Hallo, ik ben nieuw op dit forum, mijn naam is Erik, door wat fysieke ongemakken ben ik meer thuis en heb de audio hobby weer opgepakt. In mijn leven heb ik vooral Marantz cd-spelers gehad, op dit moment nog een cd-67SE. En en sta op het punt een PM-80 van iemand over te nemen. Zoekend naar informatie kwam ik dit forum tegen.
Het model dat ik over kan nemen is een PM-80 modified by JK Acoustics. Maar dan wel zo'n 10 jaar gleden gemodificeerd, daarna is er niks meer aan gedaan. Hij is champagne kleurig met zamac zijkanten, en dat vind ik eigenlijk wel mooi. Volgens de eigenaar speelt deze PM-80 helemaal goed, er kraakt niks. Potmeters en schakelaars werken goed en zonder klikken/tikken/kraken etc.
Wel wordt de pm-80 niet veel warmer in class A stand (ca. 31 graden) dan in de A/B stand (ca. 26 graden). Dus er is waarschijnlijk wel wat afregelwerk nodig.
Nu heb ik met Ketelaar gebeld (Martijn Ketelaar) en die vertelde dat als zo'n mk1 het begeeft, het volgens hem wel einde verhaal is. Dat dat een nadeel is. Maar hij zei ook fdat het model van voor zijn tijd is, dus dat hij er verder weinig zinnige dingen over kon zeggen. Maar hier zitten een aantal experts las ik al.
Wat me wel opvalt is dat de mk2 en SE versies populair zijn, maar de "gewone" of mk1 niet echt.Ook daarom dat ik me hier even meld. Waarom is de mk1 niet populair? Is dit omdat deze niet goed klinkt, of technisch kwetsbaar is (snel stuk gaat), of....?
Alle informatie en advies over de PM-80 is welkom!
Hartelijke groet, Erik