Nu dat ik wat avonden heb kunnen luisteren even een update.
Nog steeds super tevreden. En weer lekker bezig met het fine tunen van het geluid.
Het zijn feetsbeesten die met hier en daar een tweak wat manieren kan aanleren.
Nu dat de sub goed ingeregeld, heel subtiel want ze gaan gewoon tot 20hz op -6db in mijn kamer

, kan het echte werk beginnen.
Het laag: tsja broekspijp wapperend, stomp in maag, keukenkastjes rammelend laag. Kijk de room modes die ik had met de triangles bij 63hz en 40hz had, zijn er nog steeds maar dan nog meer. Lekker laten zitten zo. Maar wat een rew grafiekje je niet laat zien is met hoeveel power al dat laag op je af komt. En buiten de roon modes om is het laag gewoon strak en met veel impact. Zet loreena mckennit gates of istanbull op en er staat een rueze bass instrument in je kamer te spelen.
Het andere is dat je echt behoorlijk hard aan het draaien bent voordat de bass in gaat zakken. Dit zorgt ervoor dat ik bij sommige cd's een beetje het rock concert gevoel krijg. Luid maar goed vol, weinig compressie.
Maar uiteindelijk halen die hoons alles in. Bij welke db level dat is, dat ben ik nu aan het tweaken. Want bij normaal niveau zijn ze beschaafd aanwezig.
Maar ik heb de afgelopen jaren alles in het werk gesteld om meer hoog, meer sprankeling, meer edge aan de triangles te halen zonder overboard te gaan. Furutech interlinks, belden power kabels, furutech gt2 usb kabel. Alles gaf extra openheid en dynamiek in het hoog.
De hoorns in de Klipsch hebben die extra aansporing niet nodig. Dus nu lekker aan het pielen met. Power kabels, usb kabels en natuurlijk een goede interlink.
Wil nu nog niet te gekke kabels halen want de speakers gaan mee naar het nieuwe huis volgend jaar en wie weet wat de akoustiek dan gaat doen.
Maar kijk naar nu naar Cardas, Transparent voor interlinks. Lijken goede candidaten om hier en daar wat verfijning te brengen.