Nou een andere woning een gewijzigde set-up, wat gebleven is de Primare versterker, Onkyo BD speler, de Vector 0 speakers en zo ook de Scan Speak Opus met als streamer de Argon audio.
De REL t9x had ik al vrijwel meteen in huis gehaald en nadat ik getriggerd werd door een 3D sub config ben ik zelf maar weer aan de slag gegaan met het bouwen van een sub voor de center kanaal en de rear kanalen, en dat is gelukt
Voor de center is er een 8 inch Velocity i.c.m een 10 inch radiator van Seas driver gebruikt, de versterker daarvoor is een Hypex HS200 plate-amp die ik in het meubel gebouwd heb vanwege de flexibiliteit en om de sub behuizing zo compact mogelijk te houden, ook heb ik de zaag in het meubel gezet om die sub daar kwijt te kunnen en dan staat die mooi onder de center.
Over de center gesproken, deze is sinds vandaag een Definitive Technology CS9040C.
De sub voor de rear kanalen is een 12 inch Beyma met een 12 inch Dayton audio radiator versterkt door een Hypex FA251 Ncore plate-amp.
Gevolg van dit alles is een ongekende laagweergave die totaal niet te lokaliseren valt en eigenlijk pas opvalt wanneer je de sub's één voor één uit zet, dan weet je wat je mist.
De center van Def Tech is heerlijk open en neutraal waarbij dialogen heel echt klinken, althans voor zover dat mogelijk is
De center word gepromoot als zijnde een full-range center met een bereik van 50 Hz - 22 kHz ,al zal dat laagste punt eerder naar schatting 65-6db zijn, maar goed daarom staat daar een sub voor.
Foto's moet ik nog wel een keer uploaden want voorlopig ga ik mijn vrije tijd goed benutten met het beluisteren.
grtz Marco