Ervaringen IMF speakers

Gestart door Nostra, mei 25, 2021, 19:53:09

Vorige topic - Volgende topic

Frits Denon

Ik heb inmiddels wat langer kunnen luisteren naar de IMF's. Als je op wat luider niveau gaat spelen wordt het hoog best agressief. Ik heb ze nu wat ingedraaid. Wellicht beter om dat wat minder te doen? Iemand hier daar (eerder) ervaring mee (opgedaan)?

Of links en rechts wisselen, zodat de tweeters buiten komen te zitten i.p.v. binnen?
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem,Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase amp: E-270, CD DP 410, Tuner T 109, Speakers: Elac FS 249.3, IMF Super Compact II, sub ESP 2040 2x, Draaitafel: Sony PS- X4

SB_Marantz

Als ik me niet vergis zitten er Audax HD100 in.
De dispersie is best ok.

Toe-in geeft altijd een hoog boost.
Ook kan jouw akoestiek meespelen.

Tevens zitten er zeer gedateerde bipo's in. (Rode elcap)
Het filter vernieuwen zou niet verkeerd zijn en dan alleen de caps.
Heb het crossover filter voor mijn neus en zie eveneens een L-pad.
Persoonlijk zou ik er geen MKP inzetten want dan loop je de kans dat het nergens meer naar klinkt.

Falcon acoustics heeft aardige bi-po's (alcap)

Dus dat zou je kunnen overwegen.

Het is geen wereldklus om de huidige bi-po's met 1 poot er uit te trekken en deze op capaciteit en ESR te meten.
De kans is erg groot dat ze gewoon op zijn wat je met een MKT of MKP nooit zult hebben maar dat zou nogmaals mijn advies in deze speaker niet zijn.

Ik denk dat je hiermee voldoende info hebt.

succes

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Frits Denon

Ik heb geen idee of er iets met het filter gedaan is. Ik heb ook geen verstand van electronica, ik ben een Werktuigbouwer :wink: .

De mids hebben heel netjes nieuwe randen gekregen. Dat is zichtbaar.

Filter zal vlakbij de aansluiting unit achterop zitten? Dan zou ik daarvan een foto kunnen maken.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem,Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase amp: E-270, CD DP 410, Tuner T 109, Speakers: Elac FS 249.3, IMF Super Compact II, sub ESP 2040 2x, Draaitafel: Sony PS- X4

Frits Denon

Maar om zeker te zijn of ik er tijd en geld aan wil besteden, heb ik de IMF's even verwisseld voor de Hepta Spring Excellence. Dat klinkt toch een stuk plezieriger. Ben destijds niet voor niets voor deze mooie kleine zuiltjes gevallen. Was voor mij de reden om weer "vooruit" te gaan naar stereo i.p.v. surround.

De IMF's heb ik dus toch maar op MP gezet voor een liefhebber.

RHK

Citaat van: Frits Denon op oktober 15, 2025, 13:20:47Maar om zeker te zijn of ik er tijd en geld aan wil besteden, heb ik de IMF's even verwisseld voor de Hepta Spring Excellence. Dat klinkt toch een stuk plezieriger. Ben destijds niet voor niets voor deze mooie kleine zuiltjes gevallen. Was voor mij de reden om weer "vooruit" te gaan naar stereo i.p.v. surround.

De IMF's heb ik dus toch maar op MP gezet voor een liefhebber.
Dat is o.a de reden dat ik mijn Hepta Springs zeker niet wegdoe. Staan als surrounds achter lekker mee te doen met ook voldoende laag. Woofers naar binnen gericht. 8-)
Marantz AV7706* Rotel RB-1582MK2* Rotel RMB-1575* B&W 702S3* Klipsch RP-504C* RelT9x sub* Hepta Bariton sub*Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*Panasonic DMP-UB900* RU Connected*
5.2.2

Frits Denon

Citaat van: RHK op oktober 15, 2025, 14:13:46Dat is o.a de reden dat ik mijn Hepta Springs zeker niet wegdoe. Staan als surrounds achter lekker mee te doen met ook voldoende laag. Woofers naar binnen gericht. 8-)

Ik heb er nu de hele middag naar geluisterd, woofers naar buiten. Klinkt gewoon erg lekker. Rustiger dan de IMF's, waar overigens al interesse voor is.