Na jaren Denon, nu een toch wel verrassende stap terug naar Marantz.
Ik kon mijn X4700H voor een behoorlijke prijs verkopen, nu heb ik een X2800H staan maar vind het verschil tussen XT en XT32 toch behoorlijk aanwezig, had niet verwacht dat dit zoveel zou verschillen.....
Die 2800 kan weer retour voor volledige terugbetaling, en na het lezen van een aantal toch wel positive testen wat bijgelegd en de C50 gekocht.
Buiten XT32 ook de mogelijkheid om Dirac Live eens te proberen, echter zal dat wel een paar maanden op zich laten wachten gezien de behoorlijke upgrade prijs, boverop de meer prijs voor de C50.
Ook nog getwijfeld om een X3800H te kopen, ruim 400 euro beneden de C50 prijs en qua specs redelijk gelijk, maar ik wilde nu weer eens voor "kwaliteit" gaan en de zeer geprezen HDAM modules weer eens beleven, mocht ik dat dan werkelijk horen, wat ik sterk betwijfel !!
En ondanks de redelijk nutteloze A-hole, excuus, Porthole, vind ik het uiterlijk van de nieuwe Cinema serie zeer Stereo amp achtig, lijkt niet op de huidige lijn receivers nu op de markt, ook voor mij op dit moment de stap waard.
Alleen even afwachten of ik al die info op die grote displays ga missen.
Ik zal zeker als ik de C50 een paar dagen gebruik laten weten hoe die zich verhoud tov de 2 Denon's, de 4700 en 2800.
De huidige 2800 gaat pas retour als ik de C50 heb ontvangen dus kan ik die nog naast elkaar testen
Ben ook benieuwd of er al forum leden zijn die Dirac getest hebben op de Marantz ?
Wel jammer is dat de licentie voor Dirac "vast" zit aan die betreffende receiver en niet mee genomen kan worden naar een ander model.
Er zijn 2 upgrade stappen, een versie tot 500Hz ($259) en een full range ($349) Dirac versie, en dan nog een mic voor +/- 110 euro, dus wel een prijzige toestand.