De set van Marc

Gestart door SilverShark, juni 12, 2010, 22:05:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SilverShark

Beste Marantz forumleden,

Ik ben Marc, 36 jaar, woonachtig in Hoorn en lees al een tijdje mee hier op het forum, maar zal me nu toch maar ff netjes voorstellen.  :-P Ben muziek en filmliefhebber en sinds kort eigenaar van een SR6004 en BD7004 in het zilver, vandaar mijn interesse in dit forum. :wink:

Ik stap over van een Sony QS set en ook mijn huidige Sony Pascal speakers wil ik nu gaan vervangen. Heb mijn oog laten vallen op Focal Chorus speakers; of de 700 of de 800 serie (maar ik neig naar de 800 serie). Ben daarom vandaag naar een luistersessie van Focal geweest bij BCC Megaplaza te Amsterdam. Heb daar de 714V en de 816W kunnen beluisteren o.a. op de SR6004. BCC heeft momenteel een strakke aanbieding in de 700 serie (5.1 setup) waardoor ik erg ging twijfelen, maar ik vond de 816W toch beter klinken...kortom we zijn er nog niet uit... :roll:

Mochten er hier nog leden zijn met tips of aanbevelingen...ik hou me aanbevolen...

Greetz,
Marc

xander32

Jij pakt het m.i. goed aan: je gaat zelf luisteren. Heb je naast Focal ook andere merken kunnen luisteren? Want er is meer dan alleen Focal.

Ik ben zelf nog steeds erg content met Focal maar dit merk heeft wel een eigen sound (zoals veel merken) en dat moet jou wel net passen.


Sander.

cheese

Hallo Marc,


Welkom en adviezen over Focal zal je hier wel krijgen......genoeg Focal liefhebbers hier.

gr Kees
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

SilverShark

Nee, heb vandaag niet anders dan Focal geluisterd. Ook nog een complete 5.1 setup van Focal (700 serie). Was vandaag een importeur van Focal aanwezig in de luisterkamer die e.e.a. vertelde. Was allang blij dat op mijn verzoek de 816W's even werden opgehaald uit de showroom en aangesloten op de Marantz receiver. Wat dat betreft niets dan lof over de aanpak van de luisterdag...

Verder ben ik nog aan het kijken naar Elac's of Monitor Audio's (RX6), maar deze kan ik nog in Hoorn zelf beluisteren. Focals niet, vandaar dat ik ff naar A'dam gereden ben...

Greetz,
Marc


xander32

Nog wel een tip: indien ook een subwoofer zou ik de Focal sub links laten liggen. Zal geen slechte sub zijn maar m.i. kan je voor dat/voor minder geld meer sub krijgen als je voor een ander mek gaat.

Ik lees dat je ook muziekliefhebber bent: een seperate cd-speler zal dan het nodige brengen betreft `t stereo.
En tevens een ... en een ... en ... (upgrade-itis heet dat :-D).

Niet teveel hier komen; voordat je `t weet ben je niet meer te redden.


Sander.

lo

Inderdaad, kom je nooit meer vanaf :no:
Maaarrrrr, je kunt op veel steun rekenen hier :-D

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Martin

ook welkom hier :)

Foto's posten doet het ook goed hier.

Martin.
JVC RS55 /Anthem D2V A2 A5 / Primare BD-32/ Paradigm 11v6 -CC-390 -ADP-390 /Velodyne DD15+ / HTS2600 /STEREO-: Marantz SC-11S1 / SM-11S1 / SA-11S2 / TT-15S1 / ST-15S1 /Paradigm monitor 11 / Supra stekkerblok

Totofan

Ook welkom op het forum van uit de parel van de vallei.
TTIWWP
Groet Marcel
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

jowa

Welkom op het forum, succes met het uitzoeken van je speakers.
Luister ook eens naar Dynaudio als deze binnen je budget vallen, zeer mooie speakers.

De Ushers zijn verder ook gaaf.

Oja:  TTIWWP  :-D

Marantz 81

Welkom hier  :-)

zou nog naar meer merken speakers gaan luisteren voordat je een aankoop doet  :wink:

hoe groot is je woonkamer ? wat voor muziek luister je ?

Monitor Audio , Dynaudio , Totem , DLS , Usher en zo zijn er nog meer merken er staan ook nog een paar hele mooie Audio Physic speakers te koop op het forum maar daarvoor heb je wel een extra eindversterker nodig ,dynaudio zijn ook vrij moeilijk aan te sturen
Focal vrij makkelijk aan te sturen

en thuis kan het ook wel eens heel anders klinken als in de winkel bij sommige staat er ook nog een zeer goede voor en eindversterker achter de wand (terwijl jij denkt dat je naar een SR6004 aan het luisteren bent ) waar ze overheen spelen  :-o  Hobo hifi is een goede zaak om te gaan luisteren ( als je een vrij harde kamer hebt bijvoorbeeld betonen wanden ,laminaat heb je als snel last van te veel lage tonen bijvoorbeeld)


zie ook  http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,4087.0.html

je kunt ook nog zelf speakers bouwen of ze afgebouwd kopen www.speakerenco.nl

groeten Arjan

Dennis E36

Citaat van: Marantz 81 op juni 13, 2010, 16:56:54
Welkom hier  :-)

zou nog naar meer merken speakers gaan luisteren voordat je een aankoop doet  :wink:

hoe groot is je woonkamer ? wat voor muziek luister je ?

Monitor Audio , Dynaudio , Totem , DLS , Usher en zo zijn er nog meer merken er staan ook nog een paar hele mooie Audio Physic speakers te koop op het forum maar daarvoor heb je wel een extra eindversterker nodig ,dynaudio zijn ook vrij moeilijk aan te sturen
Focal vrij makkelijk aan te sturen

en thuis kan het ook wel eens heel anders klinken als in de winkel bij sommige staat er ook nog een zeer goede voor en eindversterker achter de wand (terwijl jij denkt dat je naar een SR6004 aan het luisteren bent ) waar ze overheen spelen  :-o  Hobo hifi is een goede zaak om te gaan luisteren ( als je een vrij harde kamer hebt bijvoorbeeld betonen wanden ,laminaat heb je als snel last van te veel lage tonen bijvoorbeeld)


zie ook  http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,4087.0.html

je kunt ook nog zelf speakers bouwen of ze afgebouwd kopen www.speakerenco.nl

groeten Arjan

Die Audio Physic's draaien ook wel op de SR6004 van de TS hoor. Daar is niet per definitie een andere eindversterker voor nodig!
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

MadVillain

Klopt helemaal! Ze zijn niet moeilijk aan te sturen. Maar deze speakers komen echt pas tot leven op minimaal een pm16.
PM17 gaat wel, maar je mist veel details. Aangezien deze speakers heel veel details kunnen weergeven.

Ik had ze zelf ook op de groei gekocht en was ik de Libra's niet tegengekomen dan gingen ze ook niet de deur uit!

JohnWx

Citaat van: MadVillain op juni 14, 2010, 20:47:52
Klopt helemaal! Ze zijn niet moeilijk aan te sturen. Maar deze speakers komen echt pas tot leven op minimaal een pm16.
PM17 gaat wel, maar je mist veel details. Aangezien deze speakers heel veel details kunnen weergeven.

Ik had ze zelf ook op de groei gekocht en was ik de Libra's niet tegengekomen dan gingen ze ook niet de deur uit!

Ze zijn zo schaars die PM-16 versterkers :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lo

Echt wel, niet meer aan te komen :wink:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

SilverShark

Thanks allemaal...maar het zijn uiteindelijk toch de Focals geworden...

pompom

Greetz,
Marc