Set van Zoldar

Gestart door Zoldar, november 20, 2011, 11:02:46

Vorige topic - Volgende topic

Marvin

Plat is wat kort door de bocht, maar je moet die adsy-boys met hun eigen taaltje aanspreken. :-D

TurboMarco

Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Panasonic DP-UB9004 , Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

LG77C4

Marvin

Nou het is niet m'n eigen bewoording maar iets wat ik van de adsy site onthouden heb. ;)

Marvin

Zet je eigen luidsprekers maar buiten neer, enig idee hoe hard het hier regend?! :-D

Zoldar

Ik weet niet of je wel eens een spectrum van Triangles hebt gezien maar het laatste wat ze nodig hebben, is een lift in het midden gebied.

Maar de puritein in mij zegt dat er bij het levelen zelf iets verloren gaat aan definitie in het hoog. Ook als je een gebied een lift geeft zou dat gewoon dat gebied wat harder moeten klinken. Maar dan zou ik een cymbal hooguit wat harder horen, niet korreliger, minder gedefinieerd, met mider lucht.

Referentie in lvl wil niets zeggen over of er iets aan de resolutie wordt geknoeid.

Evenwel ga ik zo eens een David Gilmour DVD opzetten. Lekker genieten.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Zoldar

Citaat van: Marco op maart 07, 2012, 18:07:07
Je kan niet zeggen dat ADSY alles plat trekt ,het eea hangt af van de gebruikte luidsprekers in een bepaalde akoestiek ,zo zou het ook kunnen gebeuren dat ADSY een lift geeft ,maar om zeker te weten wat je luidsprekers doen kan je die het beste in verschillende ruimtes plaatsen en zodoende een indruk te krijgen wat het klankkarakter is van de betreffende speakers ,zet ze bijvoorbeeld maar eens buiten neer en laat daar een meting over heen gaan ,vervolgens sla de de analyse op en zet je de luidsprekers weer op de oude vertrouwde plek in de kamer neer en ga je weer meten ,daarna nog eens de analyse doornemen  :wink:

ben al blij dat dat hele zwikje franse zaligheid binnen staat, kan ik ze nu weer in de tuin zetten  :mrgreen:

TurboMarco

Citaat van: Zoldar op maart 07, 2012, 18:46:14
Ik weet niet of je wel eens een spectrum van Triangles hebt gezien maar het laatste wat ze nodig hebben, is een lift in het midden gebied.

De Seas EX4 meten zowat kaarsrecht ........in een zo goed als dode kamer  :roll: ,daarom zeg ik ook dat je het beste thuis in verschillende ruimtes kan meten om te kijken of er nog wat van de opgegeven frequentiespectrum overblijft ,dit zou je kunnen doen middels een MLS-meting :

http://www.audiomatica.com/download/cliomls.pdf

Het is nog wel een heel gedoe maar het loont wel .

Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Panasonic DP-UB9004 , Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

LG77C4

Zoldar

Citaat van: Marco op maart 07, 2012, 19:01:45
De Seas EX4 meten zowat kaarsrecht ........in een zo goed als dode kamer  :roll: ,daarom zeg ik ook dat je het beste thuis in verschillende ruimtes kan meten om te kijken of er nog wat van de opgegeven frequentiespectrum overblijft ,dit zou je kunnen doen middels een MLS-meting :

http://www.audiomatica.com/download/cliomls.pdf

Het is nog wel een heel gedoe maar het loont wel .

hier de curve

Zoldar

violent1 ik had een LS draad verkeert om aangesloten op de Onkyo. Moet ik nu alle 8 metingen overnieuw doen?

Verder: als je lekker fims hebt gekeken via de Onkyo en je zet de hele boel weer uit en schaklet de TV weer naar de UPC box, krijg je geen geluid of vetvormd geluit uit TV. Het is alsof de Onkyo de TV nog niet vrijgeeft om de eigen speaker te gebruiken.

TV aan en uit zetten werkt maar daar is de vrouw niet blij  mee  :roll:

HDMI control heb ik uit staan op alle aparaten uit staan want ik werd gek van alles wat aan en uit gaat om het miste geringste.

still life

Citaat van: Zoldar op maart 17, 2012, 18:18:14
violent1 ik had een LS draad verkeert om aangesloten op de Onkyo. Moet ik nu alle 8 metingen overnieuw doen?

oei.. op 1 van je fronts? vrees ervoor  :yes:

CiteerVerder: als je lekker fims hebt gekeken via de Onkyo en je zet de hele boel weer uit en schaklet de TV weer naar de UPC box, krijg je geen geluid of vetvormd geluit uit TV. Het is alsof de Onkyo de TV nog niet vrijgeeft om de eigen speaker te gebruiken.

TV aan en uit zetten werkt maar daar is de vrouw niet blij  mee  :roll:

voor je de versterking uitschakelt even van bron wisselen ?
naar de tuner of cd schakelen bvb & dan naar standby..

anders gewoon je audio (voor tv) apart voorzien naar de onkyo
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Zoldar

Zondag aan het schuiven geweest met de speakers, sub en bank.

Voor de grap de speakers 75 cm van de muur gehaald. Vervolgens de bank tegen de achtermuur aan gezet en met wat muziek en een 20-200 hz sweep de invloed van de kamer beluisterd.
Best vaag: als je rechtop de bank zit krijg je minder bass dan als je onderuit in de bak zit. Ongeacht waar hij staat.
De bank in stapjes van een paar cm naar voren geschoven zodat de room modes voor het gehoor het minst nadrukkelijk aanwezig zijn.
Verder de sub zo afgeregeld dat de bass weergave van de stereo set het meest de audessy HT klank benaderd. Begin redelijk in de buurt te komen nu. Met name de sub in lijn met fronts brengen helpt.
De bank staat nu wat meer naar achteren, dat geeft iets meer bloom of warmte in de bass.

lo

Leuk hè, de invloed van de ruimte op het geluid notworthy
Ik denk dat je nog wel een keertje gaat experimenteren :-D
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Zoldar

Stroom snoer

Vanavond ga ik in de weer met de electriek. Een heus hi-fi-di-liti stroom snoer met speciaal in de koelkast geprepareerde stekkers. Met de decibel meter (lvl matchen), test Cd en muziek eens kijken of er verschil in de zaak zit.

De stemmetjes in mijn hoofd vertellen mij dat, wat ik ook hoor:
- ik me het inbeeld
- het lvl matchen tot 0,0000 db nauwkeurig moet doen
- alles boven bedrag X weggegooid geld is
- er zeer plausibele theorien zijn, gedocumenteerd en gemeten, waarom er geen verschil is tussen kabel X of Y
- mijn humeur een rol speelt bij de waarneming
- ik dit toch echt geblindoekt moet doen
- communisme een prima beweging is
- een baard moet laten groeien
- sandalen in de winter ok zijn

ok, die laatste drie hoor ik niet vaak

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marantz 81

Het valt niet mee  :schater: clown1