Set van Zoldar

Gestart door Zoldar, november 20, 2011, 11:02:46

Vorige topic - Volgende topic

xander32

Ben benieuwd naar de ervaringen over een tijdje. Mooie, goed doordachte oplossing.

Rob46

Was ook stiekum aan het kijken naar een DAC. Ik heb nog wat ruimte over en ondanks dat er dan weer een component bij komt, ben ik ook eventueel voorbereid op de toekomst. Bovendien een mogelijke upgrade voor mijn cd speler. De Teac heb ik ook voorbij zien komen. Ook een North Star, maar dan de Essentio. De Mytek in de 'normale' 92 uitvoering gezien. Ook ik kan een en ander proberen, hoewel de dac in de Exposure wel fijn is.......lastig.....

WilliamB

ik ben erg benieuwd naar je zoektocht bevindingen.
Veel succes  :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

jowa

Waarom heb je naast de DoP file ook een ISO nodig van de SACD? Is dat vanwege het watermerk?

Cornelis1921

Citaat van: Rob46 op september 29, 2014, 21:15:43
Was ook stiekum aan het kijken naar een DAC. Ik heb nog wat ruimte over en ondanks dat er dan weer een component bij komt, ben ik ook eventueel voorbereid op de toekomst. Bovendien een mogelijke upgrade voor mijn cd speler. De Teac heb ik ook voorbij zien komen. Ook een North Star, maar dan de Essentio. De Mytek in de 'normale' 92 uitvoering gezien. Ook ik kan een en ander proberen, hoewel de dac in de Exposure wel fijn is.......lastig.....
Succes en veel plezier, Rob. :yes: pompom
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Zoldar

Citaat van: jowa op september 29, 2014, 22:14:20
Waarom heb je naast de DoP file ook een ISO nodig van de SACD? Is dat vanwege het watermerk?

Nee. Van de iso kan ik een dop versie maken coor de sbt. Andersom niet. En je weet niet of je in de toekomst een andere dac gaat gebruiken die geen dop onderteund. Bovendien vind ik het wel wat gedoe. Eerst elka sacd iso overzetten in dop, taggen etc.

Maar ik ga het meemaken hoe het in de dagelijkse praktijk gaat met een laptop. Jriver schijnt ook goed te zijn.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Zoldar

Citaat van: Rob46 op september 29, 2014, 21:15:43

Mooie keuzes. Ik heb de essensio niet gehoord maar lees er goede dingen over. Kun je er niet een lenen? Als er een usb ingang op zit kun je met een pc of laptop zo aan de slag.

WilliamB

Heb jij de Teac UD-301 in het begin ook meegenomen in je vergelijk ?
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5

Zoldar

Wist nog niet van het bestaan. Een model onder de ud501. Dsd dac, xlr uitgangen. Volgens de specs heeft deze wel uitschakelbaar upsampling maar geen instelbare filters. Ik mik op wat hoger maar laat maar weten of het wat is :-D

WilliamB

Heb vanavond toch even een mail gestuurd naar Zwaard in Rotterdam met de vraag of er veel verschil zit tussen die twee dac's

Zoldar

YES! Hij is binnen, de Mytek Digital Stereo192-DSD DAC.

het grote genieten is begonnen HB HB HB HB

WilliamB

Gefeliciteerd met deze mooie DAC.  HB

xander32

Wow, fraaie dac (looks) hoor  :yes:.

Wat zijn jouw eerste bevindingen?

Zoldar

Erg goed. Als een frisse wind door je muziekcollectie laat hij toch meer details horen in opnames dan ik gewend was. Erg muzikaal ook want de voetjes staan niet stil. Ik weet niet of hij nog lang moet inspelen maar ben er meer dan tevreden mee. Heb wal veel WTF? momenten gehad bij muziek die ik veel en weinig draai.

Heb eerst 2 uur zitten klooien met de instellingen van de drivers en laptop maar nu draaid het stabiel.

Leuke verassing is dat dit een actie model is met gratis een aantal extra's zoals een Apple Remote waarmee de DAC kunt bedienen. En een setje IC die er prima uitzien plus een firewire kabel voor de firmware updates.

Tot nu toe bevalt het prima, ik bedien met een tablet het muziekprogramma op de laptop. Alle muziek staat op de harde schijf = geen geneuzel met netwerken of NAS. En Foobar schakelt naadloos over van PCM 44.1 kHz naar DSD files en weer naar 192khz PCM zonder haperingen. van 16 tot 32 bits.

De Dac zelf zit vol features zoals upsampling, een vooversterker functie met 2 soorten volume regelaars en 1 analoge ingang. En veel meer zaken die in de studio wereld gebruikt wordt. Mytek Digital wordt vooral in mastering studio's gebruikt en dit is hun eerste product wat iets meer naar consumenten is gericht.

xander32

Het laptop idee lijkt mij ook wel iets, spreekt mij aan. Of igg. iets met een micro pc, bijv. die van Asus. Niets geen gedoe met een streamer, niets geen gedoe met een NAS. Slechts een micro pc geladen met de juiste app, een IPad voor de bediening en een dac.

Citaat van: Zoldar op oktober 10, 2014, 14:58:18
Erg goed. Als een frisse wind door je muziekcollectie laat hij toch meer details horen in opnames dan ik gewend was. Erg muzikaal ook want de voetjes staan niet stil. Ik weet niet of hij nog lang moet inspelen maar ben er meer dan tevreden mee. Heb wal veel WTF? momenten gehad bij muziek die ik veel en weinig draai.

Heb eerst 2 uur zitten klooien met de instellingen van de drivers en laptop maar nu draaid het stabiel.

Leuke verassing is dat dit een actie model is met gratis een aantal extra's zoals een Apple Remote waarmee de DAC kunt bedienen. En een setje IC die er prima uitzien plus een firewire kabel voor de firmware updates.

Tot nu toe bevalt het prima, ik bedien met een tablet het muziekprogramma op de laptop. Alle muziek staat op de harde schijf = geen geneuzel met netwerken of NAS. En Foobar schakelt naadloos over van PCM 44.1 kHz naar DSD files en weer naar 192khz PCM zonder haperingen. van 16 tot 32 bits.

De Dac zelf zit vol features zoals upsampling, een vooversterker functie met 2 soorten volume regelaars en 1 analoge ingang. En veel meer zaken die in de studio wereld gebruikt wordt. Mytek Digital wordt vooral in mastering studio's gebruikt en dit is hun eerste product wat iets meer naar consumenten is gericht.