Marantz wordt overgenomen door Harman (a Samsung company)

Gestart door Jokke, mei 07, 2025, 04:21:07

Vorige topic - Volgende topic

Mcorp

de kunst is het zoeken naar goede spullen op Ali, ik heb er een carbon frame van Cipollini gekocht voor 500 euro en naast een echte vergeleken en ze waren exact het zelfde.........en ik heb hem nog steeds overal mee gefietst de bergen in Italiy, Frankrijk en een Nederlandse gekochte fiets (argon 18) ging kapot toen ik de ronde van Vlaanderen fietste.

de kunst is goed te zoeken ik haal veel van Ali en nog nooit echte problemen gehad.
Laten we maar zeggen dat goedkoop duurkoop is..........tenzij het goed klinkt.

Proud owner of Chinees stuff............and love it.

dmeerpa

Citaat van: mountainbiker op Gisteren om 13:53:062 jaar geleden dure fietshandschoenen gekocht bij een online fietsenzaak. Toen ik het uit de verpakking haalde zag ik al direct dat het rotzooi was. Terug gestuurd en geld terug. Een paar maand geleden 2 paar winterfietshandschoenen gekocht bij de Action.Een paar keer gebruikt en gewassen en nog steeds goed. Nog maar 2 paar bijgekocht. In totaal 20 euro kwijt voor 4 paar. Zo kan het dus ook.

Hier zit het grote verschil met Ali/Temu. Action verkoopt producten die voldoen aan de Europese wetgeving en waarop de nodige controles worden gedaan. Vermoedelijk gaat het hier om het merk Walfort, en de houder van dit EU handelsmerk is Action Nederland.
Alleen gaat het hier niet om merknamen waar je alleen al de naam betaald.
Niet alles uit China is rotzooi....

Echter ik merk ook meer dan me lief is dat er online-zaken zoals via bol?.com, Amazon, ... die ook de ALI rommel verkopen maar dan 10 keer zo duur.

dat een fietsenzaak dure fietshandschoenen verkoopt die op het zicht rotzooi zijn is wel straf, want daarmee scoort de fietsenzaak vooral geen goeie punten en dat voor een marginale winst (of hij zou ook bewust rommel moeten inkopen met het doel ze aan een veelvoud te verkopen om snel winst te maken).
Marantz C40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
Ugoos AM6B, QNAP TS-877
83" LG G4 OLED 4K
Zone 1 : 7.2.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+, PC-2000 Pro
Zone 2 : HEOS AMP HS2, Boston Acoustic A25

TurboMarco

CiteerHier zit het grote verschil met Ali/Temu. Action verkoopt producten die voldoen aan de Europese wetgeving en waarop de nodige controles worden gedaan
Het grote verschil is dat er duizenden ambtenaren aan het werk zijn om ergens een EU goedkeuring sticker erop geplakt te krijgen, en uiteraard dient er een flink aandeel naar de belasting te gaan.

Trouwens je kan je ook ophangen aan een EU goedgekeurde luidsprekersnoer hoor, tis niet dat deze dan ineens veilig is.
Die EU veiligheidsregels stellen echt helemaal niets voor getuige het vuurwerk wat ieder jaar afgestoken word, waar is de EU dan? 
HT: Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Panasonic DP-UB9004 , Speakerland Vector 0, Def Tech CS9040, SM55, D7, Behringer A800, REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Sumiko S9

LG77C4

Stereo: Cambridge audio 340A se, Def Tech D9, Onkyo BD SP809

SB_Marantz

Citaat van: Mcorp op Gisteren om 14:52:00de kunst is het zoeken naar goede spullen op Ali, ik heb er een carbon frame van Cipollini gekocht voor 500 euro en naast een echte vergeleken en ze waren exact het zelfde.........en ik heb hem nog steeds overal mee gefietst de bergen in Italiy, Frankrijk en een Nederlandse gekochte fiets (argon 18) ging kapot toen ik de ronde van Vlaanderen fietste.

de kunst is goed te zoeken ik haal veel van Ali en nog nooit echte problemen gehad.

