Welke speakers gebruiken jullie op de Marantz 1060

Gestart door kh75, mei 07, 2025, 00:33:53

Vorige topic - Volgende topic

Jokke en 7 gasten bekijken dit topic.

SB_Marantz

Citaat van: kh75 op Gisteren om 14:34:51op oorlogssterkte draaien is echt niet de bedoeling (op sporadisch maar dat zal heel weinig zijn) 90db is al luid genoeg kort geleden getest op de moderne versterker die ik bezit (Yamaha rn602 mooi helder geluid maar nogal vlak, niet het warme Marantz geluid), 90db is in mijn woonkamer op het randje van het aanvaardbare kwa geluid het is niet de bedoeling om een disco van mijn woonkamer te maken zodat mijn huisgenoten en ik moeten beginnen roepen om elkaar te kunnen verstaan, het is me duidelijk nu dat de 1060 heel wat speakers aan kan, dus zoals je zegt op ontdekkingstocht gaan in speakerland en de juist speaker uit kiezen die mijn voorkeur uit draagt, alvast bedankt SB_MARANTZ voor jouw heldere duidelijke uitleg, ik ben nu veel wijzer geworden !!!!

Graag gedaan!
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

dmeerpa

Citaat van: Jokke op Gisteren om 16:41:51Mooi advies.  De versterking van toen was wel van een andere orde.  Wat een beesten van versterkers zeg.

Wij hebben er zowel (Sa)CD als vinyl gehoord... Ken liet ons zelfs bepaalde tracks horen op beide weergavesystemen, en de vinyl haalde het probleemloos, ook toen heb ik geleerd dat een goede platenspeler geen kraakje of plopje laat horen ik meende altijd dat dat er gewoon behoorde.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
Ugoos AM6B
83" LG OLED evo G4 4K
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

kh75

Citaat van: dmeerpa op Gisteren om 16:09:06Het is inderdaad iets persoonlijks. Zo hou ik van de combi Marantz - Wharfedale.

De oud gedienden van dit forum herinneren zich misschien nog dat een delegatie van dit forum op de koffie mocht bij Ken Ishiwata bij Marantz in Eindhoven, waaronder deze gelukkige.

De kers op de taart was de luistersessie in een volledige akoestisch aangepastte ruimte van de Marantz SA-9S2, SC7S2 en een koppel MA-9S2.  De referentieset was aangesloten op een koppel Mordaunt short performance 6 speakers.

En laat er nu net zo een set speakers staan op Marktplaatst met een vraagprijs van 2100€
https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-en-foto/luidsprekers/m2262639188-mordaunt-short-performance-6-speakers?correlationId=2fc98e68-730b-4f05-9e73-4d71378a5dea, dat Ken hiervoor koos wil ook iets zeggen.

Eventueel met uw versterker een luistersessie vragen...en wie weet bevalt u dat.

zou ik inderdaad  kunnen doen, maar mijn voorkeur gaat in de éérste plaats al uit naar goeie Wharfedale speakers in had al de Wharfedale Linton Heritage 85 in gedachte

dmeerpa

Citaat van: kh75 op Gisteren om 21:19:03zou ik inderdaad  kunnen doen, maar mijn voorkeur gaat in de éérste plaats al uit naar goeie Wharfedale speakers in had al de Wharfedale Linton Heritage 85 in gedachte

En ook aan de Wharfedale Super Linton's gedacht.
Ze hebben veel meer helderheid en transparantie, maar klinken minder warm dan de Linton Heritage 85.
De Super kost wel het dubbel, maar vallen in je budget. Maar alles hangt af van persoonlijke voorkeuren.

Voor wat het waard is:

https://www.youtube.com/watch?v=9seQfNkvJm0

https://www.youtube.com/watch?v=ny5SMgSTFdY
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
Ugoos AM6B
83" LG OLED evo G4 4K
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150