De Set van Matt

Gestart door Matt, juli 01, 2015, 18:17:43

Vorige topic - Volgende topic

sjoek

Foobar al geprobeerd? Speelt gewoon flac af kan je zo downloaden.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

xander32

De Auralic, een SBT of een NA6005 bezitten allen een eigen (ingebouwde) dac.
Die apparaten dien je te verbinden (catkabel of wifi of usb) met een opslagmedium (nas, pc, laptop) waarop jouw flac staat en middels een ic met jouw PM6005.

Het geheel bedien je dan via een app op jouw tablet.

Citaat van: Matt op augustus 23, 2015, 14:54:44
Thnx!

De pc is aangesloten met een kabel, mini jack - RCA (Wel een tamelijk lange kabel, Ik had die nog liggen van vroeger).

Als ik het goed begrijp moet ik de AURALiC ARIES Mini aansluiten op een HD of op het netwerk (NAS heb ik niet).
Tablet heb ik liggen, het is dus zeker een mogelijkheid. Deze is dan om alles te bedienen waarschijnlijk?

De DAC heb ik niet nodig bij de Auralic en NA6005/8005?

Greetz

xander32

Citaat van: sjoek op augustus 23, 2015, 18:27:02
Foobar al geprobeerd? Speelt gewoon flac af kan je zo downloaden.

... een usb dac erbij en klaar.

Matt

Foobar heeft een windows OS nodig, en die heb ik niet...
Dus dat zal geen mogelijkheid zijn?

Ik wacht nog een weekje geduldig af en zal dan eens uitkijken naar de Auralic.
Waarschijnlijk zullen ze die in België ook wel lanceren?

Bedankt voor te helpen mannen.
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

xander32

Een aantal leden hier spelen met een Bluesound Node, nog een alternatief in een beetje dezelfde prijsklasse (is ook een streamer).

Citaat van: Matt op augustus 23, 2015, 22:51:35
Foobar heeft een windows OS nodig, en die heb ik niet...
Dus dat zal geen mogelijkheid zijn?

Ik wacht nog een weekje geduldig af en zal dan eens uitkijken naar de Auralic.
Waarschijnlijk zullen ze die in België ook wel lanceren?

Bedankt voor te helpen mannen.

rexp

De NA6005 ondersteunt wél FLAC.

Matt

Citaat van: rexp op augustus 24, 2015, 07:36:09
De NA6005 ondersteunt wél FLAC.

Thnx, op de site van marantz is het niet zo duidelijk...

Citaat van: xander32 op augustus 24, 2015, 06:40:39
Een aantal leden hier spelen met een Bluesound Node, nog een alternatief in een beetje dezelfde prijsklasse (is ook een streamer).

Zijn er grote verschillen tussen de 2?

xander32

Geen van beide heb ik ooit zelf gehoord; kan jou hiermee niet verder helpen.
Node-bezitters; geef eens opheldering :yes:.

Citaat van: Matt op augustus 24, 2015, 10:27:03
Thnx, op de site van marantz is het niet zo duidelijk...

Zijn er grote verschillen tussen de 2?

Faxe

Het geluid wat uit de NA 6005 en Node komt zal elkaar niet zo veel ontlopen. Qua bedieningsgemak ligt de Node lichtjaren voor op de NA 6005. Wil je een streamer die Marantz look en feel is dan koop je de NA 6005 en neem op de koop toe dat de bediening wat minder is. Ga je voor bedieningsgemak (zowel via tablet als computer) dan is de Node de juiste keuze.

De NA 6005 is ook als DAC te gebruiken. Je kunt er dus eventueel ook andere apparaten op aansluiten bij de Node kan dat niet. Wil je naar DSD bestanden luisteren moet je ook kiezen voor de NA 6005.

Faxe

Er komt ook een nieuwe Node uit binnenkort: https://www.wifimedia.eu/bluesound-node-p-7416.html?osCsid=1ic7taf43veu8ncnk6meccqan6

Denk dat er daarom nog wel meer Nodes in de verkoop gaan komende tijd.

xander32

... maar die is zo'n €300,- prijziger dan deze 2e handse ...

Citaat van: Faxe op augustus 25, 2015, 20:56:24
Er komt ook een nieuwe Node uit binnenkort: https://www.wifimedia.eu/bluesound-node-p-7416.html?osCsid=1ic7taf43veu8ncnk6meccqan6

Denk dat er daarom nog wel meer Nodes in de verkoop gaan komende tijd.

Reb

Ik lees dat je op zoek bent maar een goede manier om Flac af te spelen.

Bij mij staat mijn favoriete muziek op een oude harde schijf die aangesloten is op een raspberry (ca. 35€). Normaal spelen die waardeloos muziek af, maar door een Hifiberry (ook ca. 35€) o.i.d. aan te sluiten heb je écht hifi geluid. Bediening loopt via je telefoon of tablet (gratis apps). Raspberry + hifiberry samen zijn niet groter dan een pakje sigaretten.

Met wat kabeltjes ben je echt niet meer dan honderd euro kwijt. Installatie vond ik meevallen, maar ik zou wel aanraden om daar een keer een YouTube-filmpje over te bekijken. Als je echt digibeet bent dan heb je er wel een handig neefje of buurjongen voor nodig.

Ik wil niet teveel reclame maken voor die hifiberry, maar het feit dat ik thuis niet eens meer een cd-speler heb moet volgens mij wel genoeg zeggen!
Marantz PM7005; Marantz ST6003; JBL Studio 530; Rpi+Hifiberry

the limp man

Matt

Citaat van: Reb op augustus 26, 2015, 18:16:44
Ik lees dat je op zoek bent maar een goede manier om Flac af te spelen.

Bij mij staat mijn favoriete muziek op een oude harde schijf die aangesloten is op een raspberry (ca. 35€). Normaal spelen die waardeloos muziek af, maar door een Hifiberry (ook ca. 35€) o.i.d. aan te sluiten heb je écht hifi geluid. Bediening loopt via je telefoon of tablet (gratis apps). Raspberry + hifiberry samen zijn niet groter dan een pakje sigaretten.

Met wat kabeltjes ben je echt niet meer dan honderd euro kwijt. Installatie vond ik meevallen, maar ik zou wel aanraden om daar een keer een YouTube-filmpje over te bekijken. Als je echt digibeet bent dan heb je er wel een handig neefje of buurjongen voor nodig.

Ik wil niet teveel reclame maken voor die hifiberry, maar het feit dat ik thuis niet eens meer een cd-speler heb moet volgens mij wel genoeg zeggen!

Met welke apps werk je?
Ik heb nu een video gevonden waar ze gebruik maken van Rune audio. Maar waarschijnlijk zullen ze wel diverse mogelijkheden hebben...
Lijkt mij wel interessant en is zeker haalbaar om het zelf te maken :-)
Eventueel een link van een degelijke video is ook welkom :-)

Greetz