Nog meer usb kabels om te testen.
Luisteren
Audio Quest Carbon
Komt over als een lekker volle ronde bass. Ik mis wt lucht rondom stemmen tov standaart printerkabel. Ik mis wat attack in snare drums. Cymbals klinken wel mooi smooth maar mis de scherpte. Met namen de ruimte details mis ik. Ik zou er uren naar kunnen luisteren maar met een gevoel dat ik iets te kosrt kom.
Chord USB SilverPlus Digital
Holy smoke. Wat een ruimtelijkhed, wat een inzicht in het midden. De sound van deze kabel wordt gedreven door het midden. De sound is wel wat dun hier en daar. En het hoogste hoog wordt ook niet echt scherp, maar wel lekker snel. Cymbals lijken echter dan bij de Carbon. Maar voor 55 euro haal je een kabel in huis die je echt meer laat horen.
Furutech GT2
Moeder, wat gebeurd er hier. Effecten pannen van links buiten de speakers naar ver rechts buiten speakers, cymabls spatten levensecht de kamer in. Bass is sterk en onderteund al dit geweld goed. In your face? Ik lig achter de bank. Sommige opnames (1-2%) zijn nu te "hot". Alle andere spectaculair. Luchtig, levendig, 3D.
Furutech ADL Formula 2
mwehhh. Bass is prima, iets opener dan de Carbon. Geen feestbeest quq dynamiek als de Chors of GT2.
Reality Check. Zou ik ook verschillen kunnen meten in REW?

Als je een aantal metingen doet, zul je ook verschil meten zonder iets te veranderen. Koelkast, scheet van een mug. Dit geeft een beeld van hoe groot die ongeveer zijn. Zodat we later niet krijgen: er is geen verschil want dat zit in de metingen zelf.

Chord loopt verder door in het hoog.

Furutech GT2 nog meer.

Inzoomen op bass gebied. Wel wat verschil in de suckout bij 43hz. Je zou zeggen niet veel, maar het dal ligt 12 db lager.
Mijn voorkeur gaat uit naar de Furutech GT2. Ook al weet ik dat ik hiermee sommige muziek minder genietbaar maak. Geef mij die edge maar. Kan altijd nog een printerkabel ertussen stoppen.