Akai 4000D Pro bandrecorder

Gestart door Maus, maart 12, 2021, 12:31:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maus

Ik heb onlangs een 4000D Pro bandrecorder gevonden. Extreem zeldzaam. Betreft een 2 spoors high speed (19 & 38cmps) versie van de 4000DS, welke je op elke hoek van de straat vindt.

Helaas had deze problemen met de opamp IC's, deze zijn niet meer in productie en de NOS voorraad is niet bevestigd betrouwbaar. Het IC is uitgeplozen door wat ervaren bandrecorder freaks en op schema gezet. Ik heb het na kunnen bouwen en ter test in de recorder gebouwd. Warempel, het draait!

Nu komt de grotere uitdaging, de snelheidsbus is niet aanwezig. Dit is een hol asje welke over de draaiende capstan as geschoven moet worden. Door de grotere omtrek van het 2e busje verdubbeld de snelheid. Hier komt toch wat metaalbewerking aan te pas.

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Maus

LD3141, nog wel te krijgen bij Siem in Andijk maar dat is volgens mij oude voorraad. En 26 euro per stuk...

Maus


Teac A6600


Teac X-10


Telefunken M12


Teac A3300SX.

Plaatjes van google.

Deze decks zijn in 3 dagen tijd binnengekomen, stond allemaal niet in de planning.
Maus heeft genoeg te doen de komende weken...

lieven

Mooie dingen wel ik wou ooit ook beginnen aan een tape deck maar dat is er nooit van gekomen.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

NB

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

HAL9000

Citaat van: Maus op maart 12, 2021, 12:54:50
LD3141, nog wel te krijgen bij Siem in Andijk maar dat is volgens mij oude voorraad. En 26 euro per stuk...

Daar bestaan volgens mij na gebouwde kits van op EBay.
Die van Siem zijn goed.  :yes:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

HAL9000

Citaat van: Maus op maart 16, 2021, 22:29:10

Teac A6600


Teac X-10


Telefunken M12


Teac A3300SX.

Plaatjes van google.

Deze decks zijn in 3 dagen tijd binnengekomen, stond allemaal niet in de planning.
Maus heeft genoeg te doen de komende weken...

Ik heb ze allemaal eens gehad ter reparatie. Voorraad die TEAC6600 is erg imposant. Vaak logica kapot.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!