Marantzforum.nl

Marantz => Bronnen => Topic gestart door: Jokke op november 15, 2024, 15:38:28

Titel: Tidal Connect / SACD30n
Bericht door: Jokke op november 15, 2024, 15:38:28
Oef, ik werd bijna verbannen uit een Marantz facebook groep omdat ik een probleempje met Tidal Connect rapporteerde.
Mag dat hier wel?  clown1
Titel: Re: Tidal Connect
Bericht door: Marvin op november 15, 2024, 18:45:27
Ja hoor, zou niet weten waarom niet. 
Brand maar los..!
Titel: Re: Tidal Connect
Bericht door: Jokke op november 15, 2024, 19:33:20
Hierbij het oorspronkelijk bericht dat verwijderd werd van een Marantz facebook groep door de moderator :

"I have my SACD30n since one week.
Today, while streaming from Tidal, the music suddenly stuttered and finally stopped.  Tidal Connect lost connection and couldn't find the SACD30n anymore.  I had to disconnect the SACD30n from the mains and restart my PC in order to re-establish connection.
Anyone else experienced this with HEOS Tidal Connect?
PS: I informed Marantz Customer Service about this already."

Vertaald :

Ik heb sinds een week de SACD30n.
Vandaag, tijdens het streamen van Tidal, begon de muziek plots te stotteren waarna de muziek stopte.  Tidal Connect verloor de verbinding en zag de SACD30n niet meer.  Ik moest de SACD30n loskoppelen van het electriciteitsnet en mijn PC herstarten om de verbinding opnieuw te maken.
Heeft iemand iets gelijkaardigs ondervonden met HEOS Tidal Connect?
PS: Ik heb dit reeds gemeld aan Marantz Customer Support.
Titel: Re: Tidal Connect
Bericht door: Marvin op november 15, 2024, 19:39:17
Ja heel controversieel, dat kan dus niet!
Bij deze je eerste waarschuwing...  clown1  :schater:
Titel: Re: Tidal Connect
Bericht door: Marvin op november 15, 2024, 20:18:41
Is het bedraad aangesloten of via de wifi?
Titel: Re: Tidal Connect
Bericht door: Jokke op november 15, 2024, 20:27:35
Bedraad, maar via een WIFI access point.
Mijn TV is hier ook op aangesloten zonder problemen (Netflix, etc...)

Ik probeer nu via WIFI, want met mijn vorige streamer iets gelijkaardigs aan de hand gehad via bedraad.
Titel: Re: Tidal Connect
Bericht door: Jokke op november 18, 2024, 05:44:51
Nu al een paar dagen op WIFI, en geen problemen meer gehad.  hello
Titel: Re: Tidal Connect
Bericht door: Marvin op november 18, 2024, 18:16:13
Mooi dat het is opgelost!
Titel: Re: Tidal Connect
Bericht door: Jokke op november 20, 2024, 16:37:06
Spijtig genoeg is het zojuist opnieuw gebeurd via WIFI.  :cry:
Het toestel verliest netwerk connectie en HEOS ziet het niet meer.
Enige oplossing is stekker eruit en terug in.

Ik vind dit abnormaal, gezien op hetzelfde netwerk een Denon HEOS Link HS2 is aangesloten, die wel blijft werken.

Ik ben ondertussen in contact met de winkel voor eventuele omruil.
Titel: Re: Tidal Connect / SACD30n
Bericht door: JohnWx op november 20, 2024, 18:24:49
Probeer het met een hotspot die LAN uit heeft
Titel: Re: Tidal Connect / SACD30n
Bericht door: Jokke op november 21, 2024, 07:56:11
Die "hotspot" lijkt me te omslachtig.
Ik probeer nu via WIFI rechtstreeks met de telenet router, dus niet via de WIFI extender.
Het signaal is nu een beetje zwakker, maar nog behoorlijk.
Titel: Re: Tidal Connect / SACD30n
Bericht door: Jokke op november 21, 2024, 11:12:40
De winkel komt het toestel morgen ophalen.
Ik krijg een vervang toestel.

Marantz gaat het toestel onderzoeken.
Titel: Re: Tidal Connect / SACD30n
Bericht door: JohnWx op november 21, 2024, 11:21:15
Citaat van: Jokke op november 21, 2024, 07:56:11Die "hotspot" lijkt me te omslachtig.
Ik probeer nu via WIFI rechtstreeks met de telenet router, dus niet via de WIFI extender.
Het signaal is nu een beetje zwakker, maar nog behoorlijk.

hoezo omslachtig ?

in het stopcontact en netwerkkabeltje naar de Marantz makkelijker kan niet ?

en kost een tientje of zoiets
Titel: Re: Tidal Connect / SACD30n
Bericht door: JohnWx op november 21, 2024, 11:21:36
.
Titel: Re: Tidal Connect / SACD30n
Bericht door: Jokke op november 21, 2024, 11:23:46
Ik heb al een WIFI repeater.  Ik dacht dat je 5G bedoelde.
En het is niet meer aan de orde, nu ze het toestel komen vervangen.
Titel: Re: Tidal Connect / SACD30n
Bericht door: JohnWx op november 21, 2024, 14:15:41
Citaat van: Jokke op november 21, 2024, 11:23:46Ik heb al een WIFI repeater.  Ik dacht dat je 5G bedoelde.
En het is niet meer aan de orde, nu ze het toestel komen vervangen.

