Hoe ontkoppelen?

Gestart door Koen, november 29, 2009, 18:04:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Koen

als reactie op de opmerkingen ivm ontkoppelen in mijn 'set van koen' topic deze vragen:

1. hoe ontkoppel je luidsprekers?
2. hoe ontkoppel je de hi-fi set?

graag tips en voorbeelden!
Marantz PM8003 - Marantz SA8003 - Usher X-718 - In-Akustik bekabeling

xander32

Citaat van: Koen op november 29, 2009, 18:04:00
als reactie op de opmerkingen ivm ontkoppelen in mijn 'set van koen' topic deze vragen:

1. hoe ontkoppel je luidsprekers?
2. hoe ontkoppel je de hi-fi set?

graag tips en voorbeelden!
Enig leesvoer: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=77259.0

Aantal voorbeelden uit mijn set: de frontspeakers heb ik middels spikes aan de vloer gekoppeld, de surroundspeakers heb ik middels Posterbuddies ontkoppeld van de stands en de stands heb ik middels spikes aan de vloer gekoppeld, mijn centerspeaker heb ik middels dempers(rubber) ontkoppeld van het audiomeubel, alle overige componenten(receiver / blu-ray speler etc.) heb ik middels Vibrapods ontkoppeld van het audiomeubel, mijn subwoofer heb ik middels spikes aan een tegel gekoppeld, betreffende tegel heb ik middels (wasmachine-) dempers ontkopeld van de vloer.



Sander.

Koen

#2
kan je hier fotos van nemen want het is moeilijk om me hier iets van voor te stellen?
ook links naar de producten die je gebruikt en waar ze te koop zijn?

ik ben geinteresseerd in

1.(ont)koppelen luidsprekers

2. (ont)koppelen set

3. mag de cd-speler op de ampli staan?

4. verschil tussen koppelen en ontkoppelen?
Marantz PM8003 - Marantz SA8003 - Usher X-718 - In-Akustik bekabeling

xander32

Citaat van: Koen op november 29, 2009, 19:16:55
kan je hier fotos van nemen want het is moeilijk om me hier iets van voor te stellen?
ook links naar de producten die je gebruikt en waar ze te koop zijn?

ik ben geinteresseerd in

1.(ont)koppelen luidsprekers

2. (ont)koppelen set

3. mag de cd-speler op de ampli staan?

4. verscil tussen koppelen en ontkoppelen?
Hey - ik ga je niet alles aandragen 8-), dat proberen kan je natuurlijk altijd. Kijk ff in mijn eigen topic voor pics en lees mijn linkje in de vorige post maar door :wink:.

Sander.

HiFi gek

Citaat van: Koen op november 29, 2009, 19:16:55
kan je hier fotos van nemen want het is moeilijk om me hier iets van voor te stellen?
ook links naar de producten die je gebruikt en waar ze te koop zijn?

ik ben geinteresseerd in

1.(ont)koppelen luidsprekers

2. (ont)koppelen set

3. mag de cd-speler op de ampli staan?

4. verschil tussen koppelen en ontkoppelen?


1      Met spikes koppel je de boxen aan de tegel of de vloer .
       Met dempers ontkoppel je ze .

2      Met spikes koppel je hier ook .
        Met dempers ontkoppel je hier .

3       Alles mag uiteraard , niemand kan je dat verbieden .
        Maar het is absoluut af te raden , want je koppeld de cd speler infeite aan de versterker .
        Niet doen dus , alle apparatuur op zijn eigen plank zetten in uw audiorack .

4       Met ontkoppelen wordt het apparaat los gekoppeld van de ondergrond zodat trillingen minder van invloed
         zullen zijn .
         Met koppelen juist het tegenover gestelde .




Groeten  EDWIN  B

Koen

Citaat van: HiFi gek op november 29, 2009, 20:07:19

1      Met spikes koppel je de boxen aan de tegel of de vloer .
       Met dempers ontkoppel je ze .

2      Met spikes koppel je hier ook .
        Met dempers ontkoppel je hier .

3       Alles mag uiteraard , niemand kan je dat verbieden .
        Maar het is absoluut af te raden , want je koppeld de cd speler infeite aan de versterker .
        Niet doen dus , alle apparatuur op zijn eigen plank zetten in uw audiorack .

