Aansluiten luidsprekers PM11-S3

Gestart door C.P., september 22, 2024, 11:59:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

C.P.

Mij is geadviseerd de luidsprekerkabels met tulpstekkers niet in de klemconstructie van de pm11-s3 aan te sluiten. Deze zouden achterin gestoken kunnen worden. Hoe dan?

JohnWx

Citaat van: C.P. op september 22, 2024, 11:59:56Mij is geadviseerd de luidsprekerkabels met tulpstekkers niet in de klemconstructie van de pm11-s3 aan te sluiten. Deze zouden achterin gestoken kunnen worden. Hoe dan?

Het beste contact is gewoon tussen de schroefklemmen de kabel

Maar ja we hebben banaanpluggen  :? die kan je erin stoppen waar ook de kabel in gaat

Er zitten dopjes op de uiteinde van de speakerklemmen die moeten eruit
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         H/K Citation Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Emiel77

Inderdaad banaanstekkers, geen tulp.


Plaatje werkt vast verhelderend.
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

JohnWx

Citaat van: Emiel77 op september 22, 2024, 15:29:58Inderdaad banaanstekkers, geen tulp.


Plaatje werkt vast verhelderend.

Nee gaat niet ze hadden bij dit type weer nieuwe aansluitingen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         H/K Citation Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

 8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         H/K Citation Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Emiel77

Zelfde als bij de PM8006 lijkt het, principe verschilt verder niet voor banaanstekkers.
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

Frits Denon

Lijkt mij niks bijzonders, behalve dat ze de insteek voor blanke kabel makkelijker gemaakt hebben. Vind ik wel een mooie oplossing.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Samro

Citaat van: JohnWx op september 22, 2024, 15:46:388-)
Die zwarte kleine dopjes in de midden moet je eruit halen met een dun mesje of zo. Is net hetzelfde als mijn Marantz pm8005

Mvg, Samro

JohnWx

Citaat van: Samro op september 26, 2024, 21:28:00Die zwarte kleine dopjes in de midden moet je eruit halen met een dun mesje of zo. Is net hetzelfde als mijn Marantz pm8005

Mvg, Samro

Zo niet audiofiel zoals de ontwerper het geacht heeft  8-)  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         H/K Citation Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject