De set van Marco

Gestart door PM95, januari 28, 2009, 11:48:12

Vorige topic - Volgende topic

TurboMarco

Ja lekker hobbyen zo  pompom

Ik kom er wel achter wat ik wel en niet leuk vind, zo heb ik toch aardig wat kabeltjes in de loop der jaren opgebouwd en kan inmiddels ook wel het kaf van het koren scheiden.
Wat ik altijd het belangrijkste vind is de verbinding, als die goed is en de kabel zelf niet gevoelig is voor breuken dan is het bij mij gewoon goed.
Vandaag kwam ik er achter dat die Furutech pluggen niet voor mij bedoeld zijn, want gruwelijk vast omdat ik geen zijde handschoentjes draag, de kabel zelf is ook heel stug door die dikke mantel eromheen .

Wat ik het fijnste vind zijn toch wel die WBT 0144 pluggen die je vast zet door het hulsje aan te draaien waarbij je meteen het gevoel hebt van "vast is vast"

Met de zogenaamde turbine pluggen heb ik ook geen beste ervaringen, er is weinig tot niets van het gevoel van dat het vast zit totdat je het weer los wil halen, let wel in mijn geval dan.
Ik kan nog weleens lomp zijn  :evil:

Eigenlijk zijn de ouderwetse tulpstekers helemaal zo gek niet want je kan daar weinig aan verkloten :roll:
HT: Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Panasonic DP-UB9004 , Speakerland Vector 0, Def Tech CS9040, SM55, D7, Behringer A800, REL T9X, REL T5 , Sumiko S9

LG77C4

Stereo: Cambridge audio 340A se, Def Tech D9, Onkyo BD SP809

ArjenAH

Dure kabels zien er mooi uit, daar betaal je dan voor, als je het er voorover hebt gewoon doen, maar verder

heeft geen meer waarde aan je systeem. HB

Ook zo iets, een midden audiosysteem levert audio kwaliteit dat vaak niet  hoorbaar is door de mens.
Arcam A25 Powernode (N331) Powernode (N330) Arcam ST25 NAD M10 v2 B&W704 S3 B&W606 S3 Sub SVS SB-1000 Pro NAS DS224+ Audeze LCD X  B&W PX8 FIIO K15 FIIO SP5 Roon server Nucleus Thorens TD 403 DD

TurboMarco

O ik ga zeker niet teveel meer voor kabels uitgeven, dat is voor mij een gepasseerd station.

Als het aan de eerder genoemde randvoorwaarden voldoet vind ik het prima, verschil horen doe ik toch niet maar vind wel dat het er leuk uit mag zien.
Ik heb in het verleden zat kabels van zogenaamde high-end merken gekocht en vanaf het moment dat een toch wel dure MIT rca kabel zowat van ellende uit elkaar viel ben ik zelf maar wat kabels gaan maken, zodoende heb ik veel ervaring opgedaan met verschillende materialen.
Maar wat voor mij niet goed is wil nog niet zeggen dat het voor de ander niet goed is, ieder doet maar.

HT: Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Panasonic DP-UB9004 , Speakerland Vector 0, Def Tech CS9040, SM55, D7, Behringer A800, REL T9X, REL T5 , Sumiko S9

LG77C4

dmeerpa

Citaat van: TurboMarco op januari 22, 2026, 18:53:46Met de zogenaamde turbine pluggen heb ik ook geen beste ervaringen, er is weinig tot niets van het gevoel van dat het vast zit totdat je het weer los wil halen, let wel in mijn geval dan.
Ik kan nog weleens lomp zijn  :evil:

Wat die turbine pluggen (Monster Cable) betreft kan ik dat alleen maar bevestigen, al moet ik er wel bij zeggen dat die van mij wel degelijk voelen dat het goed aansluit als ik ze aansluit.
Maar als ik ze verwijder is het toch altijd met een bang hartje dat straks niet de helft van de vrouwelijke RCA connector meekomt.
Toen ik ooit expirementeerde met een (lowbudget) RCA-switchbox, en daar is de huls van de RCA connector mee gekomen toen ik de interlink wou verwijderen...

Ik keek even naar die WBT 0144 en dat is inderdaad een goed gevonden van manier om een goede connectie te maken tussen de connectoren.
Marantz C40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
Ugoos AM6B, QNAP TS-877
83" LG G4 OLED 4K
Zone 1 : 7.2.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+, PC-2000 Pro
Zone 2 : HEOS AMP HS2, Boston Acoustic A25

TurboMarco

Dat heeft bij mij weleens een rca connector gekost, daarom blijf ik daar liever bij weg.

De WBT 0144 heeft een hele goede verbinding en gaat net zo snel weer los als hij vast zit

LG77C4

sjoek

mooie bezigheid kabels. Ben alleen altijd ook weer blij dat alles weer netjes aangesloten is en werkt naar behoren. Die wbt pluggen zien er trouwens wel erg mooi uit inderdaad.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 en cd1, Boston acoustics a26.
Headfi: Grado RS2E , Bose 700 , Beyerdynamic DT770 pro , Airpods 3.