4       Met ontkoppelen wordt het apparaat los gekoppeld van de ondergrond zodat trillingen minder van invloed
         zullen zijn .
         Met koppelen juist het tegenover gestelde .
Groeten  EDWIN  B

dankje, leerrijk

zal ze voorlopig naast elkaar zetten, erna's kijken voor een rack om op de kast te zetten.

waarom sommigen koppelen en anderen ontkoppelen begrijp ik (nog) niet
Marantz PM8003 - Marantz SA8003 - Usher X-718 - In-Akustik bekabeling

HiFi gek

Citaat van: Koen op november 29, 2009, 20:13:53
dankje, leerrijk

zal ze voorlopig naast elkaar zetten, erna's kijken voor een rack om op de kast te zetten.

waarom sommigen koppelen en anderen ontkoppelen begrijp ik (nog) niet


Een hoop mensen weten ook waarschijnlijk het verschil niet .

Dit bedoel ik in het algemeen dan .



Groeten  EDWIN  B

xander32

#7
Citaat van: Koen op november 29, 2009, 20:13:53
dankje, leerrijk

zal ze voorlopig naast elkaar zetten, erna's kijken voor een rack om op de kast te zetten.

waarom sommigen koppelen en anderen ontkoppelen begrijp ik (nog) niet
Beste Koen, ga gewoon lekker uitproberen. Het koppelen dan wel ontkoppelen zijn tweaks welke redelijk betaalbaar zijn. Ik zou het eerst zonder proberen en ben je dan niet geheel tevreden, ga dan verder aan `t tweaken. Allicht dat je dat uitproberen nog leuk gaat vinden ook :yes:, dat is een deel van de hobby voor velen.

Veel suc6 en plezier,


Sander.

Vlearmoes

Ook een voorbeeld;

Een luidspreker op een tegel gezet met spikes is koppelen; je maakt als het ware de speaker zwaarder met het gewicht van de tegel   je koppeld dus de tegel aan speaker = beter

Als je onder de tegel bv een stuk vloerbedekking legt tussen tegel en vloer ontkoppel je !! nog beter als je vloer mee kan trillen bv een houten vloer

Als je een erg strakke trillingsvrije betonvloer hebt kun je rechtstreeks aan de vloer koppelen met spikes
:roll:

een kast van hout zal makkelijk mee trillen dus daarin ontkoppelen met bv rubber danwel fibrapods of andere dempers

Theo
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

MadVillain


xander32

Citaat van: MadVillain op november 29, 2009, 23:29:11
redface redface
Uhm, wat bedoel je te zeggen / aan te geven met "  redface  " ¿

Sander.

MadVillain

http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,4070.0.html

In dit topic begon ik erover of degene de speakers al ontkoppeld had met spikes  :roll:
Maar nu ik dit topic heb gelezen is het juist met spikes koppelen, ook erg logisch eigenlijk :)


lo

Je bent nooit te oud om te leren hè. Tof van je dat je het zelf hersteld HB :yes:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Koen

Citeereen kast van hout zal makkelijk mee trillen dus daarin ontkoppelen met bv rubber danwel fibrapods of andere dempers

is zo in mijn geval, zullen op een kast (moeten) staan...ONTkoppelen dus  HB
Marantz PM8003 - Marantz SA8003 - Usher X-718 - In-Akustik bekabeling

xander32

Citaat van: Koen op november 30, 2009, 12:18:00
is zo in mijn geval, zullen op een kast (moeten) staan...ONTkoppelen dus  HB
Ten points pompom. Helemaal goed. Betreft het ontkoppelen van mijn componenten kan ik geen hoorbare verschillen vaststellen maar betreft mijn center zeer duidelijk wel. Dat zal allicht ook voor jouw speakers gaan gelden :yes:.

Sander.