Bedoelde niet de wifi optie maar de lan netwerk kabel in de marantz ipv wifi


Maar is al opgelost
Titel: Re: Tidal Connect / SACD30n
Bericht door: Jokke op november 27, 2024, 14:17:48
Er was wel degelijk iets mis met het toestel want ik krijg een nieuw exemplaar van Marantz. pompom
Titel: Re: Tidal Connect / SACD30n
Bericht door: SB_Marantz op november 28, 2024, 09:55:06
Citaat van: Jokke op november 21, 2024, 11:12:40De winkel komt het toestel morgen ophalen.
Ik krijg een vervang toestel.

Marantz gaat het toestel onderzoeken.

Zo zo de winkel kwam het ding ophalen?
Dat is wel service!

''Marantz'' zelf doet dat niet maar een aangesteld service bedrijf.
Geen idee wie dat in Belgie doet.
Titel: Re: Tidal Connect / SACD30n
Bericht door: Jokke op november 28, 2024, 10:37:59
Ja, even publiciteit maken : Alpha High End Brasschaat levert deze uitstekende service!
Titel: Re: Tidal Connect / SACD30n
Bericht door: JohnWx op november 28, 2024, 11:49:15
Citaat van: Jokke op november 28, 2024, 10:37:59Ja, even publiciteit maken : Alpha High End Brasschaat levert deze uitstekende service!

Dat is ook wel de topper daar


En werkt het
Titel: Re: Tidal Connect / SACD30n
Bericht door: Jokke op november 28, 2024, 12:02:16
Citaat van: JohnWx op november 28, 2024, 11:49:15Dat is ook wel de topper daar


En werkt het
De nieuwe wordt morgen geleverd.  Het vervangtoestel blijft werken.  Dus ik leef op goede hoop.
Titel: Re: Tidal Connect / SACD30n
Bericht door: dmeerpa op november 28, 2024, 15:59:53
Citaat van: SB_Marantz op november 28, 2024, 09:55:06Zo zo de winkel kwam het ding ophalen?
Dat is wel service!

''Marantz'' zelf doet dat niet maar een aangesteld service bedrijf.
Geen idee wie dat in Belgiƫ doet.

De officiƫle Belgische hersteller voor Marantz zit in de Kapellestraat 95 te Deinze (www.easyrepair.be).
Ik ga rechtstreeks naar hen voor mijn garantie, gaat een stuk sneller omdat je het tijdverlies van couriers vermijdt. Ik dacht zelfs dat men maar 1 of 2 keer in de week op ronde gaat bij de verdelers om materiaal op te halen en terug te geven. Als ik zelf ga, ligt het na 35 minuten al bij hen :)

Heb ze 2x nodig gehad, ooit met mijn SR7005 die ik in Duitsland tegen de Oostenrijkse grens kocht, was wat ver om even terug te gaan.

Ook de remote van mijn Cinema 40 bleef het knopje van de verlichting hangen, Smits Arnhem beweerde dat de remote niet onder de garantie viel, wat niet juist is, elk accessoire die bij het toestel zit valt onder de Europese garantie wetgeving. Soit langs gegaan in Deinze, hadden geen op stock, maar 2 dagen later had ik al een ander.
Titel: Re: Tidal Connect / SACD30n
Bericht door: dmeerpa op november 28, 2024, 16:14:56
Citaat van: Jokke op november 15, 2024, 20:27:35Bedraad, maar via een WIFI access point.
Mijn TV is hier ook op aangesloten zonder problemen (Netflix, etc...)

Ik probeer nu via WIFI, want met mijn vorige streamer iets gelijkaardigs aan de hand gehad via bedraad.

Dat is wel een indicatie, maar wil nog niks zeggen. (ik spreek uit ervaring als ITer).
Zeker Draadloze netwerken hebben al eens te kampen met kleine storingen. Het IEEE 802.11 protocol zorgt onder andere voor error checking, en als iets niet goed aankomt, verstuurt het de date opnieuw.
Dat protocol zou overal op dezelfde manier moeten werken.

Als alles niet tijdig gebeurd, ontstaat een time-out. En dan is het aan de software om daarmee om te springen.
Ikzelf schrijf voor het werk vaak powershell scripts the Rest API calls te doen (is een eenvoudige, uniforme interface die wordt gebruikt om gegevens, inhoud, algoritmen, media en andere digitale bronnen beschikbaar te maken via URL's op het web. REST API's zijn tegenwoordig de meest gebruikte API's op het web.).

Nu de beide commando's die Powershell hiervoor kent, gaan niet goed om met een time-out (niet tijdig een antwoord). Ze blijven wachten op een antwoord, in mijn geval eeuwig. De voorbije weken weer enkele keren voorgehad (mijn had een bepaalde IP range geblokkeerd op een firewall).
Hierdoor kan ik in mijn code niks voorzien om opnieuw te proberen of een error melding te genereren. Gebruik ik programmeertaal, dan krijg ik na pakweg 15 seconden een time-out melding.

Maar ik krijg dit probleem ook als ik veel API calls doe thuis op mijn laptop via Wifi. En dat terwijl de laptop op amper 50cm van de router staat en download snelheden haalt van meer dan 600Mbps. Maar download ik een bestand, bekijk een video of de muziek op mijn Heos Home 150 is er geen enkel probleem.


Concreet een software fout kan er ook voor zorgen dat bij een kortstondige onderbreking het systeem zich niet zelf hersteld.
Nu lijkt het erop dat er een hardware probleem zou zijn, ik hoop dat het daarmee voor jou opgelost is.
Titel: Re: Tidal Connect / SACD30n
Bericht door: Jokke op november 28, 2024, 17:16:23
idd was hardware probleem bij mij.

Zolang het toestel in garantie is, vraagt Marantz om alles via de dealer te regelen, omdat Marantz dit ook zelf opvolgt voor productverbetering.
Zodra buiten garantie, kan je zelf contact opnemen met het Service Center in Deinze.
Marantz Website (https://support-nl.marantz.com/app/answers/detail/a_id/1054/session/L3RpbWUvMTczMjgxMTExNC9nZW4vMTczMjgxMTExNC9zaWQvZlVoTXlIMVUydVlCU0cyYVZFUVVpMm13ZHBCRGIlN0UlN0VPMEkxYjZwV0xKazROemp0bEk4WFVGY1c0T1FoMVhtRURBN0ljSlBRNncxNFJmRDNLRWhHc09GWnl3S2pQNmpMRTBBQU5Ydkdhc3gxZHVDQ0xDb3BHcG1XUSUyMSUyMQ%3D%3D)

Maar er zullen wel eens uitzonderingen zijn...
Titel: Re: Tidal Connect / SACD30n
Bericht door: Jokke op december 07, 2024, 07:13:28
Ik heb ondertussen een nieuw toestel gekregen.  Na meer dan een week ononderbroken Tidal gespeeld, blijft dit werken.  Dus ik mag wel stellen dat het vorige toestel idd defect was.

Opgelost dus.  Met dank aan de goede service van Marantz.  :yes:
Titel: Re: Tidal Connect / SACD30n
Bericht door: Jokke op februari 08, 2025, 15:53:23
Na de omruiling, heb ik nooit nog een hard reset moeten doen.  In zoverre blijft alles werken.

Ik merk echter dat als ik de SACD30n bedien met m'n Windows 11 PC via Tidal Connect, dit niet steeds feilloos verloopt.  Verbinding tussen PC en SACD30n valt soms weg, of de muziek begint te hikken...  Een soft reset helpt dan steeds.
Dit heb ik niet voor als ik de SACD30n bedien met een Android 14 phone.  Dan blijft alles stabiel.

Moet dus aan de Tidal Windows 11 applicatie liggen.  frusty
Titel: Re: Tidal Connect / SACD30n
Bericht door: JohnWx op februari 09, 2025, 11:22:24
Citaat van: Jokke op februari 08, 2025, 15:53:23Na de omruiling, heb ik nooit nog een hard reset moeten doen.  In zoverre blijft alles werken.

Ik merk echter dat als ik de SACD30n bedien met m'n Windows 11 PC via Tidal Connect, dit niet steeds feilloos verloopt.  Verbinding tussen PC en SACD30n valt soms weg, of de muziek begint te hikken...  Een soft reset helpt dan steeds.
Dit heb ik niet voor als ik de SACD30n bedien met een Android 14 phone.  Dan blijft alles stabiel.

Moet dus aan de Tidal Windows 11 applicatie liggen.  frusty

Zo jammer om Bill Gates de schuld te geven  :-D
Titel: Re: Tidal Connect / SACD30n
Bericht door: Jokke op februari 09, 2025, 17:46:53
Veeleer Jesse Dorogusker.