Pro-Ject Primary E Rood aansluiten op marantz av 7706

Gestart door tommeer, Gisteren om 14:08:46

Vorige topic - Volgende topic

tommeer

Beste allen,

Ik krijg mijn project platenspeler niet goed aangesloten op mijn marantz processor.
Als ik op de phono ingang aansluit krijg ik een zeer slecht geluid .
Als ik op een analoge ingang aansluit net hetzelfde
Heb er reeds een phonovoorversterker tussen gezet ; maar net hetzelfde resultaat
kan iemand helpen ?
DANK
TOM

ArjenAH

Citaat van: tommeer op Gisteren om 14:08:46Beste allen,

Ik krijg mijn project platenspeler niet goed aangesloten op mijn marantz processor.
Heb er reeds een phonovoorversterker tussen gezet ; maar net hetzelfde resultaat
kan iemand helpen ?
DANK
TOM

Is je platenspeler geaard verbonden?
Stereo:Arcam A25, Arcam ST25, B&W704 S3, DS224+,  Audeze LCD X,  Thorens TD 403 DD.

HT: Powernode (N331), Sub SVS SB-1000 Pro, Klipsch Ref. Bluesound 2x, center: B&W HTM6 S3.

Desktop: FIIO K15, B&W 606 S3, Powernode N330.

Software: Audirvana Studio V3.

Jokke

Heb je de cartridge/naald zelf geplaatst, of waren die vooraf vanaf fabriek geplaatst?
B&W 803S, B&W DB2D, Marantz model 30, Marantz SACD30n, Dual 618Q, Synology DS213+, LG 65B8
Focal Clear, AKG 702, FiiO K17, Denon HEOS Link HS2, Tidal
Jamo Concert 11, Denon PMA-2000R

sjoek

Wat is slecht geluid? Klinkt het verweg? Klinkt het vervormt? Heb je op 45 en 33 tpm gespeeld?
Ik zou eerst de aardedraad sowieso checken.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 en cd1, Boston acoustics a26.
Headfi: Grado RS2E , Bose 700 , Beyerdynamic DT770 pro , Airpods 3.

JohnWx

kan iemand helpen ?
DANK
TOM

Hoi phonoversterker op een aux of cd ingang mag dan niet op MM phono

Denk even de bedrading nakijken of het allemaal goed aansluit

Of element is niet meer zoals die was het is redelijk plug en play o ja en staat de naalddruk wel goed.
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FXAudio Audiolab Oehlbach

NB

Meeste phono ingangen op geïntegreerde versterkers zijn geschikt voor Moving Magnet elementen MM)
Ik had vroegah een Moving Coil element (MC)en een NAD voorversterkertje, die op een aux zat aangesloten.
Hieronder linkje naar uitgebreide uitleg:

https://hifi.nl/artikel/25408/Verschillen-tussen-MM-en-MC,-de-elementen-van-vinyl.html
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Quantis tuner-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

SB_Marantz

kan iemand helpen ?
DANK
TOM

Daar hoort een platenspeler ook op aangesloten te worden. (phono input)

Of wat je gedaan hebt met een losse pre pre op een lijn input zoals aux/tape in/tuner whatever.

Voor dit bedrag kun je natuurlijk niets verwachten maar wat je omschrijft is natuurlijk niet de bedoeling.

Even voor de kennelijk onwetende ; vergeet je de GND krijg je een brom wanneer je het volume wat verder open zet.

Niet de eerste keer dat ik dergelijke verhalen hoor en 1 keer zelf constateerde.
Element zat er schots en scheef in.
Men print een protractor uit als je die zel niet hebt en stelt de boel af zoals het hoort.

https://projectaudio.nl/products/primary-e-rood

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM