Ik heb sinds drie weken de NR 1602. De eerste twee weken functioneerde hij perfect maar sinds een week loopt hij continue vast. Apparaat reageert nergens meer op, niet via ab maar ook niet op knoppen op apparaat. Enkel stekker eruit en erin verhelpt de vastloper tijdelijk.
Iemand suggesties waar dit aan kan liggen? Van de dealer kreeg ik de tip dat het de veiligheidsmodus zou zijn. Alle bekabeling al opnieuw aangesloten, maar in beveiligingsmodus is apparaat niet aan te zetten. Dat is dus niet het geval.
Hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
Heb je hem al een keer gereset?
(Als dat lukt natuulijk).
Heb ik nog niet gedaan omdat ik dan alle instellingen opnieuw moet doen. Maar lijkt me de laatste optie die ik zelf kan proberen. Had een beetje gehoopt dt ik iets heel sufs over het hoofd zou zien waarmee het zonder reset gefixed kon worden...
Gewoon even opschrijven wat je hebt ingesteld, dan is het hooguit 5minuten werk.
Ik zie net dat je de instellingen ook kunt opslaan en na de reset inlezen. Maar wellicht dat ik daarmee ook een eventuele storingsveroorzaker weer terugzet?
Ik zal de reset morgen eens uitvoeren, hoop dat het wat oplost.
Als dat niet lukt gewoon even de reparatie dienst van Marantz een mailtje sturen, Audio repair in Elst.
Sorry, Audioservice.
marantz@audioservice.nl
Ga ik doen, dank!
Citaat van: Rikvk op november 17, 2011, 23:35:37
Ik zie net dat je de instellingen ook kunt opslaan en na de reset inlezen. Maar wellicht dat ik daarmee ook een eventuele storingsveroorzaker weer terugzet?
Ik zal de reset morgen eens uitvoeren, hoop dat het wat oplost.
Ik zie nu dat het opslaan van de configuratie ook niet voltooid wordt dus kennelijk zit er idd iets niet lekker...
Mooi al die opties maar wel kans op dit soort vage storingen.
Alsvertuigd Denon-man net overgestapt naar Marantz
Waarom? clown1
(Ik neem trouwens aan dat daar overtuigd moet staan).
Als de instellingen toch niet worden opgeslagen, zou ik proberen om de unit te resetten naar fabrieks instellingen en dan eens kijken of er mogelijk een firmware update is voor dit app.
Je moet dan wel de netwerk kabel aansluiten en in het menu kun je dan laten kijken of er nieuwe software is.
En gebeurt het op de dezelfde bron ? Bv tuner of internet radio ?
inmiddels instellingen kunnen opslaan. Zal deze week eens reset uitvoeren, laat nog wel ff weten of dat de oplossing was.
Probleem komt bij Tuner en cd voor dus daar zit geen logica in. Netwerkkabel zit aangesloten omdat het een netwerkversterker is :)
Dank voor het meedenken zover!
Een update:
Na volledige reset heeft apparaat het dagenlang probleemloos gedaan. Helaas zojuist weer vastgelopen.
Ik weet het niet meer nu, retour naar de winkel lijkt mij de enige oplossing :(
Laatste software in het apparaat ?
Maar het heeft dus weer enkele dagen goed gespeeld ?
Inderdaad. Maar laatste update is dat ik mooie service krijg van leverancier: morgen apparaat omruilen voor een nieuwe. Ik neem aan dat dat de problemen oplost! hello
Enige spannende puntje nog of het niet veroorzaakt wordt door een bug in m´n netwerk. Zo technisch ben ik niet maar lijkt me dat dat kan.
Ja precies, maar dat zie je dan wel.
Wel goeie service van de dealer.
Inderdaad top service. Nieuwe apparaat heeft het nu een ruime week perfect gedaan, echter zojuis wederom vastgelopen. Ik zie hier soortgelijke problemen met de 7005, het lijkt toch veroorzaakt te worden door het netwerk. Maar even afwachten hoe frequent het voorkomt en als test de netwerkkabel er eens wat dagen uit.
Mijn netwerk is niet super stabiel is me al eens opgevallen, wellicht eens nieuwe router kopen. Laatste oplossing is Marantz weer de deur uit en terug naar Denon...