Ik koop alleen ledlampjes van Ali B.
Moet eerlijk zeggen dat die eindbak van jou er leuk uitziet.
Intern ook.
Verder kan ik er niets concreets over zeggen.
Wat dat betreft heb ik echt niets nodig.
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

ArjenAH

Bij overname blijft het bedrijf vaak dezelfde productie voeren, zie bijvoorbeeld Datasteel etc. alleen het verandert van eigenaar.
Arcam A25 Powernode (N331) Powernode (N330) Arcam ST25 NAD M10 v2 B&W704 S3 B&W606 S3 Sub SVS SB-1000 Pro NAS DS224+ Audeze LCD X  B&W PX8 FIIO K15 FIIO SP5 Roon server Nucleus Thorens TD 403 DD

TurboMarco

CiteerBij overname blijft het bedrijf vaak dezelfde productie voeren, zie bijvoorbeeld Datasteel etc. alleen het verandert van eigenaar.
Klopt maar ook zonder verandering van eigenaar gaat de productie elders plaatsvinden en daar zijn legio voorbeelden van.

De reden voor de meeste eigenaren van bedrijven om naar Taiwan/China te verkassen zijn de veel lagere lonen van de arbeiders, en dat is voor de consument alleen maar goed nieuws want daardoor gaan wij in ieder geval niet meer ervoor betalen.

Ik verwacht dan ook dat alle toekomstige Marantz/Denon apparaten daar gemaakt gaan worden en dat hoeft helemaal niets slechts te betekenen.
HT: Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Panasonic DP-UB9004 , Speakerland Vector 0, Def Tech CS9040, SM55, D7, Behringer A800, REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Sumiko S9

LG77C4

Mcorp

Citaat van: SB_Marantz op Gisteren om 19:51:26Ik koop alleen ledlampjes van Ali B.
Moet eerlijk zeggen dat die eindbak van jou er leuk uitziet.
Intern ook.
Verder kan ik er niets concreets over zeggen.
Wat dat betreft heb ik echt niets nodig.

zou zeggen kom een keer langs om te luisteren.

TurboMarco

Citaat van: Mcorp op Vandaag om 09:16:19zou zeggen kom een keer langs om te luisteren.
Je kan hem ook bij SB (Wilfred) op de pijnbank zetten, dan weet je 100% zeker of tie doet wat tie moet doen.

LG77C4

Mcorp

Citaat van: TurboMarco op Vandaag om 09:17:58Je kan hem ook bij SB (Wilfred) op de pijnbank zetten, dan weet je 100% zeker of tie doet wat tie moet doen.

zou geen probleem zijn, ik sta er voor open.

SB_Marantz

Citaat van: Mcorp op Vandaag om 09:16:19zou zeggen kom een keer langs om te luisteren.

Dan luister ik dus naar jouw speakers in eveneens jouw akoestiek.  Onder het genot van bak nummer 3 wilde ik nu eens het naadje van de kous weten over deze A75 clone en het originele ontwerp.

Eerst het filmpje van de "reviewer" bekeken om te horen wat hij te melden had en dat bracht meer duidelijkheid. 

Voor het bedrag van rond de 1000?? Heb je denk ik een leuke eindversterkergekocht.

Ik zag het reeds en de man in het filmpje bevestigde mijn gedachte. Deze bestaat dus uit 2 eindversterkes per kanaal wat wil zeggen dat deze dus in bridge mode gezet kan worden teneinde meer power te verkrijgen.  In die stand wordt dat ding dus niet aan aan een geladen 4 of 8 Ohms dummyload gehangen omdat dan de versterker in rook opgaat. De specs vergeleken met de A 75 en tevens de opbouw van de driverboards. Deze verschillen duidelijk van elkaar . Tevens zijn de outputs van  de Accuphase van Fairchild en in de andere zijn het de IRFP9240 . p channel mosfets dus. Onderkant van het driverboard zullen de N Channels zitten. Een push pull ontwerp dus. Tevens zijn de specs identiek? @8  60 wpc. @ 4 120 en zou stabiel zijn tot een impedantie van 1 Ohm. 

Pro's van deze clone in mijn optiek zijn de prijs,afwerking.

Cons zijn brugschakeling mogelijk. Ik houd daar persoonlijk niet van. Foutieve belettering.  Pean power level? En bij de 2e van rechts switch scheef op het paneel gedrukt. Geen idee of dat exemplarisch was?

Verder zag ik dat de rechter led balk tijdens het schakelen van de powerlevel wegviel.

Verder degelijk gemaakt met goed verkrijgbare onderdelen alhoewel ik mijn twijfels heb van de chips die de relais zouden vervangen?

Dit is wat ik er tot nu toe over heb kunnen vinden en zien. Ook over de A75 dus welke niet meer in productie is volgens het www.

