Ohm Ivo heeft veroorzaakt dat er een stuk of 10 van zijn vrienden Marantz + T+A sets hebben aangeschaft. En het leuke was dat dat niet om de gear ging, maar om de luisterervaring. Alle details die er bij hem te horen waren, dat wilden we thuis ook. Ik heb de spullen die hij hier beschreef allemaal gehoord bij hem thuis.
Toen hij de Marantz PM-15 kocht, heb ik zijn Marantz PM82MK2 overgekocht, die bij mij de PM-50 verving. Die PM82MK2 was een te zware bak om in de trein mee naar huis te nemen. Maar een vriendin van me zei: oh, ik kom daar langs met mijn auto, ik neem hem wel voor je mee. Dus zo ontmoette zij Ohm Ivo (Evert), en ze werden allebei op slag verliefd. Ze waren daarna onafscheidelijk. Ze trouwden en emigreerden samen naar Portugal. Dus hij kent zijn vrouw via die Marantz-versterker

, die bij mij nog altijd goed staat te spelen.
Dus dat zijn Marantz PM-15 nu hapert doet ook emotioneel een beetje zeer. Zijn vrouw zet voorlopig de Crown even neer. Over die versterker heeft hij hier ook veel geschreven. (Ik heb destijds alles al zonder account mee zitten lezen.)
Dank voor de condoleances.
Ik hoop dat iemand weet waarom zo'n PM-15 gaat klikken, wat er mee is dat hij in de beveiliging springt. Voor dat dat gebeurt, klinkt hij eerst gewoon goed.