Marantz PM15S2 of S1

Gestart door g-love and special sauce, januari 07, 2011, 18:54:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

WimPeu

Citaat van: drees62 op januari 08, 2011, 09:52:20
Afschrijving heb je idd altijd maar ik doelde met name op de mooie aanbiedingsprijs. Dit scheelt nogal tov de adviesprijs van € 1.899!  :wink:

Kostte de 15 eerst 1900 euro dan? Dat wel erg veel zeg. Maar goed, in dat opzicht is die 1400 idd een mooie koop. Voordeel is ook dat je dan nieuw met garantie hebt. Weet niet welke speakers de TS heeft maar als die makkelijk zijn aan te sturen zou ik gewoon voor de 15 gaan. Heb je later lekker nog wat up te graden als de 11s2 over een jaar of twee op MP voorbij komt. :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Musicman

Citaat van: joep op januari 07, 2011, 20:32:27
Gek mijn mening is juist dat de PM-11 zijn klein broertje de PM-15 op ieder gebied kompleet weg speelt. Ook de stabiliteit van de PM-11 zoek je tevergeefs in de PM-15. Nu moet ik toegeven dat mijn ervaring met de PM-15S2 eerder beperkt is daar ik hen slechts 2 maal heb mogen beluisteren en hij bij mij absoluut geen indruk maakte. Dacht altijd dat de PM-15 een budget instappertje was. Heb ook nimmer iemand de PM-15 boven de PM-11 horen inschalen. Leuk om eens een andere mening te horen.


stupid
Ik had dezelfde gedachte, maar Joep was me al voor!!
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

still life

Citaat van: g-love and special sauce op januari 07, 2011, 18:54:00
Ik kan een PM15S2 kopen aan 1399€ of de S1 aan 899€ beide zijn nieuw, in de uitverkoop.
Momenteel heb ik een Sony TA-FB720R QS versterker met een Sony SCD-XB790 QS super audio cd speler.

Ik denk momenteel aan de upgrade van de versterker. Welke neem ik best?
Is een upgrade van de super audio speler ook aan te raden of kan ik mij met de Sony ook behelpen?

ik overweeg ook een aankoop van speakers maar twijfel tss de B&W CM8 en de Focal Chorus 816W.


het is nog maar de vraag of het allemaal zoveel beter gaat klinken vs je huidige sony gear..
heb wel begrepen dat er uitverkoop is waardoor het begint te kriebelen.. :kwijl:

in jouw plaats zou ik hier eerst wat uitkiezen
Citeertss de B&W CM8 en de Focal Chorus 816W.
die keuze is sterk persoonlijk & zal je bijgevolg zelf moeten maken..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

drees62

Hier nog een leuke test van onze Duitse vrienden van de PM15 S2:

http://www.stereo.de/index.php?id=622

Heb wel gemerkt (zie daarvoor mijn eigen topic) dat het heel veel uitmaakt of je luistert naar een ingespeeld exemplaar. Zoals die niet ingespeeld klonk was het ook nooit mijn versterker geworden. Gelukkig had ik de ingespeelde demo al een tijdje thuis gehad.

En voor de twijfelaars, gewoon naar beide versterkers luisteren en dan kiezen  :lol:
De PM 15 heeft in ieder geval geen moeite met mijn Ushers met een gevoeligheid van slechts 85 db.

g-love and special sauce

Citaat van: Sander Nolden op januari 07, 2011, 19:59:52

Als de cm8 je bevalt....momenteel bij botman in hoorn de cm7 de voorloper van de cm8, welke ook heel goed is :wink: voor 600,-
http://www.botman.com/

grtz Sander

dank voor de tip, maar ik kan de CM8 aan een superprijs kopen, nieuw en ietsje duurder dan de prijs die jij doorgeeft.

g-love and special sauce

waar ik ook nog geen antwoord op gekregen heb, is dit een upgrade tov mijn Sony gerief?
Ik wil graag een Marantz versterker aanschaffen maar moet ik dan ook mijn cd speler vervangen?

DE PMS11 is toch wel een heel stuk duurder! en 2de hands voor 1300 euro heb ik nog niet gevonden en.

still life

Citaat van: g-love and special sauce op januari 08, 2011, 17:51:25
waar ik ook nog geen antwoord op gekregen heb, is dit een upgrade tov mijn Sony gerief?

zie:
Citeerhet is nog maar de vraag of het allemaal zoveel beter gaat klinken vs je huidige sony gear..
als je eerst even je nieuwe speakers test op je sony gear, zie je wel of er nog moet bijgekocht worden..

CiteerIk wil graag een Marantz versterker aanschaffen maar moet ik dan ook mijn cd speler vervangen?
ligt eraan of je een homogeen plaatje wil in je set, puur looks dus
als die sony sacd nog goed werkt, is daar net als met je amp geen upgrade nodig

CiteerDE PMS11 is toch wel een heel stuk duurder! en 2de hands voor 1300 euro heb ik nog niet gevonden en.
de pm11s1 zit in het topsegment bij marantz, met bijhorende prestaties & prijskaartje  :wink:
in je aanbod is er keuze tss PM15S2 of S1, bij die keuze zou ik altijd voor de S2 gaan..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

VANZOMERENG

Voor de speakers, die jij op het oog heb, voldoet de PM15S1 meer als voldoende.

900 EURO voor een nieuwe S1 is een zeer nette prijs en houd je meer geld over om
een Marantz-speler te kopen, die optisch beter bij de versterker past !
De Sony speler die je nu heb is trouwens ook niet verkeerd

De S2 zal best wel op veel punten beter zijn dan de S1 maar:
1. deze kost kost dan ook duurder
2. is minder warm, wat meer analytisch (wat niet altijd een zegen is)

Ik heb zelf een PM11S2 en dit harmonieerde niet altijd ff fraai met met toenmalige
Dali Helicons 400 die van nature wat pittig in het hoog zijn !.
Geluidsbeeld was bij bepaalde opname gewoon te scherp  :|

Nu ken ik die Focal die jij op het oog heb zelf niet maar wat ik van de andere
800.. series van Focal heb gehoord, zijn deze in het hoog ook wel pittig !

M.b.t tot de CM8 in combinatie met de S2 verwacht ik gevoelsmatig minder
problemen (op basis van mijn smaak) maar zal de S1 ook meer als voldoen

(off-topic: overweeg ook naar de nieuwe KEF Q700 OF Q900 te luisteren)


Barrett

Citaat van: VANZOMERENG op januari 09, 2011, 16:37:42
Voor de speakers, die jij op het oog heb, voldoet de PM15S1 meer als voldoende.

Dacht ik ook.
Effe wat geld opzij leggen......paar weekjes genieten van de versterker en speakers.
Het begind vanzelf weer te jeuken en dan ga je voor de SA15  8-)

succes

Barrett

sorry "citaatje" niet helemaal goed