Citaat van: dmeerpa op oktober 13, 2023, 18:03:39Ik heb zelf een UD7006 en een Dune HD Max.
De UD is een super alleskunner van CD, SaCD, DVD en BluRay.
Met de komst van een Cinema 40 keek ik even bij Marantz naar hun bronnen, en merk dat ze niks meer hebben van videobronnen. (Iemand idee waarom?)
Ben daar wel vrij verrast in.
Hoi
Toen ik na aanschaf van mijn 3e UD speler (1x 5007 en 2x 7007) merkte dan Marantz geen nieuwe alles speler op de markt bracht was ik daar niet verbaasd over.
Het is dat ik graag een uniforme set heb maar anders had ik zeker geen Marantz UD speler.
Naar mijn ervaring allen zeer instabiele apparaten met te vaak allerlei storingen van diverse aard. Het niet direct willen lezen van Blu-Ray discs is zelfs bijna standaard naar mijn ervaring. Meestal moet ik de disc 3x laden voor de speler eindelijk het type schijf herkent.
Mijn eerste 5007 overleed 2 maanden na einde garantie. De leverancier heeft voor mij toen evengoed onder garantie een nieuwe verzorgd omdat zij ook te veel dergelijke klachten over de 5007 hadden gekregen. Ook mijn vaste audio dealer was niet enthousiast over de UD spelers.
Ik ga er van uit dat Marantz deze zwakte ook heeft erkent en besloten heeft zich enkel bezig te houden met apparaten te bouwen waarvan ze een meer betrouwbaar functioneren kunnen garanderen.
Deze kritieken heb ik met regelmaat van anderen ook gehoord. Hoewel ik ook UD eigenaren heb gehoord die deze ervaring niet hadden.
Het niet hebben van een optische uitgang vind ik ook een mindere eigenschap van deze spelers.
Mijn enthousiasme over door processoren aangedreven Marantz apparaten is wat betreft soepel, vlot en foutloos functioneren sowieso niet heel groot.
Het beeld en geluid van de UD's die ik heb gehad was ik op zich wel zeer tevreden over.
Maar van apparaten met een dergelijk prijskaartje verwacht ik meer.
Als absoluut Marantz liefhebber kan ik de UD's die ik ken niet hoger dan een 6 beoordelen.