Rel Bass line blue self made kabel.

Gestart door RHK, april 14, 2025, 15:21:09

Vorige topic - Volgende topic

RHK

Citaat van: pm80 ki op april 27, 2025, 13:53:56Ze vinden die dure kabel een enorme verbetering omdat ze er dan de hoofdprijs voor kunnen vragen. Als ze deze kabel voor ik noem maar wat voor €50 meer te koop aanbieden dan koopt geen hond hem. Veel mensen gaan er van uit dat als iets een stuk duurder is het automatisch ook veel beter zal zijn. En daar maken fabrikanten dankbaar gebruik van.

grt Dick

Ja dat bedoelde ik ook, dat had CineMarantz al eens eerder opgemerkt in eerder onderwerp. 8-)
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3-Atmos*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* RelT9x sub* Hepta Bariton sub*Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*
5.2.2

CineMarantz

Citaat van: pm80 ki op april 27, 2025, 17:45:33Hoeveel Kilo Tin gebruik jij in een soldeerverbinding?
Dus kom nou niet met non argumenten. Ik heb idd een hele aardige set waar ik zeker geen €600 aan een kabeltje aan uitgeef.
En geloof mij. Ik heb hier ook siltech bekabeling gehad en allerlei andere exotische bekabeling omdat men mij ook wijsgemaakt had dat de verschillen gigantisch waren. En als je er zelf eenmaal van overtuigd bent dat je de verschillen hoort is er geen weg meer terug want dan gaan we door met kritisch luisteren.

grt Dick

Het gaat niet om mij of ons, wij zijn hobbyisten.
Het gaat om fabrikanten die honderden afgemonteerde kabels leveren.
Dan gaat het prijsverschil tussen tin en zilver zeker van belang zijn.
Dit geld ook voor bijvoorbeeld een versterker, de voorplaat in aluminium, een legering, of zelfs kunststof.
Chassis verkoperen of niet, allemaal extra poen.
Vergulde metalen speaker terminals of plastic, zo kan ik nog wel doorgaan .......

Wil je zeker zijn dat je krijgt waarvoor je betaald, dan moet je doen wat RHK deed, zelf maken, wat met kabels voor ons mogelijk is.
Maar er zijn leveranciers / fabrikanten die geen knollen voor citroenen verkopen, en eerlijk zijn, en je waar voor je geld krijgt.
Marantz Cinema 30 + Yamaha AS210 (TM speakers) - 7. x .6 setup - SVS Ultra Evolution Pinnacle Fronts - SVS Ultra Evolution Center - Surround en Surround Back = Klipsch RP240D - Front en Rear Height & TM = Klipsch RP140D - BK Double Gem Subwoofer

CineMarantz

Citaat van: RHK op april 27, 2025, 17:42:16de ader gaat rechtstreeks in de connector, cq. de banaanstekker. Beide verbindingen daarin zijn van goede kwaliteit. Zie m'n verslag daarover. Je moet het koper niet afsolderen, daarmee neemt de kwaliteit van de verbinding af.

Ben ik zeker met je eens.
De beste kabel aansluiting aan een versterker is de draad rechtstreeks in de terminal.
Echter is dit vaak lastig, zeker bij de huidige 11-13 en 15 kanaal receivers, dan is banaan of spade wel een prettige oplossing.
Maar ieder stekkertje brengt een pietsje meer weerstand met zich mee.
Marantz Cinema 30 + Yamaha AS210 (TM speakers) - 7. x .6 setup - SVS Ultra Evolution Pinnacle Fronts - SVS Ultra Evolution Center - Surround en Surround Back = Klipsch RP240D - Front en Rear Height & TM = Klipsch RP140D - BK Double Gem Subwoofer

pm80 ki

Citaat van: CineMarantz op april 27, 2025, 18:43:37Het gaat niet om mij of ons, wij zijn hobbyisten.
Het gaat om fabrikanten die honderden afgemonteerde kabels leveren.
Dan gaat het prijsverschil tussen tin en zilver zeker van belang zijn.
Dit geld ook voor bijvoorbeeld een versterker, de voorplaat in aluminium, een legering, of zelfs kunststof.
Chassis verkoperen of niet, allemaal extra poen.
Vergulde metalen speaker terminals of plastic, zo kan ik nog wel doorgaan .......

Wil je zeker zijn dat je krijgt waarvoor je betaald, dan moet je doen wat RHK deed, zelf maken, wat met kabels voor ons mogelijk is.
Maar er zijn leveranciers / fabrikanten die geen knollen voor citroenen verkopen, en eerlijk zijn, en je waar voor je geld krijgt.
Dus jij hebt het idee dat Rel de betreffende kabel bij bosjes verkoopt????
Dat doen ze niet daarom vragen ze een heel hoog bedrag voor de kabel.
Jouw verhaal gaat alleen op bij massaproductie en daar is bij de gemiddelde audiofabrikant echt geen sprake van.
Het feit dat er iemand is die zelf zijn kabel fabriceert zegt genoeg lijkt me.
En geld aan het uiterlijk besteden ten behoeve van de verkoop draagt niets bij aan de uiteindelijke geluidskwaliteit.
Dat heeft alleen met p.o.o te maken.
Denk je nou werkelijk dat een paar micron aan goud op een luidsprekerterminal €30 extra kost? Tuurlijk niet.
Misschien moet je jezelf niet zoveel wijsmaken Het verkoperen van een chassis veel geld? Ook niet. door een badje van koperoxide halen et voilà.
Misschien moet jij je roze bril eens afzetten of in ieder geval proberen niet proberen om de winsten van een audiofabrikant te vergoelijken. Als ze geen winst maken gaan ze failliet en dat zijn al heel veel audiofabrikanten bij bosjes gegaan.

grt Dick
Geniet van wat je hoort in plaats van te luisteren naar wat je mist.