Al met al een leuke aankoop in vergelijk met de vele malen duurdere A75.
Zwaar en degelijk chassis en zo te zien relatief makkelijk te servicen. 
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Mcorp

Citaat van: SB_Marantz op Vandaag om 12:05:59Dan luister ik dus naar jouw speakers in eveneens jouw akoestiek.  Onder het genot van bak nummer 3 wilde ik nu eens het naadje van de kous weten over deze A75 clone en het originele ontwerp.

Eerst het filmpje van de "reviewer" bekeken om te horen wat hij te melden had en dat bracht meer duidelijkheid. 

Voor het bedrag van rond de 1000?? Heb je denk ik een leuke eindversterkergekocht.

Ik zag het reeds en de man in het filmpje bevestigde mijn gedachte. Deze bestaat dus uit 2 eindversterkes per kanaal wat wil zeggen dat deze dus in bridge mode gezet kan worden teneinde meer power te verkrijgen.  In die stand wordt dat ding dus niet aan aan een geladen 4 of 8 Ohms dummyload gehangen omdat dan de versterker in rook opgaat. De specs vergeleken met de A 75 en tevens de opbouw van de driverboards. Deze verschillen duidelijk van elkaar . Tevens zijn de outputs van  de Accuphase van Fairchild en in de andere zijn het de IRFP9240 . p channel mosfets dus. Onderkant van het driverboard zullen de N Channels zitten. Een push pull ontwerp dus. Tevens zijn de specs identiek? @8  60 wpc. @ 4 120 en zou stabiel zijn tot een impedantie van 1 Ohm. 

Pro's van deze clone in mijn optiek zijn de prijs,afwerking.

Cons zijn brugschakeling mogelijk. Ik houd daar persoonlijk niet van. Foutieve belettering.  Pean power level? En bij de 2e van rechts switch scheef op het paneel gedrukt. Geen idee of dat exemplarisch was?

Verder zag ik dat de rechter led balk tijdens het schakelen van de powerlevel wegviel.

Verder degelijk gemaakt met goed verkrijgbare onderdelen alhoewel ik mijn twijfels heb van de chips die de relais zouden vervangen?

Dit is wat ik er tot nu toe over heb kunnen vinden en zien. Ook over de A75 dus welke niet meer in productie is volgens het www.

Al met al een leuke aankoop in vergelijk met de vele malen duurdere A75.
Zwaar en degelijk chassis en zo te zien relatief makkelijk te servicen. 

Persoonlijk zeggen cijfers mij niet veel als het goed klinkt dan is het wat mij betreft goed. ik hoor mensen zo vaak over cijfers praten dat ze helemaal vergeten om te luisteren. ik vrees dat ik gewoon koop op wat ik denk dat goed is en is het dat niet komt er weer wat anders, vandaar de vele merken die ik inmiddels heb gehad. dit is echter een openbaring geworden voor het geld een super versterker en hoe lang hij goed blijft ik weet het niet tijd zal het leren. Uiterlijk vind ik erg mooi de techniek er achter en opbouw ook hoewel het geen Accuphase is en ook nooit zal zijn ben ik erg onder de indruk van deze versterker, en als je wilt kan ik een keer bij je langs komen om hem in je eigen setting te beluisteren.

SB_Marantz

Ik kijk niet alleen naar cijfers zoals te lezen is.
tevens componenten,pcb kwaliteit en de topologie voor zover mogelijk.
Daarnaast muziekliefhebber waar het tenslotte om draait. notworthy

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

mountainbiker

Citaat van: dmeerpa op Gisteren om 16:37:47Hier zit het grote verschil met Ali/Temu. Action verkoopt producten die voldoen aan de Europese wetgeving en waarop de nodige controles worden gedaan. Vermoedelijk gaat het hier om het merk Walfort, en de houder van dit EU handelsmerk is Action Nederland.
Alleen gaat het hier niet om merknamen waar je alleen al de naam betaald.
Niet alles uit China is rotzooi....

Echter ik merk ook meer dan me lief is dat er online-zaken zoals via bol?.com, Amazon, ... die ook de ALI rommel verkopen maar dan 10 keer zo duur.

dat een fietsenzaak dure fietshandschoenen verkoopt die op het zicht rotzooi zijn is wel straf, want daarmee scoort de fietsenzaak vooral geen goeie punten en dat voor een marginale winst (of hij zou ook bewust rommel moeten inkopen met het doel ze aan een veelvoud te verkopen om snel winst te maken).
Heb het even nagezocht. Inderdaad Walfort.
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE