Hoi
Gisteren is er een nieuwe firmware uitgekomen voor de SR7007
http://firmware.marantz.eu/index.php
HB
Changelog =
last updated 23.10.2015
Firmware Vers: 1490-3179-0000-8310-5097 (MZ15-022, SR7007 - ALL MODELS )
**************************************************************
When installer is controlling AV receiver via Telnet (port 23) and the AVR is standby state for some hours, the AV receiver might not be activated again via Telnet (port 23 is no longer accessible).
SYMPTOM: The AV receiver might not be able to be turned on from Control 4 or Remote App. (The AV receiver might not respond to "PW?" command of AMX. )
**************************************************************
Niet echt spannend dus :-(
Citaat van: mistyforyou op oktober 24, 2015, 09:59:41
Hoi
Gisteren is er een nieuwe firmware uitgekomen voor de SR7007
http://firmware.marantz.eu/index.php
HB
Verschrikkelijk, nadat ik de firmware heb geladen werkt mijn android Marantz app niet meer zoals hiervoor.
Heel traag en voortdurend vastlopers.....
nonono
Het liefst zou ik per direct terugwillen naar vorige firmware.
If it ain't broken, don't fix it.
Weet iemand waar ik de vorige versie firmware zou kunnen krijgen?
:no:
Waarschijnlijk helemaal nergens.
Citaat van: visuel op oktober 26, 2015, 22:21:01
Weet iemand waar ik de vorige versie firmware zou kunnen krijgen?
:no:
Even contact nemen met een dealer of Marantz Benelux?
Ik had al een vraagje gestuurd naar Marantz via http://marantz-nl.custhelp.com/
maar daar wordt nog niet op gereageerd.
:no:
Staat ook een telefoonnummer bij, zou ik even bellen...
Even naar de link 'verkoopkantoor Benelux'
http://www.marantz.nl/nl/contactus/pages/contactus.aspx
Citaat van: lo op oktober 27, 2015, 15:03:23
Staat ook een telefoonnummer bij, zou ik even bellen...
Even naar de link 'verkoopkantoor Benelux'
http://www.marantz.nl/nl/contactus/pages/contactus.aspx
Bedankt voor de reactie.
Ik heb net gebeld, ze gaan er naar "kijken".
Volgens de medewerker zou je in ieder geval niet kunnen downgraden naar een vorige versie.
nonono
Heb je iets concreets afgesproken mbt terug koppeling van hun kant, of dat je over een bepaalde termijn zelf weer even contact opneemt?
Citaat van: lo op oktober 27, 2015, 16:30:00
Heb je iets concreets afgesproken mbt terug koppeling van hun kant, of dat je over een bepaalde termijn zelf weer even contact opneemt?
Er zou vanmiddag een e-Mail worden terug gestuurd met informatie.
Citaat van: visuel op oktober 25, 2015, 15:34:04
Verschrikkelijk, nadat ik de firmware heb geladen werkt mijn android Marantz app niet meer zoals hiervoor.
Heel traag en voortdurend vastlopers.....
nonono
Het liefst zou ik per direct terugwillen naar vorige firmware.
Ik heb dus hetzelfde probleem als visuel bij mij werkt na de update de Marantz app ook heel slecht. AVR Remote werkt nog wel goed maar die is niet zo prettig als de Marantz app.
Het spijt me dat je hetzelfde probleem ondervindt.
Ik ben zelf nog steeds bezig met Marantz/Denon customer support.
Ze willen dat ik af en toe de SR7007 reset en dat ik het probeer met een andere router etc...
Het helpt allemaal niet.
Misschien dat het helpt als je ook je probleem bij Marantz aanmeldt.
Op mijn iPad werkt de app trouwens beter dan op mijn Android (Oneplus 2), maar ook niet zoals voor de firmware update..
Ik ben al blij dat ik niet de enige ben. Resetten en alles opnieuw instellen helpt niet en de app opnieuw installeren ook niet. Dat heb ik al geprobeerd. De oudere firmware terug zetten lijkt mij de enige optie omdat het gelijk mis was na de laatste update.
Ik heb het probleem ook al aan Marantz gemeld. Ze zullen toch wel een database hebben met eerdere firmware versies?
Reactie Marantz:
Helaas is het niet mogelijk een vorige firmware er op te zetten. Probeer de app te verwijderen en opnieuw te installeren. Herstart ook uw mobiele apparaat. En probeer het opnieuw.
Mocht u nog niet tevreden zijn kunt u ook andere AV-receiver apps gebruiken met de Marantz producten , deze zijn niet uitgegeven door ons maar worden soms wel als prettig ervaren door gebruiken in combinatie met onze apparaten.
Hier kom je niet verder mee....
Als je weet welke ze bedoelen kom je juist wel verder. Ze hebben zelf kennelijk weinig vertrouwen in de kwaliteit van hun eigen app. Terecht overigens, ik krijg het bij mij vanaf de aanschaf van mijn 6009 ook niet aan de praat.
Misschien goed eens uit te zoeken wat de alternatieven zijn voor de Marantz app en deze hier te plaatsen?
AVR-Remote (Denon) werkt bij mij goed maar is grafisch niet zo mooi.
Toch wel erg dat Marantz niet goed werkt met zijn eigen app.......
Wat is dit toch een met zichzelf ingenomen manier van werken wat al die receiver fabrikanten hanteren, een update uit brengen, en als het niet werkt of andere applicaties verne#kt zeggen dat er niet terug gegaan kan worden naar een vorige software versie, waar wel alles werkte !
Ze moeten zich schamen...... :x
Citaat van: DickSt op december 05, 2015, 19:18:14
AVR-Remote (Denon) werkt bij mij goed maar is grafisch niet zo mooi.
Toch wel erg dat Marantz niet goed werkt met zijn eigen app.......
De Denon app is ook te gebruiken voor Marantz, en anders om, uit proberen dus, maar het lijkt mij stug dat er veel verschil in zal zitten.
Zelfde software met een ander schilletje.......
Ja die doet hetzelfde en geeft dus ook dezelfde problemen.
Ik denk dat alle software door derden wordt ontwikkeld en Marantz Nederland alleen maar een doorgeefluik is. Nieuwe software wordt online geplaatst en verder niet zeuren.
Wat een thread is dit geworden... echt schandalig hoe Marantz hier mee omgaat. violent1
Zelfde ervaring sr7007 en de app. Inderdaad op iOS beter dan of zal ik zeggen minder slecht dan op Android. Vraag me alleen af of andere fabrikanten wel normale goed werkend produkten maken. De SR7007 gaat in ieder geval snel de deur uit wat geeft veel te veel frustratie.
Hallo , Erg jammer te horen dat de update bij jullie veel problemen geeft
Heb deze update ook uitgevoerd op de SR7007 en bedien met iPad...heb hier allemaal geen last van.
Dit wilde ik graag laten weten :?
Had ik dit maar eerder gelezen. Ook mijn SR7007 heeft na de update hetzelfde probleem.
Marantz reageert op exact dezelfde wijze. Ik moet maar een andere app gebruiken.
Erg raar.
Heeft iemand al een oplossing?
ff oma topic opgraven:
Gisteravond melding vanuit de sr7007, 'update beschikbaar'
Ik hou wel van wat Russische Roulette dus maar update gedaan, tot op heden geen rare dingen gemerkt. App werkt prima net zoals de AVR app die ik overigens zeer prettig vind na wat persoonlijke tweaking HB