Rel Bass line blue self made kabel.

Gestart door RHK, april 14, 2025, 15:21:09

Vorige topic - Volgende topic

Marvin

Ja gaaf hoor, leuk om even te lezen.

RHK

Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3-Atmos*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* RelT9x sub* Hepta Bariton sub*Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*
5.2.2

CineMarantz

puke  puke

Ik vind dat jij een beter pad bewandeld hebt met "self made" dan dit hocus pocus verhaal....
Marantz Cinema 30 + Yamaha AS210 (TM speakers) - 7. x .6 setup - SVS Ultra Evolution Pinnacle Fronts - SVS Ultra Evolution Center - Surround en Surround Back = Klipsch RP240D - Front en Rear Height & TM = Klipsch RP140D - BK Double Gem Subwoofer

RHK

Citaat van: CineMarantz op april 27, 2025, 12:40:01puke  puke

Ik vind dat jij een beter pad bewandeld hebt met "self made" dan dit hocus pocus verhaal....

Dank je.  Ik krijg toch ook de gedachte als ze die duurdere kabel zo'n verbetering vinden, lever die dan bijv. standaard bij de nieuwe subwoofers, of als upgrade tegen een kleine meerprijs. Maar ja, zoals jij vaak al zegt, zal wel marketing zijn.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3-Atmos*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* RelT9x sub* Hepta Bariton sub*Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
5.2.2

pm80 ki

Citaat van: RHK op april 27, 2025, 13:08:53Dank je.  Ik krijg toch ook de gedachte als ze die duurdere kabel zo'n verbetering vinden, lever die dan bijv. standaard bij de nieuwe subwoofers, of als upgrade tegen een kleine meerprijs. Maar ja, zoals jij vaak al zegt, zal wel marketing zijn.
Ze vinden die dure kabel een enorme verbetering omdat ze er dan de hoofdprijs voor kunnen vragen. Als ze deze kabel voor ik noem maar wat voor €50 meer te koop aanbieden dan koopt geen hond hem. Veel mensen gaan er van uit dat als iets een stuk duurder is het automatisch ook veel beter zal zijn. En daar maken fabrikanten dankbaar gebruik van.

grt Dick
Geniet van wat je hoort in plaats van te luisteren naar wat je mist.

CineMarantz

Mijn vrouw wordt ieder jaar duurder en duurder, maar beter, niet echt  :-D
Marantz Cinema 30 + Yamaha AS210 (TM speakers) - 7. x .6 setup - SVS Ultra Evolution Pinnacle Fronts - SVS Ultra Evolution Center - Surround en Surround Back = Klipsch RP240D - Front en Rear Height & TM = Klipsch RP140D - BK Double Gem Subwoofer

CineMarantz

Citaat van: pm80 ki op april 27, 2025, 13:53:56Ze vinden die dure kabel een enorme verbetering omdat ze er dan de hoofdprijs voor kunnen vragen. Als ze deze kabel voor ik noem maar wat voor €50 meer te koop aanbieden dan koopt geen hond hem. Veel mensen gaan er van uit dat als iets een stuk duurder is het automatisch ook veel beter zal zijn. En daar maken fabrikanten dankbaar gebruik van.

grt Dick

Er zal best beter materiaal gebruikt worden wat dan ook duurder is voor de fabrikant, en dan ook voor de eindgebruiker.
Alles met zilver solderen, wat Rel doet, of tin, dat is al een behoorlijk verschil.
Vraag is, heb je die meerprijs ervoor over, en gaan wij dit horen ?

pm80 ki

Citaat van: CineMarantz op april 27, 2025, 14:13:57Er zullen best wat betere materialen gebruikt worden wat dan ook duurder is voor de fabrikant, en dan ook voor de eindgebruiker.
Alles met zilver solderen, wat Rel doet, of tin, dat is al een behoorlijk verschil.
Vraag is, heb je die meerprijs ervoor over, en gaan wij dit horen ?
Kijk. Daar ga je dus al fout. Er zullen vast. Dat wil zeggen dat je een aanname doet. En een tin soldering of een zilversoldering maken geen €20 verschil op een kabel. je hebt zelf gezien wat een DIY kabel kost aan materiaal. Dan kun je ook uitrekenen Wat Rel aan winst zal maken. Wel grappig dat je mijn stelling onderschrijft met je ,Er zullen vast.

grt Dick

sonsan

Citaat van: RHK op april 25, 2025, 15:33:09N.av. m'n self made kabel is m'n kabelmontage van de nieuwe subwooferkabel op de website van RU connected gezet door de eigenaar Ruben.
M'n verslag en foto's is te zien op;
https://www.ruconnected.nl/alternatief-rel-bassline-blue-subwooferkabel/
Je kunt ook de website opzoeken en dan kijken onder blog onderaan de pagina.

RU connected is ook sponsor van het HTforum.nl en daar is het artikel eveneens geplaatst; https://www.htforum.nl/index.php?topic=188256.0
Bedankt voor de tip! Zojuist ook e.e.a. besteld. Kijken of het ook voor mijn BK sub verschil gaat maken. (Bij deze sub kan je net als bij REL zowel de Hi als Low level tegelijkertijd gebruiken)
Marantz SR7013 met Aircom T8 - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear - Performance 5 - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra SPC - Panasonic 65ST50

CineMarantz

Citaat van: pm80 ki op april 27, 2025, 16:10:16Kijk. Daar ga je dus al fout. Er zullen vast. Dat wil zeggen dat je een aanname doet. En een tin soldering of een zilversoldering maken geen €20 verschil op een kabel. je hebt zelf gezien wat een DIY kabel kost aan materiaal. Dan kun je ook uitrekenen Wat Rel aan winst zal maken. Wel grappig dat je mijn stelling onderschrijft met je ,Er zullen vast.

grt Dick

"Er zullen vast" wel mensen zijn die overal over struikelen......  :-o

Ik schreef trouwens, er zullen best......
Ik zal het opnieuw in correct Nederlands het herstellen naar, er zal best.....

En aannames doen is de basis van de audio hobby:
 ik neem aan dat jij prachtig geluid thuis waarneemt. :-P

Tin per Kilo = 42,00 euro
Zilver per kilo = 936,00 euro

CineMarantz

Citaat van: sonsan op april 27, 2025, 16:14:47Bedankt voor de tip! Zojuist ook e.e.a. besteld. Kijken of het ook voor mijn BK sub verschil gaat maken. (Bij deze sub kan je net als bij REL zowel de Hi als Low level tegelijkertijd gebruiken)

Ben ik ook benieuwd naar.
Gebruik jij nu de BK Speakon kabel ?

RHK

Ik wil wel even opmerken dat er niets gesoldeerd wordt in de desbetreffende kabels.
5.2.2

CineMarantz

Citaat van: RHK op april 27, 2025, 17:27:25Ik wil wel even opmerken dat er niets gesoldeerd wordt.

Welke verbinding heb jij gebruikt ?

RHK

Citaat van: CineMarantz op april 27, 2025, 17:30:31Welke verbinding heb jij gebruikt ?
de ader gaat rechtstreeks in de connector, cq. de banaanstekker. Beide verbindingen daarin zijn van goede kwaliteit. Zie m'n verslag daarover. Je moet het koper niet afsolderen, daarmee neemt de kwaliteit van de verbinding af.
5.2.2

pm80 ki

Citaat van: CineMarantz op april 27, 2025, 17:05:47"Er zullen vast" wel mensen zijn die overal over struikelen......  :-o

Ik schreef trouwens, er zullen best......
Ik zal het opnieuw in correct Nederlands het herstellen naar, er zal best.....

En aannames doen is de basis van de audio hobby:
 ik neem aan dat jij prachtig geluid thuis waarneemt. :-P

Tin per Kilo = 42,00 euro
Zilver per kilo = 936,00 euro
Hoeveel Kilo Tin gebruik jij in een soldeerverbinding?
Dus kom nou niet met non argumenten. Ik heb idd een hele aardige set waar ik zeker geen €600 aan een kabeltje aan uitgeef.
En geloof mij. Ik heb hier ook siltech bekabeling gehad en allerlei andere exotische bekabeling omdat men mij ook wijsgemaakt had dat de verschillen gigantisch waren. En als je er zelf eenmaal van overtuigd bent dat je de verschillen hoort is er geen weg meer terug want dan gaan we door met kritisch luisteren.

grt Dick