De set van dmeerpa

Gestart door dmeerpa, januari 28, 2009, 17:48:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mars

Citaat van: WimPeu op maart 26, 2010, 19:24:59
De Classe's staan iig niet bekend om hun harde schelle geluid, in tegendeel zelfs!

stupid klopt
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

dmeerpa

Ik ben er nog niet uit. Heb nu een ander dilema. Een CA-200 of CA-300 ze kosten nagenoeg evenveel. Momenteel een verschil van 150€, maar ik heb nog geen contact opgenomen om te zien wat er nogvan de prijs kan afgedaan worden. De CA-300 kan ik gaan beluistern want die staat maar op een uurke rijden van hier.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

lo

Is de CA300 een trapje hoger, en voor je gevoel beter?
Lekker naar de CA300 gaan luisteren en als je bovenstaande vraag met ja hebt beantwoordt en het klinkt goed en je gevoel is goed, lekker meenemen HB

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

dmeerpa

Citaat van: lo op april 04, 2010, 20:46:34
Is de CA300 een trapje hoger, en voor je gevoel beter?
Lekker naar de CA300 gaan luisteren en als je bovenstaande vraag met ja hebt beantwoordt en het klinkt goed en je gevoel is goed, lekker meenemen HB

groet,

lo
Dat deze eindbak goed klinkt is geen geheim. echter ik lees verhalen dat er buiten het extra vermogen geen verschil is in klank. Heb ik dat extra vermogen nodig ? Of zal dat extra vermogen hem toch vertalen in een nog iets betere laagweergave door een betere controle over de drivers.

Het geluid kan ik niet beoordelen want de CD, Voorversterker en speakers zijn ook al totaal verschillend.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

lo

zojuist even gegoogeld naar deze versterkers.
De klankkleur en karakter zullen denk ik inderdaad vrijwel gelijk zijn denk ik op basis van wat ik zo snel even zag.
Of meer vermogen ook altijd meer controle oplevert kan ik niet beoordelen. Wat ik bedacht in mijn vorige reactie, als je voor een dergelijk "relatief" klein prijsverschil een hoger vermogen kunt bemachtigen en je kunt er ook nog eens naar gaan luisteren zou ik daar niet al te lang over nadenken. Stel dat je nog eens ergens gaat luisteren naar bijv de ca200 dan ben je het verschil in prijs aan tijd en brandstof ook weer kwijt. (Was mijn beredenering) Daarnaast zal een krachtiger versterker naar de toekomst misschien ook nog een voordeel hebben?
Succes met je overwegingen

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Vlearmoes

Voor het laag kun je ook je high-level aangesloten sub gebruiken EN een antimode  :yes:

ben je nog goedkoper uit  :-D :-D
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

WimPeu

Meer vermogen zal misschien wel wat meer controle opleveren maar daar ga je pas van profiteren als je speakers hebt die dat vragen (electrostaten en bv B&W802D en dan nog....). Ik heb toen ik mijn CA-200 heb gekocht mijn CAV-75 ook meegenomen. Die stond toen in de ongebrugde stand (dus "slechts" 75 watt tov de CA-200 die 2 maal 200 watt gaf) De verschillen op de aan gesloten Final Electrostaten waren minimaal. Ik was erg verbaasd dat de CAV-75 zo goed mee kwam.

PM me anders eens Paul misschien kunnen we wat afspreken! :wink:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

drees62

Ben ook in de markt geweest voor een Classé eindbak en had 'm ook bijna gekocht  :lol:
Heb toen van een Classé-kenner van het HT-forum de volgende info gekregen:

De CA-150 zit precies tussen de CA-100 en de CA-200 in, zowel qua prijs als model. Maar ook qua klank! De enige die niet in het rijtje hoort is de CA-300, die klinkt 'bruiner' dan zijn soortgenoten 100, 150, 200 en 400. Ik heb ze trouwens allemaal in huis gehad, op dezelfde set (maar niet tegelijkertijd).

De CA-150 was rond de hfl. 7000 nieuw (€ 3200) destijds en stamt uit 1997 en is verkocht tot rond 2000. Ga dus maar uit van rond de 10 jaar oud. Een prima leeftijd overigens voor zo'n Classé.

Vermogen is op papier 2x 150W aan 8 ohm en 2x 300W aan 4 ohm. In de praktijk liggen die waardes wat hoger, vooral die aan 8 ohm (rond de 200W).


Wat ik me er nog van kan herinneren is dat de CA-150 al "bruin" genoeg klonk :wink:
Als het past bij je set-up is zo'n CA-200 echt een topper!

dmeerpa

Drees, wat versta jij onder bruin klinken?
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

drees62

Citaat van: dmeerpa op april 05, 2010, 21:40:12
Drees, wat versta jij onder bruin klinken?

Ik heb dat opgevat als wat donkerder/warmer. Misschien dat je toch wat definitie gaat missen? Maar als je ze alle twee kunt beluisteren kun je zelf je oordeel vellen. Overigens bij de CA-150 was dit zeker niet te "bruin" hoor.
Maar . . . bij dit soort bedragen is beluisteren in je eigen set dan ook een must!

dmeerpa

Citaat van: drees62 op april 05, 2010, 21:48:41
Ik heb dat opgevat als wat donkerder/warmer. Misschien dat je toch wat definitie gaat missen? Maar als je ze alle twee kunt beluisteren kun je zelf je oordeel vellen. Overigens bij de CA-150 was dit zeker niet te "bruin" hoor.
Maar . . . bij dit soort bedragen is beluisteren in je eigen set dan ook een must!
ja dat wil ik inderdaad het liefst. Maar verkopers staan niet te springen om even langs te komen. Maar ik wil anderzijds wel zekerheid dat de upgrade van meer dan 1000 euro evenredig is met de prestatie winst ten opzichte van mijn Rotel.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Shepherd Moon

ff topic doorgenomen, nice set  :-o goe bezig  :-D
Ik ben vooral eens benieuwd naar die Sub zoals jij die hebt... zoveel sprake van en wil eens vergelijken met m'n rel qua sound en zo...
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

dmeerpa

Citaat van: Shepherd Moon op april 20, 2010, 21:26:25
ff topic doorgenomen, nice set  :-o goe bezig  :-D
Ik ben vooral eens benieuwd naar die Sub zoals jij die hebt... zoveel sprake van en wil eens vergelijken met m'n rel qua sound en zo...

Je bent altijd welkom. Geen idee of je ver van Brugge woont ?
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Shepherd Moon

waasmunster...
maar is m'n buursector voor het werk. Als collega ziek valt val ik daar in.
Afstanden zijn relatief voor mij aangezien ik veel op baan ben.
en heel de familie van me is ook west-vlaams van oorsprong, dus... ga zelfs geen problemen hebben met je te verstaan moesten we eens kunnen afspreken :-D
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

dmeerpa

#149
Yessssss eindelijk. De aankoop van het appartement is afgerond en in februari kan ik erin. Ik heb er zelfs de inboedel bij gekregen  Kan ik eindelijk terug mijn HT set uitzetten.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25