Probleem Directioneel Sub C40 (opgelost), en vergelijk C40 / C70

Gestart door CBdicX, juli 21, 2023, 14:45:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maurice

Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

CBdicX


CBdicX

#47
C40 probleem opgelost  :yes:

Zat een FW update op met Download fouten, zeg maar een paar bitjes omgevallen.....
Dat is door een gebruiker niet te herstellen gezien de receiver de nieuwste update ziet en verders dan niets doet.

Ook een reset doet niets omdat deze versie behouden wordt.
Maar goed, opgelost en vandaar dat andere C40 gebruikers deze klachten niet hadden.......


NB

Citaat van: CBdicX op augustus 07, 2023, 11:40:47C40 probleem opgelost  :yes:

Mooi man :yes:
Nou lekker genieten van dit mooie aparaat, zonder gepruts
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

RHK

Mij benieuwen hoe dit verder gaat... De C70 voldeed bij nader inzien toch ook wel.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

Citaat van: RHK op augustus 07, 2023, 13:37:55Mij benieuwen hoe dit verder gaat... De C70 voldeed bij nader inzien toch ook wel.

Kijk, jij bent wakker  :-D

Wordt vervolgd  :yes:

RHK

Citaat van: CBdicX op augustus 07, 2023, 14:02:45Kijk, jij bent wakker  :-D

Wordt vervolgd  :yes:
Ik begrijp je wel, je bent sowieso nieuwsgierig wat de C40 na meting uiteindelijk neerzet met 4 subs, zou ik ook zijn.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

#52
Agaam persoonlijk bericht

Goedendag,
ik heb dus de marantz c70,
en kom net je topic tegen met een foto voor de instellingen maar kan niet echt vinden welke instelling dit is om het een beetje goed ingesteld te krijgen, zou je mij een beetje kunnen helpen met foto,s.
Ik heb dus 4 Dali specktor 2 speakers een Dali Center en 2 ATmos speakers ook van dali, maar kom er niet echt uit welke afstelling het mooist klinken.
Groet Peter


CBdicX

Hallo Peter, wat het mooiste of beste klinkt kan alleen jij zelf bepalen.
Er is geen "gouden" regel voor gezien iedereen in een andere kamer woont en een andere opstelling heeft, en andere speakers gebruikt.

Als je alles opgesteld hebt zoals je wil is het Audyssey laten lopen en die resultaten gebruiken en dan kleine dingen in volume aanpassen naar jou smaak.
Ik zet bijvoorbeeld de Center en Height speakers +/- 3 dB harder dan waar Audyssey mee komt.
Ook wordt vaak de subwoofer wat harder gezet.

Maar hoeveel exact is allemaal persoonlijke voorkeur, er is geen goed of fout !

Als je met meer dingen zit, of meer wil weten, doe het dan via het Topic, zo kunnen andere daar ook hun voordeel mee doen  :wink:

Groet,
Dick

PS, die foto met instellingen vind je in het setup menu van de C70.

CBdicX

Gisteren contact gehad met Audio Service, er was toch wat meer loos dan alleen een foutive FW update.
Moederbord is vervangen, de microfoon ingang vervangen, en er is een andere FW versie opgezet.

Hopelijk ontvang ik de C40 weer snel en laat weten hoe het gaat.


RHK

En dat met een nieuw apparaat? Dan hadden ze je na dat gesodemieter wel een nieuwe mogen opsturen vind ik.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

Citaat van: RHK op augustus 16, 2023, 09:57:49En dat met een nieuw apparaat? Dan hadden ze je na dat gesodemieter wel een nieuwe mogen opsturen vind ik.

3 maanden in gebruik gehad, toen de storing geconstateerd.
Als dit binnen de 14 tot 30 dagen was geweest was het vast een nieuwe geworden.

RHK

Hopen dat het dan nu over is met de mankementen.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX


CBdicX

#58
Citaat van: RHK op augustus 16, 2023, 13:15:24Hopen dat het dan nu over is met de mankementen.

Inderdaad opgelost, alles werkt nu zoals moet, geen opmerkelijk verschil meer in de hoogte kanalen, Audyssey loopt ook weer goed, Directional subs werken, maar geen subs aanwezig.

Ik was wel een beetje van slag na die genoemde problemen, maar ben weer op stoom, en neen, 2.0 of 3.0 is van tafel...... :schater:

RHK

Citaat van: CBdicX op augustus 22, 2023, 11:41:15Inderdaad opgelost, alles werkt nu zoals moet, geen opmerkelijk verschil meer in de hoogte kanalen, Audyssey loopt ook weer goed, Directional subs werken, maar geen subs aanwezig.

Ik was wel een beetje van slag na die genoemde problemen, maar ben weer op stoom, en neen, 2.0 of 3.0 is van tafel...... :schater:
Dus de subs weer in the house  :-D
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*