Zelf diverse hi-res formaten gehoord en moet toegeven dat 24 Bit weldegelijk een verschil maakt (zit vooral in de details in mijn oren) hierbij houd ik het zelf op 24 Bit 44 kHz als nice to have, alles daarboven vind ik persoonlijk twijfelachtig. Kan aan mijn set liggen, de luisterruimte of domweg mijn gehoor
Wat ik wel als erg storend ervaar met hi-res zijn de enorme volumeverschillen, heb zelfs het idee dat het gros dat de mensen een groot verschil merken door dit volumeverschil, ik zou zeggen test het zelf eens CD tov hi-res met genormaliseerde volumes.
Uiteindelijk is mastering de basis, wetende dat de mastering filosofie voor digitaal totaal anders is dan voor vinyl (in verband met de beperkingen op vinyl) heb ik de ervaring dat ik liever goed gemasterd vinyl hoor dan goed gemasterd hi-res.
Begrijp me niet verkeerd, ik gebruik alle formaten door elkaar ook.
Als digitale muziekserver gebruik ik een Mac Mini met voldoende opslag, hierbij heb ik de Mac alleen wel ingesteld op het normaliseren van volumes tussen de diverse formaten, dit geeft voor mij gewoon de beste resultaten.