Subwoofer doorlussen

Gestart door CBdicX, januari 20, 2025, 09:12:01

Vorige topic - Volgende topic

CBdicX

Als ik een subwoofer op een Center speaker wil gebruiken, dan wordt geadviseerd om dit aan te sluiten zoals in de tekening.

Maar kan het ook dat ik de speakerdraad van de Center gewoon aan de reciever laat zitten (banaan stekker), dan een draad via de gaten van die terminal naar de YST sub, en dan geen draad van de YST naar de Center speaker ?
Dus ik gebruik dan alleen de onderste aansluiting van de YST.
Of zal de receiver en/of YST gaan protesteren met deze aansluiting ?

TurboMarco

Waarom zou je dit zo willen doen als je straks een andere receiver hebt die een pre-out heeft op het center kanaal?

Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

CBdicX

Citaat van: TurboMarco op januari 20, 2025, 09:58:07Waarom zou je dit zo willen doen als je straks een andere receiver hebt die een pre-out heeft op het center kanaal?

Om te proberen, die C40 kan nog wel eens een paar weken gaan duren.

Maar buiten dat, is dit zo te doen via mijn weg ?

TurboMarco

Dat is wel te doen maar niet aan te bevelen want het schetst een verkeerd beeld voor de roomcorrectie en je gaat op die manier de center min of meer downgraden.
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

CBdicX

Citaat van: TurboMarco op januari 20, 2025, 10:44:15Dat is wel te doen maar niet aan te bevelen want het schetst een verkeerd beeld voor de roomcorrectie en je gaat op die manier de center min of meer downgraden.

Jij gebruikt toch ook een sub op je center kanaal ?

Bij mij zou de sub (alleen tijdens de Audyssey setup) direct onder de center komen.

TurboMarco

Ja maar die is van een heel andere orde dan de Yamaha

5.1.4

Philips 75PUS8303

CBdicX

Citaat van: TurboMarco op januari 20, 2025, 10:48:06Ja maar die is van een heel andere orde dan de Yamaha

Oh, bedoel je het zo.
Dat begrijp ik, de bedoeling is ook om Audyssey in de maling te nemen zodat er een lagere x-over uit komt, meer in lijn wat de center op papier kan.
Na de setup run gaat de YST ook weer op OFF  :lol:

Maar technisch gezien kan ik een draad van de center terminals trekken naar de YST en de center gewoon aangesloten laten op de receiver.

TurboMarco

Audyssey neem je niet in de maling maar op die manier hou jij jezelf voor de gek :-D

Audyssey registreert wat jouw speakers doen in jouw ruimte en de opstelling van de speakers, dat laatste zou ik zeker anders doen namelijk de center zover naar voor zetten dat die akelige reflectie van het meubel niet mee gecalculeerd word tijdens de meting.

5.1.4

Philips 75PUS8303

CBdicX

Citaat van: TurboMarco op januari 20, 2025, 10:56:44dat laatste zou ik zeker anders doen namelijk de center zover naar voor zetten dat die akelige reflectie van het meubel niet mee gecalculeerd word tijdens de meting.

Goede tip , ik ga dit testen 👍

CBdicX

Citaat van: TurboMarco op januari 20, 2025, 10:56:44Audyssey neem je niet in de maling maar op die manier hou jij jezelf voor de gek :-D

L :-D L

RHK

Gewoon gemeten in de kast, nothing on the hand  8-) Let niet op de Klipschen fronts, die zijn ingeruild  :-D  By the way de SR ook.
Meet zoals het staat, dan luister je zoals je het meet.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub*Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

Citaat van: RHK op januari 20, 2025, 16:09:04Meet zoals het staat, dan luister je zoals je het meet.

Daar is ook wat voor te zeggen..... :yes: ....ik laat mijn vrouw wel kiezen hoe te meten  :-D  :-D