Correctie.....Na in eerste instantie niet meer dan 5.1 en via mijn NAS 7.1 binnen te krijgen voor Atmos, krijg ik nu na een reset van mijn Sony Oled, wel volledig Atmos binnen, ook via de streamers.
Ik heb dit eerst getest via de NAS waar dus 100% Atmos bestanden op staan en dan laat mijn display op INPUT bij Atmos en DTSX niets in beeld zien qua speaker setup, alleen de namen.
De speaker setup blijft dus geheel leeg, zie voorbeelden.
Ik heb dit nog even op het AVS forum gemeld en ben benieuwd of dit zo hoort, dus bij alle input de speaker setup, bij Atmos en DTSX niets.
Maar voor de streamers is het dus ook geheel blank bij Atmos content, bij Stereo of 5.1 DD en DD+ krijg ik weer de speaker setup te zien.
Hier is ook te zien dat DTS HD ook de Surround Back speakers gebruikt (foto 2) en DD of DD+ dit niet hebben.
Het groter blokje links boven de front center setup, wat bij Stereo ontbreekt foto 1, is LFE input.
Toch apart dat het blanco blijft bij Atmos en DTSX, ben benieuwd wat het display laat zien bij een UHD Atmos BD die ik vandaag ga kopen, puur voor deze test