Nieuwe setup met Klipsch D serie en een Cinema 70S

Gestart door CBdicX, oktober 09, 2024, 08:40:52

Vorige topic - Volgende topic

CBdicX

Na een rust periode ben ik nu druk bezig om een verandering te maken van "normale" speakers, naar een setup met On Wall speakers.
Ik heb gekozen voor de Klipsch D serie na in het verleden de Kef T serie gebruikt te hebben.
Dit beviel niet zo heel goed vanwege de lage cross-over die deze platte speakers mee krijgen, rond de 150Hz.

Klipsch beloofd een cross-over van 55 en 67Hz voor de RP640D en RP240D.
De 640D komt an de voorkant als LCR, de 240D wordt Surround en Front Height en Rear Height.

De C70S kan maar 7 kanalen aansturen, en dit wordt een 5.1.4 setup, dat doe ik door Front Height en Rear Height in serie aan elkaar te zetten, en zo Links Front Height en Links Rear Height als 1 speaker, en Rechts Front Height en Rechts Rear Height als 1 speaker.
De dB meter laat zien dat op mijn luisterplek Front en Rear maar 1 tot 1.5 dB verschil zit, dat is verwaarloosbaar voor Height kanalen.
Ik hoor ook duidelijk zowel achter als voor met een pinknoise signaal.

De C40 die ik had heb ik verkocht, ik vond dit apparaat wat ik had te onstabiel, ik had regelmatig problemen en was al eens in de repatie geweest, dat is een knagend gevoel.....
Mijn vrouw vond dat formaat sowieso al niks, dus speel ik nu met de C70S, lekker laag en verders een prima ding wat gewoon zijn werk doet.
Ik kan trouwes geen verschil waarnemen tussen Audyssey MultiEQ en XT32 van de C40, en gebruikte ik maar 1 ARC aansluiting (op CD en Phono na dan) van alle mogelijkheden van de C40, voor mij dus zware overkill.
Dat Directional Subwoofer was toch ook mijn ding niet, Auro3D en Imax gebruikte ik niet, Atmos met 2 speakers (bij mij dan met 4) is voldoende, ik gebruik alleen 1 ARC aansluiting, de rest zit in de TV, dus dan blijft er weinig over tov een C70S.

De C70S heb ik nieuw kunnen kopen voor 500,00 euro tijdens een verbouwings opruiming in Almere, waar ik toevallig naar binnen liep voor wat anders, dat deed mij besluiten om de C40 te verkopen  :-D
De D serie van Klipsch heeft een zeer hoge gevoeligheid, dus de C70S zal geen probleem hebben dit setje speakers probleemloos aan te sturen.
En 50 watt per kanaal, +/- 35 Watt met 70% garantie van Marantz , is meer dan voldoende.....

Als het goed is komen de 6x RP240D deze week, en de 3x RP640D komen volgende week en laat ik weten hoe dit bevalt, het laag wordt verzorgd door 1 SVS SB1000 Pro.

(Levering heeft helaas vertraging opgelopen)

NB

Mooie koop  :yes: Geen geld voor 500,- en niet lomp.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

CBdicX

Citaat van: NB op oktober 09, 2024, 12:28:26Mooie koop  :yes: Geen geld voor 500,- en niet lomp.

Klopt, als je de 70s ziet staan denk je met een stereo versterker van doen te hebben, tot je aan de achterzijde kijkt  :yes:

Rabbelaar

Goeie deal, vorig jaar c70s gekocht bij coolblue voor 699.

Ook bij ons was het te doen om het kleinere profiel, hier staat er nog wel een mm9000 achter, verstopt achter een deurtje
Kamer:  Marantz Cinema 70 S, Marantz MM9000
               Aristona 5877, Sony Blu-ray BDP-S790, Panasonic TX-L42ET60e
               FR=B&W 603, C=B&W LCR600, Sur=B&W LM1, Sub=2*Rel Q150.
Keuken: Denon HEOS AVR + JBL Control One

CBdicX

Het blijft tot heden alleen nog maar een "Droom" met die lange levertijden.......  :wink:  :-(

Marvin

Wel leuk gezelschap erbij zo te zien...
Veel plezier met wachten.

Stadium III

Citaat van: CBdicX op oktober 22, 2024, 19:50:17Het blijft tot heden alleen nog maar een "Droom" met die lange levertijden.......  :wink:  :-(

Wat zijn lange levertijden ?
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

CBdicX

Stadium III

5.2.4

CBdicX

Citaat van: Stadium III op oktober 23, 2024, 07:50:42Wachten duurt altijd lang  :-D

Klopt, en dat is niet mijn sterkste punt.
Ik kreeg te horen bij bestelling, volgende week binnen, dat werdt een week later, weer een week later, nu weer een week later, dat is voor mij  violent1  puke

Op die melding, "volgende week binnen" heb ik mijn set Klipsch RP600M II, RP500M II en de RP504C II verkocht.
Zit nu te luisteren naar een set Magnat Symbol 110 Fronts, een oude Kef Q6 C center (met ingdeukte tweeter), en een set Magnat Alu Sat als Surround.
Het is even wennen zal ik maar zeggen :-)

Stadium III

5.2.4

CBdicX

Nou, leuker wordt het.....

Weer verschuiving van de lever datum voor de Klipsch D serie  :evil:

Dus heb ik de order geannuleerd en heb misschien een vreemde stap genomen.

Ik heb een 3.x set gekocht met als fronts de B&W 703 S3, en de Center de HTM71 S3.
Beide dus met de " beroemde" tweeter on top.

Zodra alles staat volgen mijn foto's, nu vast deze, ben benieuwd wat de levertijd is van B&W..... :wink:

Edit:
onderstaande linker foto is van de 702 S3, niet de 703 S3, rechts is wel correct  :-D  :-D

Marvin

Ik heb nog wel een doos eitjes voor de hoogte...  :yes:

Benieuwd hoe deze stap bevalt!

CBdicX

Citaat van: Marvin op november 08, 2024, 19:11:03Ik heb nog wel een doos eitjes voor de hoogte...  :yes:

Benieuwd hoe deze stap bevalt!

Zijn witte of bruine uitloop eieren ?  :-D

Dit wordt voor mij de eerste keer met B&W, ben benieuwd of de goede verhalen over B&W uitkomen.....

RHK

Citaat van: CBdicX op november 08, 2024, 19:21:26Zijn witte of bruine uitloop eieren ?  :-D

Dit wordt voor mij de eerste keer met B&W, ben benieuwd of de goede verhalen over B&W uitkomen.....

Waar ken ik die speakers ook alweer van?  :-D
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*