CineMarantz

Citaat van: pm80 ki op april 27, 2025, 19:23:18Dus jij hebt het idee dat Rel de betreffende kabel bij bosjes verkoopt????
Dat doen ze niet daarom vragen ze een heel hoog bedrag voor de kabel.
Jouw verhaal gaat alleen op bij massaproductie en daar is bij de gemiddelde audiofabrikant echt geen sprake van.
Het feit dat er iemand is die zelf zijn kabel fabriceert zegt genoeg lijkt me.
En geld aan het uiterlijk besteden ten behoeve van de verkoop draagt niets bij aan de uiteindelijke geluidskwaliteit.
Dat heeft alleen met p.o.o te maken.
Denk je nou werkelijk dat een paar micron aan goud op een luidsprekerterminal €30 extra kost? Tuurlijk niet.
Misschien moet je jezelf niet zoveel wijsmaken Het verkoperen van een chassis veel geld? Ook niet. door een badje van koperoxide halen et voilà.
Misschien moet jij je roze bril eens afzetten of in ieder geval proberen niet proberen om de winsten van een audiofabrikant te vergoelijken. Als ze geen winst maken gaan ze failliet en dat zijn al heel veel audiofabrikanten bij bosjes gegaan.

grt Dick

violent1 ......  :schater:

RHK

Citaat van: CineMarantz op april 27, 2025, 18:58:00Ben ik zeker met je eens.
De beste kabel aansluiting aan een versterker is de draad rechtstreeks in de terminal.
Echter is dit vaak lastig, zeker bij de huidige 11-13 en 15 kanaal receivers, dan is banaan of spade wel een prettige oplossing.
Maar ieder stekkertje brengt een pietsje meer weerstand met zich mee.

Deze nagenoeg niet, https://www.ruconnected.nl/banaanstekker/
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3-Atmos*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* RelT9x sub* Hepta Bariton sub*Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
5.2.2

CineMarantz

Citaat van: RHK op april 27, 2025, 19:33:31Deze nagenoeg niet, https://www.ruconnected.nl/banaanstekker/

Hoop niet dat pm80 ki dit leest want dan gaat de beer weer los  :wink:

Maaaaaar, het is een behoorlijk bedrag voor een setje bananen.
Zag laatst een aanbieding bij de Lidl voor 6 bananen, 2,40 euro en weinig weerstand  :-D

RHK

Laat ie fijn zijn. Dit draadje ben ik begonnen omdat ik een kabeltje zelf gemaakt heb.  8-)
5.2.2

CineMarantz

Citaat van: RHK op april 27, 2025, 19:57:02Laat ie fijn zijn. Dit draadje ben ik begonnen omdat ik een kabeltje zelf gemaakt heb.  8-)

En zo is het, terug op het juiste spoor zal ik laten weten hoe de Speakon zich verhoudt tov LFE Direction.

RHK

Citaat van: CineMarantz op april 27, 2025, 20:01:01En zo is het, terug op het juiste spoor zal ik laten weten hoe de Speakon zich verhoudt tov LFE Direction.

Ben benieuwd, alhoewel het zuivere signaal van de L+R speakerterminals afnemen, denk ik het mooist in stereo is. Dit zonder softwarematige invloed via LFE Direction. Maar jij kan het straks vergelijken. Het enige verschil is wel dat de ene subwoofer een Rel is en de andere niet, dus in hoeverre gaat het op?
5.2.2

CineMarantz

Citaat van: RHK op april 27, 2025, 20:06:35Ben benieuwd, alhoewel het zuivere signaal van de L+R speakerterminals afnemen, denk ik het mooist in stereo is. Dit zonder softwarematige invloed via LFE Direction. Maar jij kan het straks vergelijken. Het enige verschil is wel dat de ene subwoofer een Rel is en de andere niet, dus in hoeverre gaat het op?

Klopt, de ene sub is de andere niet.
Ben benieuwd of high level meer doet dan LFE Direction zonder LFE input.

RHK

Het beste is denk ik een Rel en jouw sub naast elkaar zetten en de 2 verschillende aansluitingen testen/vergelijken. Maar ja, dan weet ik denk ik wel wat jij daarna gaat doen.  :schater:
5.2.2

sonsan

Citaat van: CineMarantz op april 27, 2025, 17:17:57Ben ik ook benieuwd naar.
Gebruik jij nu de BK Speakon kabel ?
Ja, de meegeleverde kabel met die hele dunne draadjes.....
Marantz SR7013 met Aircom T8 - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear - Performance 5 - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra SPC - Panasonic 65ST50

sonsan

Citaat van: RHK op april 27, 2025, 17:42:16de ader gaat rechtstreeks in de connector, cq. de banaanstekker. Beide verbindingen daarin zijn van goede kwaliteit. Zie m'n verslag daarover. Je moet het koper niet afsolderen, daarmee neemt de kwaliteit van de verbinding af.
Ik ga geen banaanstekkers voor de sub gebruiken. Ik ga de kabels rechtstreeks klemmen achter de terminals want ik gebruik al banaanstekkers voor de speakers (bi-wire).
Marantz SR7013 met Aircom T8 - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear - Performance 5 - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra SPC - Panasonic 65ST50

RHK

Logische beslissing. Bij de nieuwe kabel die ik gemaakt heb, zijn de aders 2.5 mm, dus dan is het vaak makkelijker om de banaanstekkers te gebruiken voor een goede signaaloverdracht. Het blijft natuurlijk altijd situatieafhankelijk hoe de speakerdraden van de frontspeakers op de speakerterminals aangesloten zijn.
5.2.2