Ik zal mij eerst even voorstellen.
Ik ben Bauke en al een paar lid van dit forum. Ben toen lid geworden om contact te kunnen leggen met Hal9000 voor de reparatie van mijn PM7000.
De PM draait al weer een paar jaar goed , maar het begon toch te kriebelen. Ik kon voor een mooie prijs een Denon PMA1500ae kopen. Bij de zoektocht op mp komen de speakers er vanzelf bij staan. Wat een prijzen voor een tweedehands set. De zelf gebouwde speakers moesten toch nagekeken/gemodificeerd worden of toch maar andere. Dat werden dus een paar Hepta four tune mk2 voor €100,-. Geen geld voor zulke speakers.
Dus de Denon staat te spelen met een Marantz cd6000. Toch heb ik het gevoel dat er veel meer in zit, dus op mp een tweedehands Marantz cd17 gekocht. Deze vult de ruimte beter, met meer details, alleen op de bas na, daar scoort de cd6000 een stuk beter. Benieuwd of de Denon dcd1510 meer bas geeft dan de cd17. Dat valt dus tegen.
Nu wil ik dus de ruimte vullen met een lekkere vette bas, meer details als dat de cd6000 geeft en een goede controle over de hoge tonen. Hoe dat te bereiken zonder mp leeg te kopen om alles te kunnen beluisteren?
Zijn er aanpassingen die ik kan doen aan de cd17 om de bas beter uit te laten komen? Of is er wat mis met mijn cd17?
Ik sta zelfs open voor de aanschaf van een andere set zoals bijvoorbeeld een Sphinx Mith 5&9.
Wie kan mij wat advies geven waar ik het moet zoeken zonder de bank leeg te trekken?
Groeten Bauke