luidsprekers op tegelvloer

Gestart door 11leo, januari 09, 2010, 11:04:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

11leo

Mogge,

Heb een vrije koude en kille kamer, o.a. een tegelvloer. Heb speakers nu redelijk van de muren staan.

Ben nog niet (uiteraard) tevreden over het geluid.

Nu lees ik veel over koppelen en ontkoppelen van de luidsprekers.

Wat is het beste voor een tegelvloer?

En zijn er nog meer weetjes (noodgrepen) om geluid te verbeteren. Ja ik weet een kleed of stuk tapijt, maar vrouw thuis zal me dan inruilen....

Hoor graag en alvast bedankt.

Fijn weekend.
Leo
SR7002/UD8004/Quadral/Supra/Inakustik/Profigold/W&M/Samsung

Stadium III

Dikke gordijnen en boekenkast op de achterwand eventueel ?

Verder doet idd een kleed het zeer goed !

En anders post je een foto van je luister opstelling
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

dmeerpa

Citaat van: 11leo op januari 09, 2010, 11:04:28
En zijn er nog meer weetjes (noodgrepen) om geluid te verbeteren. Ja ik weet een kleed of stuk tapijt, maar vrouw thuis zal me dan inruilen....
Ik weet dat we met onze hobby moeten opletten met onze dames, maar dat een stuk tapijt ervoor zal zorgen dat we worden ingeruild   :?
Kan er inkomen dat ze dat zeggen als we thuiskomen met een versterker van 5000€ of een stel boxen van 8000€ waar je steevast het antwoord krijgt, voor die prijs heb ik al een autootje ...

Misschien over een ander boeg gooien, vrouwlief, een tapijt zou hier toch mooi staan hé (ni vertellen dat je het wi voor je muziekweergave  :-D
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

gerard



Met spikes op schoteltjes oid voldoet mij het beste.
Zorg ervoor dat je luidsprekers het liefst gelijk staan opgesteld (afstand tot de wand, indraaien ed.) waterpas en "wiebelvrij".
Als je tegen je luidsprekers aanduwd of tikt mag er geen beweging in zitten en moeten ze strak blijven staan.
Dat zorgt met elkaar vaak al tot een verbetering.

Ook ik heb geen tapijtje in huis... :roll:
Wel heb ik m'n luidsprekers iets aangepast (demping) zodat de lage tonen minder versterkt worden weergegeven.
Dit was nodig omdat de kamer weinig dempt.
(zie mijn set: http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,3013.0.html )

Doordat je een tegelvloer hebt heb je veel reflecties, ook indirect via plafond en wanden.
Mijn ervaring is dat bijvoorbeeld een beetje schuiven en of indraaien al veel invloed kan hebben, juist vanwege die reflecties.
Neem de tijd voor het zoeken naar de plaatsing die bij jouw het beste klinkt en dan kun je zonder kleedje ook veel verbeteren. :yes:
Als je de opstelling een beetje kan verbeteren is de akoustiek juist wel prettig, geeft een ruimtelijke indruk.

Succes
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

11leo

Bedankt voor jullie berichten.
Heb dus quadreal luidsprekers. Volgens mij lastig om hier spikes ed. onder te plaatsen.

enfin zal binnenkort es wat foto's plaatsen.

groeten
Leo
SR7002/UD8004/Quadral/Supra/Inakustik/Profigold/W&M/Samsung