenden we doorgaans dezelfde of de eerstvolgende werkdag. De meeste zendingen worden de werkdag erna geleverd. De bezorgtijd kan per vervoerder verschillen.
Dus ja hebben ze het niet op voorraad dan is het wachten tot ze het bekomen van hun leveranciers, en daar gaan soms weken over, en als je als klant hoopt het binnen 3 dagen te hebben dan ben je kwaad en krijgen ze slechtte reviews.
En als ze dus 2kans modellen aanbieden die ze niet op stock hebben en via importeur moeten bekomen, kunnen ze eveneens hun 1-3 dagen niet waarmaken na bestellen, het heen ik dus vaststelde als ik naar hen belde voor die 2de kans SVS sub.
In séh liegen ze niet, maar anderzijds ontbreekt het aan transparantie.