Klopt. Als je het helemaal goed wil doen, ja. Dan moet je misschien andere wegen bewandelen. Maar stel je even in mijn plaats voor. Ik beschik niet over die middelen en mijn kennis op audio gebied is niet erg groot. Ik zocht naar een snelle en praktische wijze om nog even de tweeters van de recent verworven Gold 300 te testen. Kijken of ze de hogere frequenties kunnen aantikken en op het moment dat deze daar mee bezig zijn even goed te luisteren of ik geen gekke dingen hoor. Het was immers een demo paar, weliswaar afkomstig van een gerenommeerde audiowinkel, maar toch. Je weet nooit of iemand ooit een fout heeft gemaakt, waardoor de speakers schade hebben opgelopen. En dat moest plaatsvinden binnen een bepaalde tijd, je mag de aankoop retour sturen maar wel binnen een bepaald tijdsvenster. Dus ik zocht voor mijn gevoel naar nog nét een beetje meer extra zekerheid om me zelf ervan te overtuigen dat ik een goede koop had gedaan. Je kunt ook echt gaan meten, zoals jij voorstelt. Máár, wat is daar de waarde van, het moet goed klinken in *mijn* oren, al die data zegt volgens mij niet zo veel, of is in ieder geval bij mij niet doorslaggevend. Dat wat mijn oren waarnemen en de beleving die daar bij komt, die wel...
En verder, jullie kennen mij niet. Ik heb veel raakvlakken met het asperger syndroom. Geen idee of je er ooit van gehoord hebt maar ik beschik over een uit de kluiten gewassen opmerkingsvermogen. Handige eigenschap, maar in veel gevallen vaak meer een vloek dan een blessing:)