Citaat van: Maus op maart 01, 2014, 01:06:04
Is er iets wat het defect raken kan voorkomen? Betere koeling ofzoiets?
Ik heb een SE.
Ik  gebruik  zelf  STK 3152MKII  die  zijn  2x55 watt  dacht ik  ipv  de  STK3102 van  marantz  2x35Watt.
De  STK3102  word  ondanks de  elektronica  theorie warmer  dan de  3152.   Het  ellende  is  dat  deze  chips  op  metaalfilm basis  zijn gemaakt,  veel  transistoren (en hele  stereo versterker)  bij elkaar  is  heel goedkoop, en het  effect of  gewenste  circuit  blijft gelijk aan  discrete opbouwen.  Ellende  alleen is  dat  bij  deze  STK's  het film scheurt  en zodoende  gaan  kraken en ploffen.    Bij  discrete  kan dat ook zo  komen maar,  dan  zijn vaak  de  tin bindingen slecht of  1  tor is  niet 100%.  
Vreemde  is  wel  dat ik een bende  versterkers  heb  gehad  met  die  STK  modules als  power management ,  alleen bij  marantz  gaan ze  stuk.  En  bij  yamaha, maar  ik houd geen rekening met  ya-ma-ma.   

En  oudere  marantz  versterkers  van  1980 tot 1985  hebben deze  modules ook,  die  werken meestal  nog.  
hoe  gaat  t  trouwens met jouw  80?  die van jou  ging  to  ook naar  revisie  bij een  vriend?