Flinke upgrade

Gestart door remco2706, januari 04, 2020, 14:01:43

Vorige topic - Volgende topic

RHK

Als je surround luistert, probeer eens bij de Audyssey instelling onder audio de instelling Audyssey bypass L/R. en je kan ook nog Dynamic volume op Light zetten?  Verder is het zoals hier al geopperd, de Audyssey meting goed te doen, voor een goed resultaat.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3-Atmos*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* RelT9x sub* Hepta Bariton sub*Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*
5.2.2

TurboMarco

CiteerMaar het rare is dat stereo,met en zonder source direct,mooi klinkt.
Mooi helder,maar zodra ik film ga kijken en surround gaat aan dan is het net of er een deken over de speakers wordt gelegd.
Zo raar is dat niet gezien het feit dat de rear speakers van je af stralen ,maar het viel mij net ook op dat de center nogal onbenullig staat ,deze zou ook beter tot zijn recht komen wanneer deze wat vrijer staat want zoals het nu is word de afstraling belemmerd door het meubel .

Een dsp kan pas goed functioneren wanneer de luidsprekers een perfecte opstelling hebben .
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Panasonic DP-UB9004 , Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

LG77C4

remco2706

Die center zal lastig worden,kan hem niet ophangen of wat ook.

TurboMarco

Je zou hem naar voren kunnen schuiven .
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Panasonic DP-UB9004 , Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

LG77C4

remco2706

Kan hem wel iets naar voren schuiven,alleen niet tever ivm de draden.
Rest mij nog 1 vraag,straks bij dat nieuwe spul volsta ik met mijn huiskamer met 1 sub of 2?1 op de plek waar deze staat en de 2e bv rechts naar de speaker?achter de bank of hoek is niet mogelijk.

remco2706

Ik heb wel verder naar links,eerste foto dan staat links net een sfeerhaard maar verder naar links heb ik nog een hoek.
Staat nu precies een stoel in,weet niet of ik daar een sub evt kan plaatsen?of beter zo?

TurboMarco

CiteerKan hem wel iets naar voren schuiven,alleen niet tever ivm de draden.

Gewoon een langere draad gebruiken  :lol:

5.1.4

LG77C4

xander32

Meer is niet per definitie beter. Liever 1 kwalitatief goede sub die je goed kan op- en afstellen dan twee matige.

Het voordeel van meerdere subwoofers is wel dat je tot een beter resultaat kan komen, indien je deze goed kan opstellen. Met meerdere subwoofers heb je een betere verdeling van de bass over de ruimte en is deze minder (goed) traceerbaar.

Betreffende eencenter: deze heeft een zeer voorname rol in een ht set, bijna alle dialogen gaan via de center. Bezuinig daar niet op betreffende de kwaliteit. T.a.v. diens opstelling: wat verder naar voren op het meubel plaatsen en indien nodig wat omhoog laten stralen (door er dempers onder te plaatsen) kan het geluid positief beïnvloeden. Zo heb ik dat zelf in het verleden ervaren. Zal zo ff een foto opzoeken om dat te verduidelijken.

Citaat van: remco2706 op april 29, 2020, 10:06:57
Kan hem wel iets naar voren schuiven,alleen niet tever ivm de draden.
Rest mij nog 1 vraag,straks bij dat nieuwe spul volsta ik met mijn huiskamer met 1 sub of 2?1 op de plek waar deze staat en de 2e bv rechts naar de speaker?achter de bank of hoek is niet mogelijk.

xander32

remco2706

Top dankje wel,kan je die dempers los kopen?
Kan ik het mooi bij me nieuwe set ook meteen gebruiken.
Dank jullie allemaal nogmaals.

xander32

Zekers, destijds heb ik deze bij Hifisupply gekocht.

Citaat van: remco2706 op april 29, 2020, 13:00:28
Top dankje wel,kan je die dempers los kopen?
Kan ik het mooi bij me nieuwe set ook meteen gebruiken.
Dank jullie allemaal nogmaals.

remco2706

Top xander32,veel dank
:-D

xander32

Ik kan ook direct de juiste voor jou bestellen  :yes:
Als je ff  €499,- naar mij overmaakt, heb je ze spoedig op de deurmat liggen 👍🏻

:angel:

Citaat van: remco2706 op april 29, 2020, 14:33:42
Top xander32,veel dank
:-D

remco2706

Haha,mits je er staatsobligaties bij krijg of als ze van goud zijn. :schater:

TurboMarco

Voor 49,99 inclusief verzending kan ik ze leveren .

Dan doe ik er nog een mooie strik omheen  :lol:

5.1.4

LG77C4